Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 398

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Comeon - Ej medlem längre2009-12-20 17:16
Antal inlägg: 456

Jag skulle vilja höra din åsikt om det jag skrev stol.
Har inte en rik person chans till äkta kärlek i ett äktenskap?
Får dom helt enkelt nöja sig med golddiggers?

stol2009-12-20 17:17
Antal inlägg: 1015

Dödsmetallörn
Om kvinnan är otrogen kan faktiskt mannen vara singel.

caughtbock2009-12-20 17:18
Antal inlägg: 7699

Har hon sagt nåt annat?

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-20 17:18
Antal inlägg: 2521

2009-12-20 16:57

örn: "Att använda detta för att ursäkta att män inte kan hålla snoppen i styr funkar nog inte."

VEM exakt har velat använda det som ursäkt för mäns beteende? Inte jag i varjefall.
- Att presentera en möjlig förklaringsmodell till ett beteende, och att sedan vilja ursäkta denna beteende med den möjliga förklaringsmodellen är ju verkligen två olika saker...

"....så skriv inte att jag ska skita på mig är du snäll."

örn, det föreligger nog ingen större risk för det (än), för si, innan jag tar till DEN uppmaningen så ska det en hel del till...
- Men när jag väl säger det, så menar jag det också. ;P

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-20 17:19
Antal inlägg: 705

Stol: Ja? Men du kan inte på fullt allvar påstå att det för varje otrogen man krävs en otrogen kvinna och vice versa? Eller har vi förstått dig helt fel?

Måns_E2009-12-20 17:19
Antal inlägg: 12050

stol, vad har det med Tiger Woods att göra?

Lindalainen2009-12-20 17:20
Antal inlägg: 651

jag har inte läst igenom allt så jag vet inte om ngn har skrivit det här men i usa finns det en "lag" eller ngt, om du har gift in dig rikt, så ska du få så pass mkt pengar vid en skilsmässa att du kan fortsätta leva lika rikt.

usa och pengar...

vulcan2009-12-20 17:24
Antal inlägg: 7666

Angående det andra temat:

Jodå, våra sexuella lustar är underkastade den fria viljan även om man kan driva saker så långt att det blir oerhört svårt att med viljans kraft backa. Det bästa är därför att inte försätta sig i situationer där det faktiskt på allvar blir svårt att hejda sig - kryp inte ner mellan lakanen med "den vackraste du nånsin mött" bara för att kramas lite och tro att du ska kunna greja det.

Jag läste en ganska bra post i en amerikansk blogg om Tigers situation. Bloggaren urskuldrade inte Tiger på något vis, men han beskrev de multipla frestelser som han garanterat varit utsatt för. Som ung, snygg och mycket framgångsrik och känd idrottsman så har ständigt varit uppvaktad av attraktiva kvinnor som har erbjudit honom allting. Som vanlig kille räcker det oftast med att som jag skrev ovan låta bli att försätta sig i situationer som kan bli svåra - det vanliga könsspelet mellan man och kvinna (som man kan tycka vad man vill om men det är en annan femma) funkar så att om man inte själv pushar så kommer inte mycket att hända. Men för kändismän, särskilt snygga dito, gäller inte detta. De får istället massvis av mer eller mindre oblyga erbjudanden av snygga tjejer. Groupies finns inte bara i musikbranschen. Och det handlar naturligtvis inte bara om sex - vi snackar tjejer som är vackra, trevliga och roliga och på alla tänkbara sätt bekräftar dig som man och människa. Det kräver stor disciplin tror jag att hålla på sig då. Kanske särskilt när du är i en downperiod av ena eller andra skälet. Golfen har gått dåligt, samlivet hemma är obefintligt pga bebisar och amning.

Nu har ju Tiger med tiden satt det här i system på ett sätt som är så utstuderat att alla ursäkter ändå faller platt till marken. Men hur började det hela en gång? Gå en mil i en mans skor innan du dömer honom, åtminstone innan du dömer honom utan reservationer. Jag har inte klampat i Tigers golfdojor en enda meter så jag tar det nog ändå lite lugnt med de värsta förkastelsedomarna. Men den det är mest synd om här är förstås Elin.

stol2009-12-20 17:29
Antal inlägg: 1015

För att en man ska vara otrogen krävs det en kvinna och tvärt om.

caughtbock2009-12-20 17:29

Nja stol, inte nödvändigtvis.

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-20 17:30

Och kvinnan som mannen är otrogen med behöver i sin tur inte vara otrogen. Som sagt.

caughtbock2009-12-20 17:32

Som sagt. ;) Kanske ska jag ta tillbaks det jag sa om att män inte var slöa... Nej nu skojade jag bara lite. Hehe.

principatia - Ej medlem längre2009-12-20 17:33
Antal inlägg: 90

Tiger har varit oförsiktig och jag förstår att Elin inte mår bra. Men, varför dessa amerikanska skilsmässoregler? Varför skall mannen betala underhåll till kvinnan? Strider det inte lite mot jämställdhet? Är det inte lite kränkande mot kvinnan att kvinnan behöver mannens underhåll. Kan amerikanska kvinnor inte försörja sig själva?

Comeon - Ej medlem längre2009-12-20 17:34

Håller med vulcan i sitt inlägg här ovan. Att det inte är lätt de liv man lever som kändis och dessa frestelser som en kändis utsätts för.

Men sen så notoriskt vara otrogen som Tiger visar mer på ett större problem. Man får inte glömma i sammanhanget att han inte haft en normal barndom med all press från sin far främst för att lyckas inom golfen.

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-20 17:34

Äsch Caughtbock, du får strax en chans till tror jag ;).

principatia - Ej medlem längre2009-12-20 17:36
Antal inlägg: 90

"Och kvinnan som mannen är otrogen med behöver i sin tur inte vara otrogen. Som sagt."

På sätt och vis är de båda tillsammans "otrogna" mot kvinnan. Ett bekräftat förhållande (äktenskap eller samboförhållande) är ju ett avtal. Såväl den otrogna maken som den andra kvinnan bryter det avtalet tillsammans.

Vad är det egentligen för skillnad med "den andra kvinna" och "fnasken". I tiger Woods fall kunde det gott och väl vara frågan om "andra kvinnor" som fnaskade efter hans pengar och kändiskap.

caughtbock2009-12-20 17:37

Ja du dödmetallis, man får väl hoppas ;)

caughtbock2009-12-20 17:39

Fast njae principatia, otrogen är endast den som knullar någon annan än sin fru/man/partner/liknande. Ursäkta språket, men jag säger så.

Comeon - Ej medlem längre2009-12-20 17:39

Men principatia den kvinnan i det läget har ju inte ingått något avtal med den andra kvinnan. Hur konstigt resonerar du nu?

Killingskinn - Ej medlem längre2009-12-20 17:46
Antal inlägg: 30

Det finns gott om män som efter skilsmässa fått tagit del av sina rika fruars pengar. Inte konstigare än så.

Fö kan väl knappast någon kvinna i det här fallet anses vara "oskyldig" till otrohet - Tiger skulle tom jag känna igen (och jag har dålig koll på kändisar, speciellt inom golf kan jag säga). Men ofta är det väl inte ovanligt att man inte VET att mannen/kvinnan man har ett ons (eller mer) med, är gift/sambo?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?