Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 180 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Stubin | 2010-01-03 22:57 | |
![]() | lolacola: Hur ser andra hundar din hunds kroppsspråk. Den kan inte resa ragg eller visa med kroppen på något sätt att den inte är intresserad av kontakt. Tänk dig själv att du går runt i ett tält där bara huvudet sticker upp och att du har munkavle på dig när du möter nya människor. Hur kommunicerar du då? | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-03 22:57 | |
![]() | Jag funderar starkt på att sy ett täcke till min katt. Då kanske han vill vara ute även fast det är skitkallt:-) | |
| leker | 2010-01-03 23:00 | |
![]() | Mina hundar borde ju frysa mer än några andra då? Dom har knappt någon päls på magen alls. Kan det vara att jag inte badat dom, som gett dom det skyddande fettlagret i huden som gör det? Kan det vara att dom fått vänja sig vid kylan? Vad vet jag, jag anser det vara bäst att inte klä på djuren kläder ansedda för människor. Så är det och resten får jag lära mig isf... | |
| lolacola | 2010-01-03 23:00 | |
![]() | stubin.. min hund kan visa signaler med huve,tänder, rörelser, öron, svans mm ragg reser hundar av olika anledningar och är ingen signal andra reagerar på. Kroppspråket kan hon ju fortfarande visa.. varför skulle hon inte kunna det? | |
| leker | 2010-01-03 23:01 | |
![]() | lola: ragg är en del av en hunds kroppsspråk, en stor del! | |
| Satyra | 2010-01-03 23:02 | |
![]() | Anser inte det minsta lilla att jag försökte förmänskliga min lilla norfolkterrier - såg bara till att det gick att genomföra en promenad i djup snö, utan att hon fastnade. Om man är så liten att hela benen, hela magen/bröstet släpar i snön så går det inte att gå om man inte har en beklädnad som ser till att det inte blir stora snöbollar i hela pälsen undertill. Klädde inte "upp" henne, så att säga, utan det var en rent praktisk åtgärd. ;-) | |
| leker | 2010-01-03 23:03 | |
![]() | comeon: ja, stackars min katt som är ute med. -20 grader ju, hur ska han nånsin överleva? ;D | |
| apbur | 2010-01-03 23:03 | |
![]() | Mina katter ska helst inte gå ute när det kryper under 10 grader, de har annorlunda päls. Får man klä sin nakenhund? Hurdan vinterpäls har den? | |
| lolacola | 2010-01-03 23:03 | |
![]() | leker - de är ju skillnad att klä på en hund klänning för att den skall va söt eller ett back on track täcke för att skydda leder de måste du själv hålla med om!? Hur håller du dina hundar i övrigt? Vad får de för föda, vilka uppfostringsmetoder använder du, tränar tävlar du nått? Sover de inne? | |
| Pseudonymf | 2010-01-03 23:03 | |
![]() | Jag tycker det är intressant att vissa reagerar så starkt på detta med täcken på hundar. Hästar då? Är det någon som finner det konstigt att jag drar på varma vintertäcken på mina pållar när det är kallt? Visserligen står de still i hagen/boxen titt som tätt, men ändå :) Tycker att det är lite av samma princip med hundarna. Min prins har ett superfint täcke (som jag sytt själv) som han får på sig om jag vet att vi ska vara ute länge och kanske inte röra oss alltför mycket. Idag var vi dock ute på en 1½timmes runda i -10grader utan täcke. Han överlevde. Fast han snarkar väldigt högt just nu :S | |
| Stubin | 2010-01-03 23:04 | |
![]() | lolacola: Varför tror du hundar reser ragg? Är det för att visa matte eller husse att dom är rädda??? Det finns många signaler som dom visar innan dom lyfter på överläppen och visar alla tänder då har det gått ganska långt och det är bland det sista dom tar till innan dom hugger. | |
| Pseudonymf | 2010-01-03 23:04 | |
![]() | Prinsen är för övrigt en papillon. | |
| lolacola | 2010-01-03 23:04 | |
![]() | nakenhundar skall väll ha täcke både på vintern o typ ett tunnt bomulstäcke på sommaren så de inte bränner sig | |
| leker | 2010-01-03 23:05 | |
![]() | Stubin: svansföring är ju relevant med, vet inte hur den påverkas av kläderna dock. | |
| Miss Me | 2010-01-03 23:05 | |
![]() | Har en Amstaff = samma typ av päls som TS vovs. Han verkar tycka att de e skönt med täcke när de är under -15. Är det över det har jag oftast inget täcke, om jag inte vet att jag kommer vara ute länge. Dessutom är det ett stort reflex på täcket så det fyller 2 funktioner. Har aldrig stött på en hund som försökt "stöta" ut honom.. Men det kan bero på att det är kallt här i norrland och de flesta har täcke till sina hundar. Dock inte KLÄDER. Täcke har man även till hästar och även dom får vinterpäls. Ibland behövs det dock något extra. | |
| leker | 2010-01-03 23:06 | |
![]() | Pseudonymf: nej, vi använde endast täcke när hästen var svettig och det var kallt. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-03 23:07 | |
![]() | Min katt vill inte gå ut när det är såhär kallt så ett täcke kanske vore lösningen eftersom han egentligen vill ut och rasta av sig men märker när jag öppnar dörren att det är för kallt. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-03 23:08 | |
![]() | Men varför använde du täcke på hästen när den var svettig leker? Hästar har väl alltid svettats och det har varit kallt ute förr med. Hur klarade de sig då? | |
| Satyra | 2010-01-03 23:09 | |
![]() | Att hundar blir rädda för andra hundar som har beklädnader (eller av andra hundar/människor/what so ever annat) tror jag beror på att den reagerar på dess förares reaktion och/eller förväntade reaktion från den egna hunden. Har ett typexempel på den logiken väldigt färsk från senaste dagarna, då jag passat en hund som jag inte känner sedan gammalt. Hunden är en blandras av schäfer och något mer, vet inte exakt vad, men det är en stor hund hur som helst. Har promenerat med henne X antal gånger under två dagar och träffat ett otal andra hundra på vägen utan att hon gjort minsta väsen ifrån sig. När hunden sen skulle återlämnas idag så frågade ägarna hur det hade gått att möta andra hundar, eftersom hon ju gör utfall mot sådana?!? :-O Eftersom jag inte hade en aning om det och inte förväntade mig ett sådant beteende, då mina egna hundar inte betett sig så, så reagerade inte lånehunden heller. Det är min bestämda uppfattning i alla fall - att då jag inte på något sätt utsöndrade något av oro inför mötena med andra hundar så uppfattade hon heller inte mötena som störande. | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2010-01-03 23:09 | |
![]() | Mina är rakade året runt så de har täcke, fast inte schäfern då. Hon har bara reflexväst på sig i trafiken, men det kanske också är att för att jag vill att hon ska vara ett barn och inte en hund som syns? De små har reflextäcken fodrade med flecce och det är inte heller för att de ska vara barn, för mina barn har aldrig haft täcke på sig när de går ut, utan för att skona deras ryggar mot kylan när de nu är till åren komna! En arbetskamrat till mig har täcke på sin rottis eftersom han blir så stel i lederna när det är kallare än -10. Det är på vettens rekommendationer förresten. Alla får väl ha sin åsikt om kläder på hundar och tycker man inte likadant behöver man ju inte sabla ner varandra! Dessutom tycker jag inte att täcken är kläder, ingen tänker kläder till en häst som har regn-/vinter-/flug-/stall -täcke på sig, utan där har man det för att skona hästen från väta/kyla/flugor/smuts... Men det är MIN åsikt, att täcke inte är kläder. | |