Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| RymdGrisen - Ej medlem längre | 2010-01-14 15:35 | |
![]() | Så synd att denna diskussion urartade i något annat. Åter igen, tack ni som kom med lite kul info om Joel, det var det som eftersöktes. Och ni som vill diskutera handikappades situation i samhället (som är en helt annan diskussion än barnprogram som är av dokumentär karaktär, som till exempel Joelbitar) kan väl starta en egen tråd, det skulle säkert bli en intressant diskussion. Tack och hej för mej! :) | |
| Nattmingel - Ej medlem längre | 2010-01-14 16:27 | |
![]() | Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden. Men Joels pappa Olle Eriksson som var programmets skapare och producet har en hemsida, olleeriksson.se/ Nu är den under ombyggade och inte speciellt bra. Inna dess låg där klipp på Joel "genom åren". Pappan vill göra fler program om sonen, men SvT har inte gått att övertala tydligen. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-14 18:02 | |
![]() | Måste säga att jag tycker det är lite tveksamt att länka till Joels pappas, dvs en privatpersons, hemsida. | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2010-01-14 18:15 | |
![]() | Är det verkligen tillåtet att hänga ut privatpersoner i forumet? | |
| ANDERStG | 2010-01-14 18:17 | |
![]() | Det får man nog räkna med om man är på tv som Bitar-Joel. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-14 18:19 | |
![]() | Nu fattar jag inte riktigt, om man har en hemsida på internet och dessutom har haft ett tvprogram med sitt liv skyltat till allmänheten så har man nog inget emot att synas? | |
| pion ekrot | 2010-01-14 18:21 | |
![]() | Är man öht privat om man har en öppen hemsida på nätet? Det är väl ingen hemma-video man länkar till. Fast jag förstår helt klart tveksamheten, och dess grad beror på sammanhanget. | |
| leker | 2010-01-14 18:35 | |
![]() | www.youtube.com/watc...re =related | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-14 18:53 | |
![]() | Comeon: Det var trettio år sedan programmet gick. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-14 18:55 | |
![]() | Jo det var det iofs men hemsidan såg ut att vara färsk. Jag menar har man en hemsida så vill man väl att folk ska läsa den. Varför har man den annars? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-14 18:56 | |
![]() | Han har en hemsida kopplad till sin yrkesutövning, inte i egenskap av pappa till Joel i Joelbitar. Därför är det tveksamt att länka till honom. | |
| Nattmingel - Ej medlem längre | 2010-01-14 19:00 | |
![]() | Hans yrkesutövning ja. TS pratar om programmets Joelbitar. Seriens skapare och producent är hans pappa så det har en koppling. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-14 19:03 | |
![]() | Nja jag vet inte om jag vill se det som enbart en sida som handlar om hans yrkesutövning. Ser det mer som en blogg. Han har bilder och skriver om sin hund, en 50-årsfest som han varit på och även bilder på Joel. För övrigt så har jag svårt att se att man vill vara hemlig när man lägger ut en hemsida på internet. Jag kan iofs inte veta hur han ser på det men har svårt att se att han skulle ta illa upp av det. Vi skriver ju bara i positiv anda om programmet som han själv medverkat i. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-14 19:04 | |
![]() | Jo men fortfarande, är syftet att få reda på info om personen Joel så blir det tveksamt. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-14 19:04 | |
![]() | 70-årsfest var det visst:-) | |
| Nattmingel - Ej medlem längre | 2010-01-14 19:05 | |
![]() | Vem har sagt att det är syftet? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-14 19:05 | |
![]() | Ha ha! | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-14 19:10 | |
![]() | Kolla runt lite på sidan sylvia så ser du att den handlar mycket om hans privata och andra saker som han tydligen vill dela med sig av. Om man kollar in hans hund Rufus så ser man även en bild på Joel i vuxen ålder. Sen har han lagt ut tv-program, jag vet inte om det är han som är med som programledare men det ser ut som det är han. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-14 19:12 | |
![]() | Jag vet bara att det är personer med integritet det handlar om, och att Joels "kändisstatus" lär vara preskriberad. Tack för mig. | |
| rufs | 2010-01-14 19:13 | |
![]() | Normalitet :) Jag har jobbat med människor i 25 år personer med nedsatt rörelse, utan vare sig ord , läs, eller räknekunskaper o jag lovar flertalet av dessa människor är mer normala än vad vi någonsin blir :) inte många av dessa "dumhuvuden" skulle ägna så mycket tid åt ett betaspel som vi alla gör här :) inte många av dessa personer skulle kasta så mycket skit på sina medmänniskor som det gör här på forum!! så vem är normal ? vi? eller ?? | |