Spelrum
Giraffen | 0 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 0 |
Mobilspel
Pågående | 19 563 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
-Robust- - Ej medlem längre | 2010-01-23 17:32 | |
![]() | Honung på havregrynsgröten är väldigt gott. Testa även maizenagröt. Skonsam för lilla magen. :-) | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-23 17:36 | |
![]() | Polentagröt med hallonsylt. Åt det hemma hos en klasskompis någon gång på 80-talet. | |
-Robust- - Ej medlem längre | 2010-01-23 17:38 | |
![]() | Och det glömmer du aldrig. :-) | |
RymdGrisen - Ej medlem längre | 2010-01-23 17:42 | |
![]() | Råggröt är min favorit! Supernyttigt och jättegott! Ät med lingonsylt och mjölk till... :) | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-23 17:43 | |
![]() | Jag hade glömt det,men TS piggade upp mitt minne. | |
RymdGrisen - Ej medlem längre | 2010-01-23 17:43 | |
![]() | Tror den heter rågflingegröt vid närmare eftertanke... men den är gjord på råg hur som helst... :) | |
Mammaoxå | 2010-01-23 17:57 | |
![]() | Blev påmind av Satyra att "STEKT överbliven havregrynsgröt är skitgott!" Det är tycker jag oxå. Jag äter havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk varje morgon innan jag åker till jobbet. Mest för att det går snabbt och är nyttigt. Nu måste jag börja koka lite större mängd så att det blir över till att steka. | |
-Robust- - Ej medlem längre | 2010-01-23 17:58 | |
![]() | Stekt gröt, fy fan... | |
-Robust- - Ej medlem längre | 2010-01-23 17:58 | |
![]() | ;-) | |
lillakia | 2010-01-23 18:18 | |
![]() | vad är klappgröt och römmegröt för nåt? | |
gummirumpa | 2010-01-23 18:40 | |
![]() | Havregrynsgröt serverad med äpplemos och mjölk, tycker jag är godast. Kör den i micron, hur smidigt som helst. | |
Minta | 2010-01-23 19:39 | |
![]() | "Römmegröt är en norsk specialitet. Det är en vetemjölsgröt, som kokas med sur grädde tills fettet frånskiljs som smält smör, som simmar ovanpå. Gröten kan antingen ätas med kanel och socker som den är, eller utan kanel och socker som garnityr till någon huvudrätt, exempelvis kokt fisk. Den sura smaken från grädden slår tydligt igenom, varför somliga har svårt för rätten. För andra är det en delikatess. Rømme är ungefär detsamma som gräddfil, fast med betydligt högre fetthalt, cirka 35 procent. Förr lät man grädde surna "på naturlig väg", men nu för tiden tillverkas den genom att man på ett mejeri tillsätter noga kontrollerade bakteriekulturer." | |
meimse | 2010-01-23 20:07 | |
![]() | Frukost för lata: I en djup tallrik hälles lite mjölk, helst röd. Sedan lägger man i mjölken ca en näve havregryn (ekologiskt odlade). Spetsa med lite solrosfrön. Ät. | |
Skugga | 2010-01-23 20:44 | |
![]() | Jag äter fiberhavregrynsgröt med linfö och lite russin i, varje morgon. Nyttigt och så gott att jag aldrig tröttnar på det. :) Klappgröt gjorde mamma när jag var liten, jag kommer från Ångermanland, vi åt den som efterrätt, den är ju så söt! För söt för att ätas som annat än efterrätt, i mitt tycke. | |
PowerYoga | 2010-01-23 20:52 | |
![]() | Fiberhavregrynsgröt med hemgjord lingonsylt och mjölk, det är min frukost varje vardagsmorgon mest för att magen blir glad av den ;) Klappgröt (fluffigt vispad) serveras med lite socker och gräddmjöl till dessert, mumma! | |
_Tezza_ | 2010-01-23 22:47 | |
![]() | Åh, Klappgröt.. nu blev jag sugen på det! Nu kommer väl de flesta spy av bara tanken på min grötfrulle :) Fibergryn, linfrön, kanel, banan, mjölk och nu till det nya tillskottet i gröten " Proteinpulver med MintChoklad smak" :) Jag är för slö på morronkulan för att skaka en shake, så jag öser ned den i gröten! Sjuktgott är det hur som haver, eller så har jag snusat sönder mina smaklökar! | |
Jymden - Ej medlem längre | 2010-01-23 22:54 | |
![]() | Havregrynsgröt blandat med äggvitor låter hemskt men är fantastiskt gott. Fluffigt blir det också! Fluffigt, för att inte säga superfluffigt! | |
_Tezza_ | 2010-01-23 23:00 | |
![]() | Nej jävlar, Äggvitor? Undra om jag dynglurad nu, men jag måste prova! Är det vidrigt så återkommer jag med ett sorgset mess Jymden! | |
Elink | 2010-01-23 23:03 | |
![]() | Klappgröt var en favorit när jag var liten (inte bara i finland alltså ;) ) såg att det till och med fanns att köpa färdig klappgröt på coop så sent som igår. | |
Jymden - Ej medlem längre | 2010-01-23 23:08 | |
![]() | Går förmodligen inte att jämföra med din gottisgröt. But the taste is like the ass som man säger. | |