Spelrum
Giraffen11
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade19
Mobilspel
Pågående18 928

Forumkategorier

Användare Inlägg  
rosamolnet822010-02-07 15:50
Antal inlägg: 177

måste säga att det kryper lite irritation i mej när jag ser henne skaka och trilla ihop i en hög, det ser så otroligt tillgjort ut!

callerina2010-02-07 15:53
Antal inlägg: 65

Jag har nog också ställt mig rätt undrande till tillståndet elöverkänslighet. Jag har folk i bekantskapskretsen som hävdar att de är elallergirker och som inte ens vill ringa TILL en mobiltelefon men som i nästa stund kan jobba med datorer hur länge som helst. jaja...

Sen har jag faktiskt en bekant som i många många år levt långt ut i tjotahejtiskogen utan el i ett uselt ruckel och med minimal kontakt med människor. Hon tycker inte det är kul. Hon vill inte det. Hon har provat många olika sätt men det enda som hjälper henne är att hålla sig så långt borta från det moderna samhället som möjligt. Det är sorgligt och jag kan inte säga något om det...om hon simulerar eller inte. Men jag vet att kunde hon skulle hon bo bland oss andra, gå till affären som oss andra, titta på tv, hänga på betapet, prata i telefon, gå till jobbet som oss andra....nu är hon helt isolerad.

Satyra2010-02-07 15:54
Antal inlägg: 4561

Rob - Det behöver man ju inte heller - ha en sådan debatt - men det betyder väl inte att man ändå inte kan få påvisa att "utbrändhet" (av olika orsaker!) existerar?!? Och har man själv dessutom upplevt det så är det ju ett rent hån om andra påstår att det bara är något påhittat. Eller visst, det håller du väl med om? ;-)

Och även om ämnet var elallergi så har ju även utbrändhet kommit på tal här.

Bitte - Administratör2010-02-07 15:54
Antal inlägg: 24200

Har INTE tagit som nått personligt ,, utan mera velat påvisa att det faktiskt finns och kan drabba precis vem som helst. men vi kan alla tänka efter innan vi ironiserar om sjukdomar

Bitte

BrokenString - Ej medlem längre2010-02-07 15:55
Antal inlägg: 1682

Ok då missuppfattade jag dej Bitte:-(

El Robbo - Ej medlem längre2010-02-07 15:59
Antal inlägg: 270

"Har INTE tagit som nått personligt ,, utan mera velat påvisa att det faktiskt finns och kan drabba precis vem som helst. "

Tro mig, det är ingen nyhet för mig.

Mouche - Administratör2010-02-07 16:49
Antal inlägg: 24193

Jag tycker att BrokenStrings´s inlägg 2010-02-07 15:50 säger det mesta som behöver sägas.

Vi befinner oss just nu under fliken Snack, där alltså TS valde att lägga sin tråd.
Att hon lade den här innebär att hon inte _vill_ ha den där riktigt intensifierade debattform som äger rum under fliken Seriöst utan istället önskar en mer avslappnad form av samtal om saken.

Att man skämtar till det lite om saker och ting kan knappast skada någon så länge som det inte är ett direkt utpekande det gäller.

En gammal dam i min bekanskapskrets, som lider av en mycket allvarlig cancersjukdom som oundvikligen kommer att leda till hennes död, brukar säga att om hon inte tillåts att vara lite "tokrolig" även om sin sjukdom ibland så kan det kvitta med att kämpa vidare för utan humor är livet ändå dött och trist.

Mouche

Bitte - Administratör2010-02-07 16:59
Antal inlägg: 24200

www.betapet.se/forum...am p;page=1

Hittar en tråd under seriöst om utbrändhet , flyttar mina tankar och funderingar dit

Bitte

Pumpagubben2010-02-07 17:38
Antal inlägg: 148

Det märkliga med el-överkänsliga är att det bara är nya elektriska prylar med relativt låga strålningsstyrkor som de är känsliga för. Det finns gott om installationer som avger stråling på 10-tals watt som det aldrig är problem med, men dessa har ju inte antenner.
En klassiker är mobiler i tunnelbanetåg.

Låftamannen2010-02-07 17:51
Antal inlägg: 120

Från Mr. P's länk:

"Hittills har man inte lyckats framkalla symptomen i provokationsförsök där patienten inte känt till när experimentellt framkallade elektriska och magnetiska fält varit påslagna".
Folkhälsominister Morgan Johansson i maj 2006 S2006/1299/Sr

Case closed eller?

shosho2010-02-07 17:52
Antal inlägg: 33

Såg inte programmet, men det vore intressant att veta hur hon klarade av filmkamerorna och ljudupptagningen i sin närhet. Trillade hon omkull så fort de slog på apparaterna? Eller är det växelström hon är allergisk emot, och utrustningen var batteridriven? Eller var den handvevad?

Mouche - Administratör2010-02-07 18:49

Spydiga dumheter undanber vi oss här.

Och apropå Lunarstorm o.d ställen så finns det säkert plats över där om vår sajt och dess medlemmar inte passar.

Den här tråden ligger för övrigt under fliken Snack och här Snackar vi hejdlöst och glatt t.o.m utan källhänvisningar.

Mouche

Mouche - Administratör2010-02-07 18:52

Glömde: Raderade ett inlägg.

_Rob_ - Ej medlem längre2010-02-07 19:02
Antal inlägg: 285

Härligt, Mouchen! *Dunkers de la rygg* :-)

miss_ztar - Ej medlem längre2010-02-07 19:07
Antal inlägg: 316

Programmet är väl imorgon kväll kl 20.00 på 5:an. Jag vill också se om hon faller ihop av kameran..
Vi har/hade (har inte sett något på länge nu) en kille här i bygden som bodde i skogen utan el o.d.. Han hade någon rymddräkt på sig när han var tvungen att uppsöka bebyggelsen. Han var på något möte om en mobilantenn som skulle sättas upp precis bredvid hans stuga och då hade han dräkten på sig.. Han ifrågasatte om han skulle vara tvungen att flytta upp i norrlandsskogen för att slippa el. Varför inte, han kan ju inte jobba eller besöka bebyggelse så då måste man väl bo i skogen då. :)

callerina2010-02-07 19:15
Antal inlägg: 65

men det är ju inte roligt att aaaaaldrig få se några människor ju. Jag har hört att om man ska få så lite strålning från mobilmasterna ska man bo så nära som möjligt. Kan det vara så?

123 hopp - Ej medlem längre2010-02-07 19:26
Antal inlägg: 464

Problemet "sitter mellan öronen" tveklöst!!

xveganx2010-02-07 20:08
Antal inlägg: 32

Jag måste gå emot alla här och strida lite för min kära vän. Hon är elöverkänslig. Blev det när hon jobbade med datorer, struntade i symtomen (flammande hud, trötthet, utslag etc.) tills det inte gick längre. Hon vägrade länge troo att det var elallergi men har efter mycket om och men insett att det är det hon har. Visst kan det vara lite psykosomatiskt också men av det jag sett från henne och vad jag har hört så kan det inte bara vara så. Vi har inte haft den här elexplotionen så länge, än mindre mobilstrålningen. Tacka fan för att det påverkar folk, även om mobilföretagen gör allt för att det inte ska nämnas. En hel familj blev sjuk efter att haft mobilmasten riktad inåt lägenheten istället för utåt som var tanken. Det visar bara att det verkligen kan skada. Sen är det säkert olika hur känslig en är och att det påverkas av stress. Också.

Låftamannen2010-02-07 20:24
Antal inlägg: 120

Jag citerar mig själv:
"Hittills har man inte lyckats framkalla symptomen i provokationsförsök där patienten inte känt till när experimentellt framkallade elektriska och magnetiska fält varit påslagna".
Folkhälsominister Morgan Johansson i maj 2006 S2006/1299/Sr
www.vagbrytarenstock.../i ndex.htm

annelille2010-02-07 21:32
Antal inlägg: 500

... jag råder Låftamannen att klicka vidare själv på sin länk... jag hittar studier som visar att elöverkänsliga har visat motsatsen....

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?