Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 914

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SylviaPlath - Ej medlem längre2010-02-11 18:51
Antal inlägg: 31064

Jag tror att Sporten har sina basala behov tillgodosedda. En säng, en toalett osv. Men jag kan förstås inte vara säker.

_Rob_ - Ej medlem längre2010-02-11 18:55
Antal inlägg: 285

"Han var inte omtyckt av vissa väktare i alla fall, och en "kändis" bland dem. De skapade tom en Facebook-grupp att de var glada att han dog."

Internet har underlättat för ondskan att visa upp sitt fula tryne till allmän beskådan. Jag mår illa.

Mouche - Administratör2010-02-11 19:00
Antal inlägg: 24193

Ha lite respekt för en människa som mistat livet vet jag.
Lustigkurrar (i just trådar av den här karaktären alltså) kan med fördel förpassa sig till Facebook eller vad det nu heter.

Ett inlägg raderat.

Mouche

-50-2010-02-11 20:06
Antal inlägg: 783

Tråkigt att personen gick bort pga sin egen dumdristighet och inkompetens men tyvärr så är det sånt som ska till för att politiker, vuxna människor och i synnerhet ungdomar ska få upp ögona för hur farligt det är att vistas i miljön runt spårbunden trafik, hur många gånger har folk undrat varför dom inte är välkommna att åka/vistas i tunnelbana eller pendeltåg när dom är berusade/drogade, det är för deras egen + andras säkerhet. Folk tar alldeles för lätt på det här med spårbeträdelse att man häpnar, troligtvis det värsta jag sett är en kvinna som tar med sig barnvagnen över spåren vid en icke övergång, hur jävla korkad får man va!!!!!! Folk måste bli medvetna om faran, även då kommer vi ha korkade människor som beträder spåren men kanske kanske kan vi rädda ett liv med bättre information. Sen till den arbetsledaren på säkerhetsföretaget som troligtvis har startat facebookgruppen, hoppas han mister sitt jobb, länsstyrelsen drar in hans väktar behörighet/ ordingsvakts förordnande och aldrig mer får jobb inom branschen, om ha nu är skylldig till gruppen vilket ännu inte är bevisat. Cent/Ordningsvakt

mollee - Ej medlem längre2010-02-11 20:30
Antal inlägg: 6087

Alltså, blir man utsatt för terror av någon i flera år, kan även jag förstå att man känner viss lättnad om personen avlider, även om man inte önskar livet ur denne.
Det har jag ingen tvekan om.

mollee - Ej medlem längre2010-02-11 20:31
Antal inlägg: 6087

(var riktat till micro)

apbur2010-02-11 21:42
Antal inlägg: 9699

Sylvia, varför anser du att man måste ha något fel i huvudet om man gläds över att ett problem har försvunnit ur ens liv?

Tänk att du har en fruktansvärt jobbig granne. Grannen stör dig varje dag, otrevlig jävel som alltid säger nåt spydigt när ni går förbi varandra. Slänger ur din tvätt ur tvättmaskinen och beter sig allmänt ohyfsat. Det här är den enda bild du har av grannen, en stor idiot helt enkelt som förpestar för dig då och då.
Du får plötsligt reda på att grannen avlidit i sömnen, dog knall fall. I det här läget konstaterar jag att det är tragiskt om det finns några sörjande anhöriga. För egen del innebär grannens bortgång att jag kan tvätta utan att få kläderna utslängda, sova på nätterna och slippa massa otrevligheter när jag rör mig utanför min lägenhet.
Gläds jag över att grannen inte kan ställa till med mer bekymmer? Ja. Gläds jag över att grannen dog istället för flyttade till annan ort? Nej, men jag ställer mig neutral till just hans död. Döden i sig kan väcka massa obehagskänslor, men de obehagskänslorna är inte kopplade till att jag innerst inne tyckte om min granne och faktiskt sörjer honom utan till det faktum att döden gör sig påmind.
Så vad blir summan? Jag gläds alltså över att min granne är borta, jag ställer mig neutral till hans död då jag aldrig tyckte om hans personlighet. Jag berörs dock av döden, finner det obehagligt att någon i min direkta närhet gått och dött.

Är det något fel i huvudet på mig?

Folk har så förbaskat svårt att definiera och sätta ord på sina känslor. De misstolkar sin egen ångest som nåt slags bevis på empati.
Fånigt.

olgaviktoria2010-02-11 21:57
Antal inlägg: 130

SL borde göra som i Köpenhamn, på den spårlösa tunnelbanan. Där är det stängda dörrar längs perrongkanterna, så man har inte möjlighet att hoppa ner på spåret. Dörrarna öppnas först när tåget stannat. Fenomenalt och säkert!

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?