Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 829 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| özter | 2010-03-19 07:35 | |
![]() | Så föresten , nån undrade om det var så allvarligt . M.a.o. det var den. | |
| L887 | 2010-03-19 16:36 | |
![]() | Jag vaccinerade mig inte. Och har inte varit sjuk heller. Jag tror inte att svininfluensan var/ är farligare än någon annan influensa, i alla fall inte för dom som inte tillhör riskgrupperna. Jag tror vaccinet är farligare än själva influensan. Min kompis mamma vaccinerade sig. Hon var visserligen rätt sjuk redan innan hon tog vaccinet, men samma kväll som hon vaccinerat sig började hon må riktigt dåligt. Ett dygn senare mådde hon så dåligt att hon inte kunde röra sig. Dom hämtade henne i ambulans och de trodde att hon skulle dö. Hon låg på sjukhuset en vecka innan hon fick komma hem. Någon månad senare avled hon. Jag vet inte riktigt om man skylla på vaccinet, men att vaccinera i princip hela sverige med ett obeprövat vaccin känns inte rätt. | |
| tattarfinkel | 2010-03-19 18:21 | |
![]() | Hur många var det som dog av just svininfluensan, max 10? Okej visst är det synd att folk har gått bort pga influensan men ett så fåtal dödsfall på en befolkning på 9 mille är inte särskilt mycket. Slår vad om att alla pengar som satsats på svininfluensan kunde ha räddat fler liv på t.ex trafikoffer. | |
| Robbanhof - Ej medlem längre | 2010-03-19 18:23 | |
![]() | Hur många som hade dött om inte vaccinet hade funnits får vi aldrig veta. | |
| lycopersicon | 2010-03-19 19:09 | |
![]() | Men i alla de länder som inte massvaccinerade dog väl inte folk som flugor? Eller? | |
| mjangsan | 2010-03-19 19:51 | |
![]() | Jag tog inte heller sprutan. Tycker dock att det var bra att sprutan fanns till hands för de som ville ta den. Tycker att det gnälls mycket över lag, att läkemedelsbolag tjänar pengar och att det var överdriven noggrannhet - vi kan ju vara glada över att det finns medicin över huvudtaget att få. Om larmet tycktes vara överdrivet så kan detta skyllas på tidningar som aftonbladet och liknande. De gör allt för att förstora upp saker till hysterisk nivå. | |
| le-lou | 2010-03-19 20:32 | |
![]() | lycopersicon - nä. Danmark massvacinerade icke , och där hade de nåt likande i dödsfall. | |