Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 829 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| konelm - Ej medlem längre | 2010-03-19 22:57 | |
![]() | Jämför Tom Cruise med en hårt arbetande 4-barnsmamma i Angered. Svinet är ett svin och mamman är en hjälte! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-03-19 22:58 | |
![]() | vem talar om respekt? jag talar om begär:) | |
| konelm - Ej medlem längre | 2010-03-19 22:59 | |
![]() | Jag är så oerhört tacksam för att inte Ola är vardag! | |
| konelm - Ej medlem längre | 2010-03-19 23:06 | |
![]() | Jag bor på Skaftö. En liten Ö på västkusten, där det finns en "bryende" mentalitet. Vi känner varandra, bryr oss om varandra och rycker in om nån mår dåligt. (FÖr övrigt är det SALTÖN, på riktigt!) Att jag inte är invoverad i Ola är jag tacksam för. Ola representerar storstad, anonymitet och illamående! Nu kommer du att säga att jag är en lantis jämfört med er världsvana innestadsmänniskor, men om du räknar på det psykiska välmåendet hos oss jämfört med er "Olafan-Stockholmare-stor stadsbor blir du mörkrädd! | |
| twistedmind | 2010-03-19 23:08 | |
![]() | konelm - "att hemma på min gård i ...." tror du sett för mycket saltkråkan. | |
| konelm - Ej medlem längre | 2010-03-19 23:11 | |
![]() | Jag bor där Saltön är inspelad. Fördumma allt som inte innebär betong-storstad- innefolk- anonymitet- ickelevande är människor likt du bra på. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-19 23:12 | |
![]() | Jag hade ingen bild av att "lantisar" var inskränkta och dömande, förrän nu. | |
| twistedmind | 2010-03-19 23:15 | |
![]() | Det är härligt med generaliseringar och fördomar, vanligt förekommande hos medelålders vindrickandes betapetspelare boende på landet som dubbelmoralpredikar urbanisering. Om det nu är så fantastiskt på Skaftö med gemenskap, varför söker du dig då till sociala forum på Internet klockan 23:00 en fredagskväll? | |
| konelm - Ej medlem längre | 2010-03-19 23:16 | |
![]() | När du går utanför dörren hittar du betong Linn! Jag hittar vackra stränder, lummiga skogar och natur Linn. Du får gärna kalla mej "Lantis" och dömma. Jag har barn, fru och ett leverne som jag önskar människor likt dej förstod är bättre. | |
| konelm - Ej medlem längre | 2010-03-19 23:19 | |
![]() | För att predika landsbygdens charm och stadens misär. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-19 23:20 | |
![]() | Känner sällan avundsjuka så jag kan tyvärr inte bistå med något bra tips. Jag mår fantastiskt bra med det som jag åstakommit och njuter med andras framgång. | |
| mrperfect | 2010-03-19 23:20 | |
![]() | Jag bryr mig inte om att andra är avundsjuka på mej, det är deras problem. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-19 23:20 | |
![]() | konelm, du har en väldigt dömande ton, och du är full av antaganden som jag kan upplysa dig om är felaktiga. Du har redan en bild av mitt leverne - men du är så upptagen med att tycka till att du glömt fråga hur jag lever. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-19 23:21 | |
![]() | mrperfect, typiskt, jag ägnar TIMMAR åt att älta att jag är så avundsjuk på dig. Dag som natt | |
| konelm - Ej medlem längre | 2010-03-19 23:24 | |
![]() | Bryr mej enkom om mig själv, men storstadsinnemänniskokate gorien har en tendens att dömma lantisar. Och det är beklämansvärt, med tanke på att stadsborna är beklämmande. | |
| twistedmind | 2010-03-19 23:25 | |
![]() | Varför vill du predika om landsbygdens charm? Tänk om alla reurbaniserar och flyttar till Skaftö? Då tvingas du dra in dig mot staden igen? | |
| konelm - Ej medlem längre | 2010-03-19 23:27 | |
![]() | Vissa väljer kusten, med dess vackra stränder, genunitet och gemenskap. Andra gillar storstan, med tanke på att man kan råka på Robinson-Robban! | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-19 23:29 | |
![]() | Just nu är det i och för sig du som sitter och dömer storstadsmänniskor (och kommer med antaganden om människor du inte vet något om) samt talar om hur storstadsmänniskan ser på människor som bor på landet (utan att tillfråga dem?). Inte tvärt om. Det är lika beklämmande som den syn du påstår att stadsborna har på de s.k. "lantisarna". Inga vänner jag har, oavsett om de bor i storstad eller på landet, har den dömande inställningen till de som valt en annan livsstil eller bostadsort. Men, det beror kanske på vem man väljer att umgås med. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2010-03-19 23:32 | |
![]() | stavfel ha till före | |
| konelm - Ej medlem längre | 2010-03-19 23:37 | |
![]() | Jag bor på en ort som sommartid präglas av "stockholmare" Dessa har år efter år en syn på oss som bor här som präglas av förakt och nedlåtande. De har villor för 4 miljoner, där de spenderar 3 veckor om året, för att sedan åka hem till sitt vanliga liv. När jag kommer körande med min bil på vägen går de 4 på rad och vägrar flytta sig. Dom har väl semester eller???? Alla har vattenkammat hår och alla hänger på Cafe Opera! Mysigt folk. | |