Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 615

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nettis892010-04-02 17:41
Antal inlägg: 358

Jag har fobi för att redovisa, fåglar (speciellt duvor, de är så vidriga) och så har jag fobier för hundar (och även katter ibland).

mijand2010-04-02 18:02
Antal inlägg: 270

Samma här, katter! Fy vilka varelser. Men varför? Kanske för att de har en läskig svans och att de hoppar upp på bord med allt vad pälsen nu kan innehålla.

beta_queen2010-04-02 18:38
Antal inlägg: 69

Jag har en fruktansvärd spyfobi!

Lite jobbigt då jag har 3 barn som får magsjuka titt som tätt men som tur är har man ju en sambo! =)

Midna792010-04-02 18:49
Antal inlägg: 1117

Jag har fobi för människor med offerkofta och gnällsyndrom.

-Nephelia-2010-04-02 18:54
Antal inlägg: 1217

Jag är flygrädd. Jag har bacillskräck också, men den kan jag numera hantera ganska väl. Jag känner mig otrygg i närheten av folk som är kraftigt påverkade av något, sprit eller knark typ. Jag är också ganska så åskrädd, beror lite på hur kraftigt åskväder och var jag befinner mig. Vidare så är jag rädd för ensamhet, samtidigt som jag ibland, ganska ofta, tycker om att vara ensam. När jag själv har valt det vill säga.

kvaturglon - Ej medlem längre2010-04-02 18:57
Antal inlägg: 472

lol mijand

Aurora Aurum2010-04-02 22:41
Antal inlägg: 296

kan inte bli kladdig om händerna, då blir jag äcklad och måste tvätta mig, så jag kan inte baka bullar, torka snoriga barn, tycker det är avskyvärt att torka mig efter toabesök men självklart måste man ju göra det :-)
gillar inte heller att sätta mina händer på 'offentliga' lestänger, handtag osv, använder alltid handskar, man vet ju inte vad eller vem som har tagit där innan och vad de har haft på händerna
gillar inte höjder, får svindel och vill hoppa ned
kan inte vara i trängsel eller sitta trångt inte ens ha trånga kläder, då kryper det i hela kroppen och jag vill slita av mig allt och bara skrika rakt ut
jag flög en gång till florida och fick en sån känsla av att jag måste av, 10 000 m upp i luften
reste på mig för att få av mig känslan och gick omkring, bälte på skylten lyste, flygvärdinnan sa åt mig o sätta mig, jag svarade henne med att antingen lät hon mig gå runt där (längst bak i planet) eller så fick hon se mig få ett hysteriskt anfall
jag kan heller inte gå på golv som är av glas så att man ser rakt ned, då blir det samma effekt som vid höga höjder, hissnade känsla i magen och tror att jag ska ramla igenom
jag gillar inte heller blod, att se blod gör att jag mår illa, när min son var ca 1 år gammal vaknade han av att han blödde näsblod, jag sprang bara runt o visste inte vad jag skulle göra, klarade inte av att ta hand om honom
jag tycker inte om speglar när det är mörkt, jag vet inte vad som finns i spegeln när jag inte kan se det ordentligt (ja jag vet att det låter skitlöjligt, men jag såg Prince of Darkness och efter det så klarar jag inte av några speglar)
och sist men inte minst så är jag stickrädd, sprutor, blodprov you name it, då svimmar jag o kräks

-Torskmacka2010-04-02 22:44
Antal inlägg: 1623

Stackars dig Aurora... det låter jobbigt.

Aurora Aurum2010-04-02 22:44
Antal inlägg: 296

äsch jag är van :-)

lirarhank2010-04-02 22:50
Antal inlägg: 133

Jag har svårt för offentliga toaletter. . .

karin___2010-04-02 22:53
Antal inlägg: 1

Min fobi för ett visst djur är så stark att jag knappt kan skriva det här inlägget, eftersom jag då måste tänka på djuret. Det skulle aldrig gå att skriva vilket det är, då skulle jag inte kunna sova sen. Ingen här har nämnt djuret ännu, och jag hoppas ingen gör det heller. För säkerhets skull tänker jag inte titta i den här tråden mer, eftersom nån säkert kommer att känna sig tvungen att gissa vilket det är, och jag vill inte se det i skrift. Så stark kan en fobi vara. Jag har ingen aning om varför jag har den, och den hindrar mig väldigt mycket i livet. Aldrig att jag utsätter mig för nån slags träning för att bli av med den heller, blotta tanken får mig att hyperventliera. Usch!

kickazzes2010-04-02 22:54
Antal inlägg: 79

höjder och åter höjder - tydligen ganska manligt vanligt förekommande och det blir tydligen bara värre med åren, som nu medelålders, totalvägrade och ändrade familjens långpromenad idag, för att den innebar att gå över en (Liljeholms)bron..

Pottränad - Ej medlem längre2010-04-02 22:56
Antal inlägg: 4315

Jag är rädd, jag kan inte flyga.

Nettis892010-04-02 23:49
Antal inlägg: 358

Håller med dig lirarhank på den biten iaf! Man vet ju aldrig hur många som har suttit på den toan, vad de har gjort och om den är riktigt ren.

Midna792010-04-02 23:57
Antal inlägg: 1117

Har fobi för att installera program osv på datorn. det står alltid en minut, men det tar alltid minst en halvdag att få klart allt. Tristess är bara förnamnet!

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-04-03 00:03
Antal inlägg: 3325

Spindlar. Ser jag en spindel så blir ja helt stel av skräck, kan inte röra mig och börjar typ skrika. Och har väldigt svårt för att döda en spindel, bara tanken att måsta röra i den.. usch. Om jag sover över hos någon, och man ligger där på en madrass på golvet och så ser ja en spindel. Då har jag svårt att sova på mycket lång tid.

Sedan har jag extram skräck för hundar jag inte känner. Spciellt stora. Jag börjar tänka ut andra vägar jag kan gå.. för en tid sedan skulle jag t skolan, hade bråttom till bussen och när jag börjar gå, ja då kommer en kille med en hund.. en ganska kraftig hund (säkert någon kamphund) Jag blir helt panikslagen men har bråttom till bussen som ja nästan missar. Men iaf. Går precis bakom killen, håller hela tiden ögonen på hunden. Sen märker killen att jag inte går om honom och han stannar och typ börjar kasta snöbollar så hunden springer till ett annat håll. Då smiter ja förbi och springer hela resten av vägen t bussen:D

Speciellt lösa hundar. Usch och fy.

waliop2010-04-03 13:36
Antal inlägg: 203

Obehag kan jag känna inför tandläkaren.

honeydevil81 - Ej medlem längre2010-04-03 13:39
Antal inlägg: 299

Tandläkaren. Mår fruktansvärt dåligt när jag tänker på det, får panik och gråter om jag ska gå dit.

witchgame2010-04-03 16:21
Antal inlägg: 1826

höga höjder, småkryp typ myror,fästingar och larver, baciller, och tandläkar åxå faktiskt...

Jessika2010-04-03 16:39
Antal inlägg: 28

Hajar...burr!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?