Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BaraJAGigen | 2010-04-14 22:30 | |
![]() | Bara för man har ont, är trött och lite nere, betyder inte att man är deppig. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-14 23:29 | |
![]() | aha, jag trodde inte hon var "trött å lite nere" utan verkligen utslagen utan tabletter. så läste jag. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-14 23:55 | |
![]() | Morfin. | |
| Sotfinger | 2010-04-15 00:09 | |
![]() | Vid behandling av sk långvariga smärttillstånd (inte i första hand sjukdomar som är långvariga och som man vet ger smärta som tex cancer eller reumatiska sjukdomar även om mycket kan vara tillämpligt även där) brukar man se det som nödvändigt att kombinera flera olika insatser. Alla behöver kanske inte alla bitarna, och inte i samma proportioner heller. Mediciner är förstås en del. KBT eller något liknade sätt att lära sig att hantera situationen kan vara en annan. Mycket mild massage kan vara mycket bra. Skonsam träning mycket viktigt, men man måste börja oerhört försiktigt. För hård träning förvärrar ofta smärttillståndet, eftersom det är en smärtreaktion som liksom löper amok, det är nåt som har gått snett i systemet. QiGong kan vara verksamt, det hjälper kroppen att komma i balans på alla sätt. | |
| Lillstölla | 2010-04-15 13:30 | |
![]() | Ramsay: Du läste rätt. Jag blir helt utslagen för kan inte fungera som människa, kan inte gå ens en gång och ja jag åt antidepressiva, gjort så i flera år. Har varit i kontakt med smärtläkare/klinik osv och det är dessvärre inget alternativ för mig att vara utan smärstillande. Tack så mycket alla för att ni kommer med tips och råd! Sotfinger: Har varit på KBT och det är värdelöst!! Massage däremot är bra men det som erbjuds inom sjukgymnastiken är inte tillräckligt för min del. Har gått privat men som många av er säkert vet så får man inte särskilt mycket pengar som sjukskriven så har inte råd att gå på den massagen. Ska väl förklara gällande KBT:n, det är totalt värdelöst för mig. Funkar säkert skitbra för andra. Det är inte mitt tankesätt det är fel på, hade jag inte haft en positiv inställning och varit envis som synden så hade jag gett upp för länge sen. Anneli72: Morfin vore underbart att få någon gång sådär, men är lite rädd för allt för starka "droger" och tycker jag redan har hög dos, vill inte riskera att bli beroende av allt starkare mediciner. Men en sak jag använder för att fokusera på nåt annat än värken är musik. Lurar mig själv att tänka på nåt annat, vet inte om det är så enkelt att jag är lättlurad eller att det är väldigt effektivt bara. Men det är nåt som funkar för mig. | |