Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 19 626 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| andlind | 2010-04-14 20:16 | |
![]() | Men Gud och religion? Är inte det lika utdött som dinosaurierna? | |
| Maad Max | 2010-04-14 20:20 | |
![]() | Det är ju inte det. Sök på rondellhund på google t.ex. Eller på knutby för den delen! | |
| angie_hell | 2010-04-14 20:32 | |
![]() | Jag tror på gud. Eller på något som är större än det mina sinnen förstår iallafall. Sedan jag var väldigt liten så har jag helt enkelt haft känslan av att någon hjälper mig i livet. Däremot har jag aldrig kategoriserat mig i någon religion eller valt att tro på allt som står skrivet och sägs. Hur man ska leva eller göra känner mitt samvete. Men som sagt jag kommer inte ifrån att det finns någon som står vid min sidan genom livet. | |
| Maad Max | 2010-04-14 20:44 | |
![]() | Gillar ditt sett att se på saken, angie_hell. Har många liknande tankar själv. | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-04-14 20:45 | |
![]() | Finns ingen gud. För övrigt så påminner trådtitlen mer om en achievement i Left 4 dead 2. Att klara av Ett campaign på expert med realism aktiverat. Den kallas ju The Real Deal. | |
| Scrubbis | 2010-04-14 21:39 | |
![]() | Jag kan hålla med angie_hell i det att jag skulle vilja tro att det finns något större än min själv och mina sinnen. Har aldrig varit religös eller troende aldrig gått i kyrkan, men när man kommer till slutet av livet så skulle jag vilja tro att det finns någonting efter allt detta. Även om jag har svårt att föreställa mig det. Men hoppas kan man alltid, det get en trygghet¨. | |
| TomasLeonard | 2010-04-14 22:11 | |
![]() | Rent fysiskt så regerar ett massivt svart hål i vintergatan centrum. Vi bor i en lugnare yttre del i denna galax, i en spiralarm döpt orionarmen. Vi kan se att i vår galax härskar både ordning och kaos, närmre vintergatans centrum sugs stjärnor in i detta svarta hål, nya stjärnor bildas och andra kollapsar(dör) el. kastas ut ur centrum. Ute i vår orionarm är livet mt lugnare, mer relativ ordning råder. Men vintergatans aktivitet avtar och om några kanske triljarder år är detta gigantiska byggprojekt över och stjärnorna dör. De svarta hålen regerar och stjärnorna dör, kanske för att senare i en ny tidsålder av ngn outgrundlig anledning för att återskapas med nya vackra processer och konstellationer som följd, för enligt energilagen kan ju ingen energi förstöras. De destruktiva krafterna kanske inte är av ondo, trots att de smärtar när knoppar brister, stjärnor dör i en människas hjärta. En stjärna med oändligt liv är en onaturlig, omöjlig företeelse. Det är själva sårbarheten, förgängligheten hos detta väsen som gör det vackert, det är livets lag, ordningen i det hela. Vi tycker stjärnorna är vackra då de påminner oss om oss själva, eller så som vi skulle vilja vara, vackert gnistrande fulländade och när de dör så går detta inte heller obemärkt förbi. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-04-14 22:21 | |
![]() | tomas leonard: du är så bra kram | |
| Maad Max | 2010-04-14 22:39 | |
![]() | tror man inte att universum kommer att sluka sig själv om ca 5 miljarder år? Läste något sånt härom året iaf | |
| TomasLeonard | 2010-04-14 22:46 | |
![]() | Jag vet inte vilka man är, jag är långt ifrån ngn expert i dessa frågor! ;) Tack promenad det värmde verkligen! | |
| TomasLeonard | 2010-04-14 22:54 | |
![]() | Jag ville inte tråka dig Max, bara markera att detta är ju en utvikning ifrån ämnet, ett sätt att skapa lite perspektiv el. en miljö sas, inte bryta ut i detta stickspår. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2010-04-14 22:56 | |
![]() | Men Gud skapade jorden... Då är han inte född här, alltså Gud = utomjording! | |
| SplashDamage - Ej medlem längre | 2010-04-14 23:01 | |
![]() | Japps. Så alla som tror på gud tror logiskt sett även på ufon. Jag tror inte på något av det. Men vill man tro så gärna för mig. Tycker bara det är sorgligt när man använder gud som ursäkt och otäckt när man anser sig kunna göra lite vad som helst då man ändå får förlåtelse av honom. Det bästa är nog att tro på sig själv och ta credit och ansvar för sina handlingar utan någon superhjältes inblandning... | |
| Tivedstroll | 2010-04-15 00:01 | |
![]() | Jag blir så förbannad. All denna vidskepelse. Tänk om all kraft som ägnas åt att tro på olika gudar istället skulle arbeta mot krig och äckligt slaveri som fortfarande finns. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-04-15 00:03 | |
![]() | omg! | |
| saZmer | 2010-04-15 00:27 | |
![]() | Splash: Att använda Gud som ursäkt tycker jag också är förfärligt - som tur är har det ju inget med Gud att göra utan med människor. Runt förlåtelsen ser jag det lite annorlunda - jag tänker att det är ännu värre när man har Gud att stå till svars för. Dels måste jag stå ut med mitt eget samvete, dels måste jag leva med att jag gör dumma saker mot den Gud som skapat mig och älskar mig. | |
| TOK81 | 2010-04-15 01:26 | |
![]() | gud har en lista på tio saker han inte vill att du ska göra och om du bryter mot nån av dom punkterna så har han ett speciellt ställe där du får brinna, bli torterad och allt jävligt man kan tänka sej, men han älskar dej ? det talar väl sitt tydliga språk.. gud är ett mänskligt påhitt helt enkelt, för att hålla dom som inte kan tänka själva under kontroll!! | |
| Mellituss | 2010-04-15 03:50 | |
![]() | Jag tror på en kärleksfull Gud och jag mår bra av det. :-) | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-04-15 06:12 | |
![]() | jag tror att religion och därmed gud var något som hittaeds på under en betydligt vedskepligare tidsepok. att detta sedan utvecklades av sk lärda för att få lite ordning och reda, kontroll och något som liknade "lagar" och rättesnören då samhällen tog form, städer och länder bildades etc. vilket skulle vara omöjligt om befolkningen saknade lagar och regler. tyvärr tror jag det är så, fast det hade varit bättre med mycket här på jorden kanske om gud vart på riktigt. | |
| BorderBeta | 2010-04-15 06:15 | |
![]() | Det går inte att säga att gudstro står i vägen för jordliga, barmhärtiga handlingar. Då kan man hävda vad som helst gentemot vartannat och det är inte det saken handlar om. Så länge man håller fast i det materiella som livssanningar och använder den retoriken så är man inte vänd mot det fokus som ger sann lycka. Det är en myt, detta om livet och vår tillvaro. Människor har glömt att vi är eviga och tror på fullt allvar att det här livet, just nu, på jorden, är vårt enda och dessutom målet med vår existens. Med det som utgångsläge kan man inte ens prata Gud utan materiella styrkrafter och dess hinder. | |