Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Låftamannen | 2010-04-23 12:24 | |
![]() | Finns det några belägg för att den hundbitne mannen var berusad? Om ja, vad har det med saken att göra? | |
| Minta | 2010-04-23 12:29 | |
![]() | Det är inte en "sjuk" farlig hund som attackerar en berusad människa som kommer nära hennes valpar. Det är människor som brustit i ansvar, ägarna och den fulle mannen. Hunden vet inte att han är polis och per definition omdömesgill. Jag tror inte ens man avlivade lejonet som dödade en man som gick ur bilen på Kolmården för att klappa lejonungarna, han dödades på två röda sekunder. | |
| apbur | 2010-04-23 12:32 | |
![]() | Att djur reagerar med osäkerhet och obehag när de träffar en berusad person är inte ovanligt. En berusad person är klumpig och läser inte av signaler lika bra. Något som kan uppfattas som hotfullt för ett djur. Djuren kan också koppla spritdoft=obehaglig situation och reagera på själva doften. Nu ska man inte riskera att bli hundbiten varje gång man är berusad men det är dock en sak man bör ta hänsyn till i det aktuella fallet. Allt är hur som helst bara spekulationer. | |
| apbur | 2010-04-23 12:34 | |
![]() | Hur som helst, respekterar man inte en morrande, varnande hund får man ju faktiskt skylla sig själv. Snacka om klant om det nu stämmer. | |
| LisaLong | 2010-04-23 12:38 | |
![]() | Låftamannen se en av mina länkar | |
| LisaLong | 2010-04-23 12:39 | |
![]() | Minta bra sagt | |
| Låftamannen | 2010-04-23 12:44 | |
![]() | Länken till pitbullforumet där den ena parten redogör sin oemotsagda version av det hela? Jo tjena.. | |
| Minta | 2010-04-23 12:48 | |
![]() | Har ni inte sett en full människa provocera en hund eller människor någon gång? En full människa kan vara helt gränslös och respektlös. Skyll inte på hunden, utan den människan. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-23 12:50 | |
![]() | Det är som om man ska kunna lämna hjärnan hemma när man umgås med just hundar. En människa som inte respekterar en hästs varningssignaler får vad hon förtjänar utan att hästen nödvändigtvis åker till slakt. Visserligen är det mycket viktigare att hundar som ska vistas bland folk är stabila. Men jag undrar hur det är ställt med er som inte fattar att djur kan uppfatta berusade som ett hot. Skriva på namnlistor utan att veta mer om fallet verka också konstigt. Jag vet inte vilka Djurens jurister är. Hoppas de jobbar för djurens och djurägarnas rättssäkerhet på något annat sätt än att samla in namn. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-23 13:09 | |
![]() | Tack för länkarna Lisalong. Intressant att få läsa hela historian och det stärker mej i att jag gjorde rätt som skrev på. | |
| Yamma | 2010-04-23 13:21 | |
![]() | Låftamannen, hallå där, jag var faktiskt först med att ifrågasätta. =D | |
| le-lou | 2010-04-23 13:31 | |
![]() | www.tv4play.se/nyhet...=1 .1606585 Länk till tv-inslag om hunden, ägaren berättar. Problemet är att det är en hund med valpar, det är det som får folk att skriva långa listor. Jag tvivlar på att personal på djurpensionatet eller de hundpsykologer som bedömt Maya inte har ett dugg om foten. Om de nu inte har kunnat rasta henne på 12 dagar pga aggressivitet - finns det verkligen folk som tror att detta sker, för att de vill vara elaka och plåga hunden? Skulle ni vilja rasta ett djur som är aggressivt? Att blandningar av dessa raser flippar över är knappt något nytt. Hade Maya inte haft valpar så hade ingen reagerat över att polisen tar hunden i förvar. Hade hon bitit en treåring istället så hade det varit samma sak. Nu är polisen elak, de som har hand om Maya nu kan inget om hundar och det är synd om valparna. Är det synd om polisen/fyllegubben som blev biten? | |
| Bl00M | 2010-04-23 13:34 | |
![]() | låt hundkräket skriva på oxo | |
| wildman | 2010-04-23 13:44 | |
![]() | Hmmm. Oavsett vad som är fel eller rätt här. Läser detta: "Hon varnar gång på gång mot inkräktaren. Hon skäller på honom i fem minuter. Då böjer han sig fram mot henne och hon springer den korta sträckan fram till honom och biter honom i hakan." Har mannen ifråga medgett att hunden betett sig så här? Om inte, vem har då koll på att hunden gjort så??? | |
| Minta | 2010-04-23 13:44 | |
![]() | Jag vet inte hela historien och vad som är sant eller inte, men av det jag läst framgår att mannen sannolikt var berusad, gick inte när ägarna bad honom gå, struntade i hundens signaler - hunden skällde på honom en lång stund trots det gick han fram - dessutom läste jag att hunden hade livmoderinflammation. Anders Hallgren som är en känd hundpsykolog har rådfrågats efter denna händelsutveckling och därefter undersökte man hunden som visade sig ha livmoderinflammation. Det verkar vara den fulle mannen som brustit i ansvar först och främst. Att han är polis gör väl inte saken bättre för hunden. | |
| wildman | 2010-04-23 13:46 | |
![]() | vad jag menar är, jag hoppas ju att inte någon stod bredvid och kollade på bara medans detta skedde. | |
| hussar | 2010-04-23 13:46 | |
![]() | Well , avliva både polisen och hunden så blir väl alla nöjda ? Eller? för då har man ju gjort sig av med alla som brustit i ansvar, iofs,, ägarna också,, dem glömde jag nästan... :P nä, klantigt av dem som klantat sig angående att mucka med hund med inflammation,, det är som att reta en kvinna med mens,,ungefär,, iaf vad jag fått uppleva.. | |
| Minta | 2010-04-23 14:03 | |
![]() | Man ska inte avliva någon, en hund är en levande varelse värd respekt. Man behandlar inga levande varelser genom att gå på dem när de tydligt talar om att de inte vill ha någon kontakt. Istället för att anmäla hunden, skulle polisen lärt sig en läxa istället. | |
| lailala | 2010-04-23 14:20 | |
![]() | Varför vill folk hjälpa dessa djur först när deras historier rullas upp i media?Är det obekant att det vimlar av katter,hundar och diverse smådjur på olika djurskyddshem? Är det viktigare att rädda de omskrivna djuren? | |
| Minta | 2010-04-23 14:23 | |
![]() | Nej, men denna hund har ju ett hem. Det vore väldigt bra om alla de övriga djurn också fick det. | |