Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 478 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-27 17:11 | |
![]() | m fast en stånhård sula fram räcker för mig. gillar inte platå. inte min stil, trots påbrå. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-27 17:31 | |
![]() | Jag provade ett par skor med 8 cm klack och de gjorde mig inte 8 cm längre ;) Max 6 cm längre. | |
| apbur | 2010-04-27 17:43 | |
![]() | Du kanske knäade? Det får man inte :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-27 17:47 | |
![]() | Har en lång syster som jag försökt bräcka med klackar. Har misslyckats många gånger så jag är rätt säker på att det krävs lite mer klack än man tror. | |
| apbur | 2010-04-27 18:01 | |
![]() | Alltså, om man ställer sig på en 7 cm hög klack kommer man ju upp 7 cm. Det går inte att ifrågasätta. Sen kan det ju hända att man får en annan ställning och gångstil när man har höga klackar. När jag ställer mig på tå har jag samma kroppshållning som när jag står på hela foten. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-27 18:04 | |
![]() | Ja, alltså man går ju inte på hälarna och lutar huvudet bakåt... I vilket fall har man förhoppningsvis mindre huvud än en som är så lång på riktigt. Det krävs en mindre vattenskalle för att se normal ut om man ska bli 15 cm längre. | |
| apbur | 2010-04-27 18:14 | |
![]() | Men det spelar ju ingen roll om du går på hälarna eller inte eftersom du vilar hälen på klacken. Det blir ingen skillnad i höjd för att du spänner tårna nedåt eller stället foten rakt ut. Det är ju klacken under hälen som avgör. Sen lutar man ju sig inte bakåt i klackar, man vinklar ju foten så att man inte ska ramla framåt :) Känns som vi kan diskutera det här i evigheter. Har man för stora skor så att den högsta punkten på skon hamnar bakom hälen så kommer man ju inte upp hela vägen. Då får man reklamera skon. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-27 18:20 | |
![]() | Fast hälen vilar ju på en sluttning. Högsta punkten är längst bak. Alltså där hälen slutar. Jag mäter i alla fall klackhöjd längst bak och inte mitt på klacken. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-27 18:26 | |
![]() | Det är klart att det finns klackar som går in en bit under skon och verkligen kommer under hälen. Jag trodde bara inte att någon köpte så fula skor ;) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-04-27 18:33 | |
![]() | men gud, vad är det ni diskuterar eg? | |
| ErikSeger | 2010-04-27 18:35 | |
![]() | Mot bakgrund av de typiskt svenska fjanterierna om klackar så måste jag tillstå att jag skulle föredra vilken transa, eller för den del vilken "öststatshora", som helst framför inga som helst utpekade skribenter. | |
| apbur | 2010-04-27 18:35 | |
![]() | Ok, jag kan hålla med om att det blir lite missvisande när man mäter en klack på utsidan längst bak och förväntar sig att det är den höjden man kommer komma upp. Står du på 15 cm höjd så blir du ju 15 cm högre, oavsett fotens lutning. Det var mest det jag hängde upp mig på. Det finns en del klackskor som har väldigt klen konstruktion och har klacken lite längre in på skon just för att den inte ska gå av. | |
| apbur | 2010-04-27 18:36 | |
![]() | Jag kan inte se att det är direkt olämpligt att diskutera klackskor i en tråd om transor. | |
| ErikSeger | 2010-04-27 18:37 | |
![]() | Och så vill jag önska portionen all lycka. Stå på dig och lev ditt liv till fullo! Du duger precis som du är. Kärlek och heder till dig! Honi soit qui mal y pense! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-04-27 18:43 | |
![]() | ErikSeger: Vad bra att du föredrar transor framför oss. Det får säkert dem att känna sig accepterade som vem som helst. Not. | |
| ErikSeger | 2010-04-27 18:48 | |
![]() | Larvbrud och apbur. Jag tycker inte det är OK att flooda en seriös tråd där en person outar sig och ber om feedback angående sina preferenser, i synnerhet inte i en värld där det är svårt att vara utåt den man är innerst inne.. Helt OK att diskutera det, men sjystare att ta upp det i en annan, egen, tråd! | |
| Mouche - Administratör | 2010-04-27 18:57 | |
![]() | Jag instämmer med ErikSeger. Tråden ska återgå till ämnet alltså. Höga klackar och liknande saker kan man med fördel ta upp i någon modetråd eller liknande. Mouche | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-27 21:35 | |
![]() | ok ettanportion. du gör en jämförelse mellan bruk av nikotin för att må bra och ditt behov av att klä dig i kvinnokläder. för mig låter det som ett osunt missbrukande då som narkotika, spel, sex eller alltså kanske transvestitism? missförstå mig inte, jag har aldrig tänkt i de banorna men jag måste fråga när du uttrycker det så. | |
| EttanPortion | 2010-04-27 21:49 | |
![]() | ramsay - Det är menat som ett exempel på ett behov man har för att må bra som person. Sen är det helt skilt när det gäller missbruksbiten. Syftade alltså bara till själva välbefinnandet. | |
| apbur | 2010-04-27 22:03 | |
![]() | Du sa tidigare att 5 % av befolkningen hade dragning åt transhållet. Hur har den här undersökningen gått till och var drar man gränsen? Jag och en vän till mig klädde ut oss ganska mycket under en period. Jag tror mycket väl vi skulle kunna göra det igen om andan faller på. Det är väldigt underhållande att klä ut sig. Vi har givetvis klätt oss som män flera gånger. Räknas jag in bland de fem procenten? | |