Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade66
Mobilspel
Pågående20 101

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Larvbrud - Ej medlem längre2010-04-29 15:27
Antal inlägg: 4050

Apbur: Förmodligen är det relativt lätt att bli samtidskonstnär utan vad du menar är skicklighet. I ett längre tidsperspektiv är det ganska tydligt vad som står sig och vad som är bra och dåligt även när det gäller installationer och annat modernt jox.
Pion Ekrot skrev ett bra inlägg en gång om att konst skapas ur konsthistorien och att det handlar om kontext osv.

Jag tror också att konstvärlden kan vara ganska patetisk. Precis som musikbranschen eller modebranschen. Konstkritikerna är jag inte så säker på gör störst skada. Det skulle vara rätt tragiskt om ingen konstnär blev sågad.

Som jag skrev förut tror jag att skicklighet och avbildande kommer få en renässans snart. Problemet med den typen av klassiska bilder där man direkt kan se skickligheten är att elever som tränats att kopiera mästarna producerar egna original som också ser ut som kopior eftersom alla har lärts upp i samma teknik.
Inom denna genre kommer ändå originalitet att utmärka sig framför teknisk skicklighet.

Dyslekso2010-04-29 15:51
Antal inlägg: 8945

Larvbrud: "Som jag skrev förut tror jag att skicklighet och avbildande kommer få en renässans snart."

Nyfiken på varför du tror det.

Sweetlime2010-04-30 10:10
Antal inlägg: 105

Synd att så många i tråden inte förstått vad trådens ämne går ut på. Vill ni diskutera konstnärer, gör det i en annan tråd, tack.

remvanrijn2010-04-30 13:53
Antal inlägg: 16310

ja, och synd att du inte svarade vad du anser skillnaden är mellan SD som vill styra konsten och Islam som styr konsten ?

alex6662010-04-30 14:02
Antal inlägg: 49

Liknande punkter och åtgärder finns hos alla politiker/partier. Inget som är speciellt för SD.

Graffiti, utställningar om folkmorden i palestina, mohammed etc. Finns många exempel.

Åter igen en anti SD-tråd från rabiata SD-hatare. Börjar bli tröttsamt.

Hur ställer sig puckot som vill "kriminalisera sverigedemokraterna", som skrev tidigare i tråden, egentligen till demokrati? Förbjud förbjudarna.

Samtidigt har vi två etablerade partier som skall vara varandras motsatser, som mer än gärna går ihop och samarbetar för att inte SD skall få komma till tals.

Demokrati. Gött...

Sweetlime2010-04-30 18:33
Antal inlägg: 105

Om Betapet är ett tvärsnitt av befolkningen ser det inte ljust ut.

Scarpetta - Ej medlem längre2010-04-30 21:48
Antal inlägg: 1154

Jag håller med Syntax. Vad som är konst eller inte, bestämmer INTE gemene man. Den som tror det är otroligt naiv. Man får inte kränka andra människor under några som helst omständigheter.

Scarpetta - Ej medlem längre2010-04-30 21:53
Antal inlägg: 1154

De högerextrema partierna utnyttjar demokratin för att underminera den samma, därför är det enligt min mening otroligt dumt & kortsiktigt att rösta på dessa. Det är ju att ta bort sina egna rättigheter.

LisaLong2010-05-01 13:52
Antal inlägg: 2725

TS kan du länka till det partiprogrammet? Hoppas det inte är sverigedemokraterna.de du varit på

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?