Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 231 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2010-05-20 19:24 | |
![]() | rainbow känns lite som elf mk II snarare än ritchie blackmores. ja, vad var det med dio/campbell egentligen? och hur lyckades dio och blackmore hitta varann? svartkonsten, förmodligen... rainbow eyes www.youtube.com/watc...LH jTvAO6XA | |
| _-Rob-_ - Ej medlem längre | 2010-05-20 19:35 | |
![]() | Nej, nej, Dio sysslade icke med svart magi. Var det inte du som länkade till Norrskens-klippet? :-) | |
| _-Rob-_ - Ej medlem längre | 2010-05-20 19:41 | |
![]() | Det finns bara en sak jag ångrar i mitt liv. Och det är att jag inte var på Draken 1983. :-) | |
| kajix | 2010-05-20 20:09 | |
![]() | haha, jaså, var det jag det. äsch, magi som magi. tengner är nästan magi. schyssta briller iaf. jag ångrar att jag aldrig såg dio öht. | |
| _-Rob-_ - Ej medlem längre | 2010-05-21 14:57 | |
![]() | Ja, Anders Tengner hade en aura av magi kring sig. Åtminstone för mig som spelade in alla Norrskensinslag -och sedan Metalljournalen- på video. Jag läste även alla hans reportage i Okej (på köpet fick man fina bilder på Samantha Fox och andra pumor) och Rocket. Kuriosa: Tengner var även manager åt kvalitetsvikingarockarna Heavy Load. Man måste älska Eddy Malm och bröderna Ragne och Styrbjörn Wahlquist. Jag såg som sagt Dio en gång - under Sacred Heart-turnén. En enkel googling ger vid handen att det var den 20 april 1986. Jag minns ärligt talat inte så mycket av spelningen, mer än att det var på Isstadion och att de hade en stor drake på scenen. Minns även att jag gick bananas när "Rainbow in the dark" drog igång. Anledningen till att jag inte minns mycket mer av konserten är att jag och polaren vår vana trogen hade grundat rejält uppe på "vinden" i ett hyreshus vid Gullmarsplan. Cola och Silverrom i stora plastflaskor stod på menyn. Fulla blev vi och roligt hade vi, vad jag minns. Nu blir det Rainbow och "Long live rock and roll". www.youtube.com/watc...at ure=fvst Den fantastiske Cozy Powell plågar trumskinnen. Han betydde mer för Rainbows (och många andra bands) sound än vad många kanske inser. Helt klart var han den bästa hårdrockstrummisen. Sorgligt nog är ju även han död sedan drygt 10 år tillbaka. De börjar få ihop ett hyfsat band där uppe i himlen. Inte utan att man blir lite Hungry for Heaven. www.youtube.com/watc...Mw gNCPuu88 | |
| _-Rob-_ - Ej medlem längre | 2010-05-21 15:24 | |
![]() | Wow, jag hittade ett klipp från Göteborgsspelningen under Sacred Heart-turnén. Det livade upp minnet från "mitt" Stockholmsgig. Undrar vem det var som filmade. Detta var ju innan mobiltelefonernas och digitalkamerornas intåg. www.youtube.com/watc...re =related | |
| _-Rob-_ - Ej medlem längre | 2010-05-21 17:12 | |
![]() | I väntan på Kajix... Heaven and Hell - The Mob rules: www.youtube.com/watc...re =related Det där borde de ha turnerat runt på pensionärsträffar med. :-D | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-21 18:29 | |
![]() | Den här brukade jag vakna upp till när jag var runt 20 och hade skaffat en sprojlans ny stereokassettspelare med klockradio. Riktig high-tech! :) Die Young med Black Sabbath: www.youtube.com/watc...rt JQFe9apw (Och du dog på tok för ung Ronnie ...) | |
| kajix | 2010-05-21 19:23 | |
![]() | "Jag minns ärligt talat inte så mycket av spelningen" "Undrar vem det var som filmade." hmmm Jag undrar vem som tände eld på spelhuset i montreux. jag återkommer senare med spännande fråga om "man on the silver mountain" only the good die young | |
| DennisPlz | 2010-05-21 21:06 | |
![]() | Dio :( "only the good die young" : Moder Theresa var alltså långt sämre än Dio, men det visste vi ju alla redan. DIO! :( | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-21 21:28 | |
![]() | Men så ung var han väl ändå inte. det låter lite som en romantisering. | |
| -Starstruck- - Ej medlem längre | 2010-05-22 17:02 | |
![]() | "There will be a Public Memorial Service for Ronnie James Dio on Sunday, May 30th at 2:00 PM at The Hall Of Liberty located at Forest Lawn Hollywood Hills, 6300 Forest Lawn Drive, Los Angeles, CA 90068. This will be a celebration of the life and music of Ronnie James Dio and is open to all of his friends and fans from around the world. For those of you that will be flying in from out of town or out of the country, we have made special rates at various local hotels available to you! Just go to our official Facebook Page for hotel information!" Statement From Wendy Dio 5/21/2010 4:31:59 PM: "Ronnie hates prejudice and violence! We need to turn the other cheek on these people that only know how to hate someone they didn't know. We only know how to love someone we know!- Wendy Dio" Ännu en låt från "Rising". Bara så där helt apropå... www.youtube.com/watc...v2 z8SinlLE | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-05-22 18:15 | |
![]() | J-la tjatande | |
| kajix | 2010-05-22 19:08 | |
![]() | intervju med campbell där han snackar om dio. tycker han var en skitstövel, men även "Professionally though, he's a great, great singer. Probably the best there's ever been in hard rock." | |
| kajix | 2010-05-22 19:11 | |
![]() | jaså, ni vill ha länken? defleppard.snaggledw...-1 0-18.txt | |
| mediazlim | 2010-05-22 19:51 | |
![]() | Ang Ronnie James Dio så vill jag att ni läser min blogg ztizze.blogg.se | |
| R-M | 2010-05-22 20:06 | |
![]() | En av de bästa har lämnat jordelivet....:( | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-05-23 13:57 | |
![]() | bäst | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-27 10:32 | |
![]() | T.o.m. på en sunkig inspelning från ett klubb-gig låter han som en gud: www.youtube.com/watc...re =related | |
| kajix | 2010-05-29 13:27 | |
![]() | tjuvlyssnade precis på juryns överläggningar. kill the king ligger rätt bra till listen.grooveshark.c...in g/1XiSg5 | |