Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 525 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kleinp | 2010-05-19 00:41 | |
![]() | Allt som har med religion att göra är ju inte logiskt, men det här är väldigt logiskt. Kristendomen är en spinoff på judendomen och har alltså samma regler som judendomen. Enligt judendomen så får icke-judar äta fläsk, hummer och häst utan att det är syndigt. För icke-judar gäller enligt judisk tradition bara sju lagar, för judar däremot 613 (varav en del inte längre tillämpas). | |
| bj-olle | 2010-05-19 01:18 | |
![]() | okej så nu är det kanske hyfsat klart hur det ligger till med det stekta kokta fläsket. men medans vi ändå har kristendomen på svarta tavlan, kan inte tråden handla om den fria viljan eller thomas av aquinos syn på text och tro eller idén om korsfästelsen, helvetet och joh. 3:16 (en bibelvers som är knepigare än nån gris-vers)? där är några bitar som är en seriös mindfuck! | |
| dellartista - Ej medlem längre | 2010-05-19 01:20 | |
![]() | Vem bryr sig. Människan av idag är fri. www.youtube.com/watc...re =related | |
| bj-olle | 2010-05-19 01:23 | |
![]() | oj dellartista, är du säker på att det inte var den här låten du _egentligen_ menade? www.youtube.com/watc...PW AEXRb-II | |
| dellartista - Ej medlem längre | 2010-05-19 01:26 | |
![]() | Hihi, jag är helt säker på att det inte var den låten. Bevare mig så mycket dessa sekter anstränger sig för att skrapa in tionden. | |
| TomasLeonard | 2010-05-19 02:17 | |
![]() | Egentligen borde man ju äta människokött, alltså för miljöns skull och för djurens;- Ingenting får förfaras som man säger. | |
| dellartista - Ej medlem längre | 2010-05-19 02:26 | |
![]() | You mean: "Living for to day". Ska vi jaga varandra eller skall vi bli asätare? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-19 08:24 | |
![]() | malman, jag tror inte att det är så enkelt som du säger: www.alltombibeln.se/...ur iduk.htm | |
| pacc | 2010-05-19 17:36 | |
![]() | Är det inte så att det är godast om man blandar nötfärs, fläskfärs och grädde Eller som mamma scan gör, grisansikte, potatismjöl och komärg | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-05-19 18:09 | |
![]() | Därför att de kristna uppfunnit både toapapper och tvål! Muslimer sig fortfarande i arslet med vänster hand och äter med höger. | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-05-19 18:09 | |
![]() | ---torkar... | |
| Chick35 | 2010-05-19 18:12 | |
![]() | Varför inte? De är ju gjorda av mat :D | |
| m-70 | 2010-05-23 10:13 | |
![]() | har du fått svar på din fråga? | |
| Defrob | 2010-05-23 10:18 | |
![]() | Grisar har väl inga ansikten? Spela roll vem som äter vad, problemet är att en del inte har något att äta alls... | |
| stefanpbb | 2010-05-23 11:03 | |
![]() | Paulus får i nya testamentet en uppenbarels från Gud gär Gud förklarar att människor visst kan äta tex gris.Tillägas bör att i nya testamentet gör Jesus entre och han lär människor ett humant sätt att förhålla sig till lagen.Utförligare hinner jag inte bli nu. | |
| stefanpbb | 2010-05-23 11:04 | |
![]() | Petrus ska det vara | |
| PowerYoga | 2010-05-23 11:15 | |
![]() | För att precis som stefanpbb säger så följer kristna i synnerhet nya testamentet medan judarna följer g:a testamentet och därav skiljer sig dessa böcker avsevärt. Judarna äter inte heller skaldjur. Jehovas vittnen intar varken blod oralt eller intravenöst, som svar på ngn som hade "hört" att JV inte äter blodpudding. | |
| Snoosy | 2010-05-23 11:16 | |
![]() | www.youtube.com/watc...1P 8sJ19YvU Skämtåsido. Käkar sällan fläskkött. Men förstår heller inte varför man ska rata viss mat pga vad som sägs i en bok. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-23 11:33 | |
![]() | stefanpbb, du läste visst inte mitt inlägg lite längre upp på sidan: malman, jag tror inte att det är så enkelt som du säger: www.alltombibeln.se/...ur iduk.htm | |
| jaws68 - Ej medlem längre | 2010-05-23 12:03 | |
![]() | Intressant diskussion. Men hur mycket kunskap hade vanliga människor på den tiden? En liten klick intellektuella hade enorm makt över de olärda. De olärda saknade kritisk tänkade. Det sker än i dag där allmänbildning förhindras pga religösa regler för att underkasta dem till lydnad. I dagens moderna samhällen så har många nån form av utbildning. Jag tror bibeln är skriven utifrån den kunskapsnivån som de hade på den tiden. Idag vet vi så mycket mer hur saker och ting fungerar. | |