Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående18 865

Forumkategorier

Användare Inlägg  
malman2010-05-20 19:11
Antal inlägg: 1457

ju mer vi pratar om saken ju säkrare blir jag på att det finns iget svar på frågan.
Alla känner vi olika inför ordet ÄLSKA, Jag vet att jag älskar min kille, för även när han är så där jobbig dum och bara för mycket så kan jag och vill inte leva utan han.

Bardagas2010-05-20 19:15
Antal inlägg: 328

när man efter39 år ihop längtar hem varje dag.

BenDavis2010-05-20 19:38
Antal inlägg: 470

Satyra:

"Ditt exempel är ju fortfarande bara ett exempel på hur Stina inte kan tro sig VARA älskad. Men på vilket sätt gör det henne oförmöga att ändå kunna älska någon annan menar du? Även om hon nu föser undan sin kärlek och inte kan ta tillvara på den pga brist på självkänsla, kan väl hennes känslor för Tim vara genuina?!?"

Jag har svårt att se att hon kommer älska Tim när hon får för sig att han ljuger och inte tycker om henne längre. Det kommer definitivt döda kärleken hon en gång trodde sig känna för Tim.

"Jo, jag tror helt enkelt inte att det finns människor som är så totalt befriade från sitt eget ego att de förmår älska helt villkorslöst. Som sagt, om det inte handlar om egna barn. Eller känner du sådana människor? Relationer brukar ofta fungera genom en massa kompromissande, vilket redan där är outtalade villkorsställanden. I mina ögon i alla fall."

Jag har i ett år försökt skapa olika sådana relationer som är helt villkorslösa och det har fungerat ett tag. Hittills har det inte varit mitt ego som har ställt till det utan motpartens. Den dagen mitt ego är boven så kanske jag är benägen att hålla med dig (fast motpartens ego tydligen pallade det).

Monogama relationer där man lever tillsammans fungerar genom en massa kompromissande, men alla lever inte i såna relationer.

suss_692010-05-20 19:50
Antal inlägg: 428

Jag vill också veta hur man vet .. sen vill jag också veta om man kan älska två.. samtidigt...

Bitte - Administratör2010-05-20 19:52
Antal inlägg: 24200

Man kan älska två samtidigt fast kanske på olika vis

Bitte

pion ekrot2010-05-20 20:09
Antal inlägg: 3340

Jag känner det. En känsla i olika lager och skikt och som känns olika mycket beroende på. Har man kontakt med de känslorna, och erkänner och tillåter dem så förstår jag inte hur man "inte kan veta". Känslor är inte helt statiska i sin natur, men man kan ändå veta att man älskar någon. För att det kanske finns ett stråk av djup kärlek "under" en massa andra känslor som också bara kan få finnas där för stunden. Känslolivet är multipelt, oövervinnerligt och dynamiskt, let it be. :)

Airene2010-05-20 20:09
Antal inlägg: 18

Ibland förstår man inte vidden av hur mycket man älskade någon förään det är för sent. I know.

Dyslekso2010-05-20 20:31
Antal inlägg: 8945

Väck mig när någon startar en tråd som heter "Hur vet man när man är hungrig?"

i.imgur.com/w5FEM.jpg

felstavad2010-05-20 20:43
Antal inlägg: 62

Det vet man bara själv. Om man är ärlig mot sig själv och säger saningen så vet man om man älskar eller inte.
Gränsen för älskar är olika hos alla. Var inte rädd för att älska för det är fint och vackert.

apbur2010-05-20 20:44
Antal inlägg: 9699

Man behöver inte fundera på om man älskar någon eller inte. Jag tycker man ska utgå ifrån att man gör det så länge man inte känner tvärtom. Det viktiga är att reagera när man känner att man inte klarar av att leva med den man lever med, inte huruvida man älskar personen eller inte.

bj-olle2010-05-20 20:53
Antal inlägg: 3350

naaw, apbur, sicken romantiker! puss!

apbur2010-05-20 21:08

Jag vet inte om du är ironisk nu eller inte. Man kan faktiskt förstöra en relation med såna tankar. Jag tror inte man ska ha den grundinställningen att man ska känna att man älskar någon hela tiden. Folk låter så ofta sin existentiella ångest gå ut över dem som bryr sig.
Man kan grubbla sig fram till tvivel. Det är varken rättvist och schysst.

Jag har själv gjort så och jag skäms och ångrar mig.

äadlkfw2010-05-20 21:57
Antal inlägg: 157

Wobbler...hahaha ... inga större förväntningar där!

elsa89 - Ej medlem längre2010-05-20 22:02
Antal inlägg: 505

Hur vet man när det är dags att gå vidare? När man tvivlar och inte längre vet om man älskar någon längre på samma sätt?

pion ekrot2010-05-20 22:05
Antal inlägg: 3340

"Folk låter så ofta sin existentiella ångest gå ut över dem som bryr sig."

Klockrent.

niala222010-05-20 22:12
Antal inlägg: 796

ja vem ska man annars låta den gå ut över<?
är det inte fint att kunna öppna sig för nån man älskar och få det förtroendet?

No 52010-05-20 22:13
Antal inlägg: 74

Vilken underlig fråga. Vet du inte att du älskar någon så vet du sannerligen när du INTE gör det. Vilket gör att du vet när du gör det.

Mr Sun Green - Ej medlem längre2010-05-20 22:17
Antal inlägg: 825

Man vill vara tillsammans med personen.

elsa89 - Ej medlem längre2010-05-20 22:21
Antal inlägg: 505

Det är ingen underlig fråga tycker jag. Kärleken förändras när man varit tillsammans i några år. Och man utvecklas som personer när man blir äldre. Jag älskar någon men vet ändå inte om det räcker. Fast jag är livrädd för att förlora honom.

apbur2010-05-20 22:35

No 5, nej, det är en felaktig slutsats. Om du erbjuder Kalle en glass och Kalle säger att han inte vet om han vill ha glassen eller inte. Kan du då dra slutsatsen att Kalle inte vill ha glassen? Eller att han vill ha glassen? Eller att han inte vet om han vill ha glassen?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?