Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 420

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sote2010-05-25 07:54
Antal inlägg: 3557

Mr Perfect-hur vet du att du är ensam på vägen hela vägen då ? Anledningarna till fartgränser är ju många och just där du kör kan det ju helt plötsligt dyka upp ett hinder ,tex ett barn på cykel, som du inte har sett och då heller kanske inte hinner se. Själv kör jag aldrig för fort av respekt för andra människors liv och mitt eget. Jag har vuxit upp med en förälder som fick sitt liv förstörd av en som körde för fort utan att bry sig. Jag vet av erfarenhet vilka fruktansvärda konsekvenser ert beteende kan medföra. Även om du tror dig vara ensam på vägen så kan det faktiskt snabbt dyka upp ett hinder och då kan du helt plötsligt ha förändrat flera människors liv för alltid. Är du beredd på att betala det priset för att komma dit du ska några minuter snabbare?

Sote2010-05-25 07:58

Apbur-aldig att YJ är yrkeschaufför-det är ett alldeles för simpelt yrke för honom. Men med den synen på våra trafikregler så har han säkerligen kört långt innan han fick körkort-om han nu ens har brytt sig om att skaffa nåt så onödigt.

Stubin2010-05-27 17:27
Antal inlägg: 337

ErikSeger: Vad är det för fel på att följa dom trafikregler som finns? Personer som hittar på egna regler är nog också dom som råkar ut för olyckor eller orsakar dom. Om man inte håller dom hastighetsbegränsningar som finns utan kör för fort eller för långsamt utan anledning så orsakar man också olyckor och det är sånt som stör mig.

kajix2010-05-27 18:26
Antal inlägg: 7767

trafikvett är en oxymoron och aldrig mötas de två. jag har inget emot att man töjer på trafiklreglerna, men man kan inte köra på vänster sida om alla andra följer regeln om högertrafik

*varningsblink*

Guanyin - Ej medlem längre2010-05-27 22:53
Antal inlägg: 1120

Till viss del håller jag faktiskt med YamahaJet! I dagens stressade samhälle (ja, det duger ju utmärkt som ursäkt när ungar saknar fostran eller folk mår dåligt..!) ÄR det värre med folk som kör för långsamt och detta gärna i kombo med båda händerna krampaktigt tio i två, noll koll i backspeglarna (de tror nog inte det behövs; "jag kör ju så långsamt och försiktigt"), sittandes med stolen i rakt uppfällt läge och kroppen ett par dm från ratten (herregud!) än om de följer trafikrytmen om den så ligger på 5-10 km över lagstadgad hastighet (jag pratar om 90-120-vägar nu). Jag försvarar inga fartdårar med det dock, även om jag själv är en ibland...

Sote2010-05-28 09:41

Guanyin-bara för att man håller hastighetsgränserna så betyder det ju inte att man i övrigt kör som en nybörjare. Jag håller full koll i speglar, sitter bekvämt, lyssnar på musik men har full koll och håller hastigheten, kör aldrig om jag har druckit och följer övriga trafikregler.
Har haft körkort i 27 år och aldrig haft en olycka eller en p-bot ens en gång.

kajix2010-05-28 11:29

jag tyckte om de där gamla taxibilarna. de med BLINKERS

Guanyin - Ej medlem längre2010-05-28 16:41
Antal inlägg: 1120

Och eftersom du är så noggrann Sote, så läste du väl även att jag skrev folk som KÖR FÖR LÅNGSAMT?! ;)

Laserswärd2010-05-28 16:49
Antal inlägg: 1172

När min sambo kör bakom någon som kör för långsamt så, efter mycket spott och spe, kör han om för att sedan bromsa in och köra ännu långsammare framför denne. Med motivationen att personen i fråga "skall lära sig en läxa". Frågan blir ju då såklart, varför blev min sambo så irriterad i första taget, då han tydligen inte ens hade speciellt bråttom, då han kunde ta sig ro att ge den andra föraren en tankeställare. Och, kommer denne person verkligen lära sig något av hela händelsen?... Idioti.

kajix2010-05-28 18:33

lustigt att samma personer som tycker att människor ska bryta mot lagen och följa trafikrytmen är de som pullar helljusspaken och hetsar när rytmen ligger i enlighet med trafikbestämmelserna

teamgrens2010-05-28 19:09
Antal inlägg: 763

YJ... jag ligger bakom dig och tycker likadant

leker2010-05-28 19:37
Antal inlägg: 733

Nu har jag inte läst allt, men kan dra ett skräckexempel i trafiken som jag råkade ut för häromdagen :(

Jag är inne i en rondell, en bil kastar sig före och det som var skräckexemplet var att han hade ett spädbarn med sig och jag kunde nästan inte stanna, för han som sagt KASTADE sig ut :(

leker2010-05-28 19:38
Antal inlägg: 733

Där har jag ju rätten på min sida, men det spelar väl fan ingen roll om jag skadar en bäbis pga hans vårdslöshet :(

ErikSeger2010-05-29 02:42
Antal inlägg: 71

Det är lite deprimerande att se en del inlägg här. Bortsett från att de är lite OT så indikerar det att en del inte får utlopp för sina aggressioner nån annanstans än i trafiken.
Hett tips: Testa K-1 istället!

Att MEDVETET köra långsamt och i vägen för annan trafik är straffbart, men det är svårt att bevisa. Men att köra om nån som man tycker kör för sakta för att sen demonstrativt bromsa in är rentutsagt jäkligt barnsligt. Tillbaka till sandlådan!

ErikSeger2010-05-29 02:49
Antal inlägg: 71

Leker:
"Rätten på sin sida" har man inte i trafiken. Man har bara skyldigheter. En fotgängare har alltså inget företräde vid ett övergångsställe. Däremot har bilisten väjningsplikt för den gående OM den tydligt visar att den avser att gå över gatan. Jag använder ofta det kryphålet när jag mejar ner mobilbabblande idioter som kliver ut i gatan utan att se sig för och som bara antar att jag ska läsa deras tankar.

Okreh2010-05-29 07:58
Antal inlägg: 193

Den som brusar upp i trafiken, vare sig det är på hetsiga ungtuppar, eller snigelpensionener gör bäst i att inte köra alls.

Så egentligen borde jag ta och skaffa privatchaufför...

Okreh2010-05-29 08:14
Antal inlägg: 193

Ska sanningen fram så finns det bara två tillfällen då jag brusar upp:

De som kör på pass lungt och försiktigt att de, trots att ingen är närvarande på 500 meters avstånd i mötande fil, stannar och väntar på att denne skall passera.

Tillfälle nummer två som är mycket irriterande är personer som ligger långt under lagstadgad hastighet och kör på i sin egen takt. De brukar sällan ens hålla långtradar-fart (80km/h) på landsväg vilket gör att alla skall passera denne. Långtradare som husvagnsekipage.

järneken2010-05-29 08:54
Antal inlägg: 21

lugnt

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?