Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 420

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-25 15:11
Antal inlägg: 2212

Satyra: Det var exakt det jag jag också skrev, läser du överhudtaget vad jag skriver?
"alla gör vi vår egen riskbedömning i liknande situationer och alla är vi olika"
Håll dig till ämnet i tråden eller skapa en ny, du är bara tramsig nu!

Satyra2010-05-25 15:30
Antal inlägg: 4561

Jaja, visst - det går bra att du äter kakan och har den kvar. ;-)

Utöver det, fröken - Så länge du inte har befogenhet att tala om för mig hur/vad jag ska skriva så kan du hoppa över den där pekpinnestilen, tack.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-25 15:34

Tant, jag kan inte förstå behovet av att diskutera saker som är fullständigt oväsentliga och med någon som finner dina åsikter totalt ointressanta. Dessutom är det väl kutym att hålla sig TS ämnet så vitt jag förstår, fast det kanske endast gäller upp till en viss ålder.

nulltj - Ej medlem längre2010-05-25 15:37
Antal inlägg: 14052

Vad kul att den mer eller mindre seriösa diskussionen nu blev någon slags disstävling på mellanstadienivå.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-25 16:17

Det positiva är att man gång på gång får bevisat att åldern bara är en siffra.

elgen52010-05-25 17:19
Antal inlägg: 1740

Långt i från djurplågeri att lämna hunden utanför, snarare tvärs om kanske ska man vidare till en kompis efteråt och att hunden får frisk luft i 2 minuter själv, är ju bättre en att den får ligga hemma själv i 6 timmar i rad, har man hund så tar man ju med sig hunden inte för attt ha den som prydnad hemma, sedan e det ju så att ingen hade nog lämnat hunden utanför OM MAN FICK ta med sig den in i affären. Men djurplågeri nej nej nej

Grådask - Ej medlem längre2010-05-25 18:42
Antal inlägg: 155

Hur kan folk lämna hundar bunden utanför matbutiker, o.s.v.? det är ren djurplågeri, vad tycker ni?? varför lämna hundar utanför??

Med den inställningen - Varför ha hund över huvud taget?

-Niskanen- - Ej medlem längre2010-05-25 22:26
Antal inlägg: 263

Men herregud, ska säga en sak, jag bor i en lugn område men MAN vet ju aldrig..
Lämna hunden ute utanför mataffär är ren djurplågeri eftersom finns faktiskt folk som kan göra "elaka saker mot hunden när du är inne o handlar" Hur vet du???..
Lämna hemma o gå o handla sen gå hem o hämta hunden o gå ut på en promenad!!
Orkar du inte så varför skaffa hund för??!?!?1..

-Niskanen- - Ej medlem längre2010-05-25 22:33
Antal inlägg: 263

Du gråter o ber, min hund är stulen bla bla...jag har bara lämnat min hund i 5 min tex...VEMS fel..Just din egen!!

af81 - Ej medlem längre2010-05-25 22:37
Antal inlägg: 313

hahaha, nej det var inte kul. Bara tragiskt.

Venatici2010-05-25 23:41
Antal inlägg: 1318

Men jösses, det är aldrig någons fel att bli utsatt för brott. Jag skulle inte vilja möta -Niskanen- som polis om jag blev utsatt för våldtäkt (gud förbjude).

Vilken "lyckoträff" angående chihuahuan ;)
Ang. raser så ÄR små hundar generellt rädda för minsta vindpust som nafsar dem i hasorna och de skäller för säkerhets skull (mycket irriterande). KANSKE för att det daltas med dem. Men det är en egen teori.
Enl. hundtidningar/böcker är det bästa stöldskyddet på sin hund en munkorg. Skaffa en sådan till tussen och låt honom/henne spana in lite rumpor utan uppsikt vid ICA. Det är bara nyttigt.

Om min hund blir stulen skulle jag aldrig klandra mig själv. Faktiskt.
Självklart skulle jag bli förbannad och ledsen etc, men att binda sitt liv vid att ha hundvakt när man ska på ärenden som tillhör det vardagliga livet är bara fånigt.

Det är samma sak med dagens ungar (alvedon enerationen).
Det är sällan numera jag ser ungar springa runt utan "övervakning" för att klättra i träd, skrapa upp knän och käka jord. Jag bävar för kommande generationers hälsa.

Venatici2010-05-25 23:42

*alvedongenerationen - inget får göra ont eller gå fel*

merawera - Ej medlem längre2010-05-25 23:47
Antal inlägg: 432

Har läst den hela den här tråden och detta fastnade i mig:

"Man ska inte sluta leva för att man är rädd för allt och misstänker alla i sin omgivning. Det verkar vara ett jobbigt liv att leva."

Ja det ÄR ett jobbigt sätt att leva och ibland måste man kanske våga....

Jag ser med bävan fram mot när min son ska bli "vuxen". Hur mycket ska jag våga och hur mycket ska jag vinna? Och gud hjälpe mig, vad kan jag förlora?
Mitt förnuft säger till mig att leva men min rädsla säger något annat. Och mitt emellan sitter jag och vet varken ut eller in. Klart man ska leva medan tid är.....men om man inte vågar, vad gör man då?
Och när jag har tänkt allt det här klart så återkommer jag till:

"Man ska inte sluta leva för att man är rädd för allt och misstänker alla i sin omgivning. Det verkar vara ett jobbigt liv att leva."

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-25 23:49

Små raser är inte generellt mer rädda än stora. Tyvärr är många förstgångs hundägare benägna att köpa just mindre raser, särskilt chihuhua eftersom den under en period var mycket populär, i ren okunskap tenderar dessa att bli något nervösare än större hundar.
Och i ren okunskap tenderar människor att anse storleken som orsak till bjäbbiga hundar.

Vi har förstått att du aldrig lämnar din hund hemma ensam då du anser det vara djurplågeri, vilket jag för övrigt tycker är en mycket konstig åsikt, men du får givetvis tycka som du vill.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-25 23:53

Att få hunden stulen är för mig inget jag finner fruktansvärt ledsamt för att jag skulle "klandra mig själv" Det är för mig själva utgången som är det väsentliga, dvs att min familje/flockmedlem är borta,
men alla är vi olika.

HelloKitty2010-05-25 23:57
Antal inlägg: 68

Tyvärr finns det människor som stjäl hundar för att använda dem i träningssyfte inför hundslagsmål. De stjäl även ur bilar mm. Min kompis blev av med sin hund och den hittades av polisen, helt förstörd ej i livet utanför en lokal där det förekom hundslagsmål.
Det händer så klart inte ofta men det är tragiskt när det händer.

Venatici2010-05-26 00:00

Ska man väga vad som är mest djurplågeri, anser jag att lämna en flockmedlem bakom, är mer fel.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-26 00:09

venatici:Fast nu handlade inte tråden om att du skulle välja, utan kort och gott om man anser det vara djurplågeri att lämna hunden utanför affären. Jag får väl anta att du har ett jobb och liv som tillåter dig att vara med hund 24/7. Grattis!

När du skriver som du gör och generaliserar och kritiserar åt höger och vänster så blir man ganska less faktiskt. Det finns ingen orsak för dig att dra fram som en ångvält bara för att du ska lämna din åsikt.

apbur2010-05-26 00:12
Antal inlägg: 9699

Jag tror det var lite olyckligt formulerat att kalla det djurplågeri. Tänk om den som stjäl hunden ger den ett bättre liv. Det kanske alltid är djurplågeri att ha hund eftersom det med all sannolikhet finns någon annan som skulle varit en bättre hundägare.

Personligen har jag jättesvårt för att lämna hunden utanför affären. Jag skulle dö av dåligt samvete om nån stal henne just för att jag vet att risken finns och uppenbarligen missbedömt eller varit för risktagande när jag lämnat henne.

De få gånger jag lämnat hunden utanför affären har jag haffat en tillfällig hundvakt. Alla gånger har de blivit jätteglada, oftast tonårstjejer eller pensionärer. Folk blir så glada när de får hjälpa till.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-26 00:12

Hello: Det händer inte ofta, men att det händer över huvud taget är nog för min del. Har hört talas om ganska många liknande fall där folk stjäl andras familjemedlemmar för att använda som rena bytesdjur.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?