Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 420 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| granit69 | 2010-05-27 15:02 | |
![]() | -NOUBA- 2010-05-26 21:39 -Granit: Fast är inte det att kränka någon annans person, jag menar gör man så, så borde allt man har kvar i slutändan vara en produkt av ens egna ego? Man vill väl lev med en annan individ liksom? Jo,du har rätt Nouba.Att försöka förändra och anpassa en person efter sina egna önskemål och behov är en kränkande handling. Märk väl att jag sa att jag kan se tillbaka på mitt liv och erkänna att jag gjort just detta. Speciellt i mina första förhållanden. I mitt sista var det jag själv som blev kritiserad och skulle ändras på. Det är tur att vi växer,förändras och förbättras alldeles automatiskt av oss själva. De allra flesta av oss får därmed också en större ödmjukhet och kan rent av njuta av att vi människor är så olika. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-27 17:27 | |
![]() | Ja jag såg att du beskrev det som en tidigare händelse, det är fortfarande en handling du har utfört och min fundering låg mest i om du såg på det på samma vis som jag. Människor utvecklas också på olika vis och i olika takt, jag vill tro att jag hade en fullt utvecklad empati redan vid barnsben som förhindrade mig att kränka så. Att vi förändras automagiskt av oss själva tycker jag inte alls är sant, vi samlar på oss livserfarenheten av både gott och ont, vi träffar andra människor som lämnar intryck, och formas av vår omgivning. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-27 18:46 | |
![]() | Jag är förmodligen överdriven eftersom jag begravde myror i en sån utsträckning att jag inte fick följa med på utflykt med dagis. Inga massgravar där inte! | |
| LoveMeNow | 2010-05-27 20:19 | |
![]() | Mnd: Jag har hört talas om Mr RightNow :) Och jag förstår att den man är med för tillfället känns rätt, såklart känner jag också så. Det är inte så att när jag är i ett förhållande tror jag att det är "fel" person jag är med, utan att det är rätt för stunden. Så ja, timing och utveckling är uppenbara saker, som är viktiga i detta sammanhang. Det borde betyda att varje gång man är kär (förhållande, osv) har funnit den rätte. Vilket i och för sig skulle kunna stämma, för om man satsar på ett förhållande måste man väl tro att det ska hålla eller? Jag har ju en dröm hur jag vill att mr Right ska se ut. Är det för dumt att hoppas och tro att han existerar? Eller finns det någon som funnit killen/tjejen ur sin fantasi i verkligheten? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-27 22:14 | |
![]() | Jag har faktiskt funnit min fantasiman, jag väntade på honom, har aldrig sett någon orsak att träffa någon mindre än just HAN. Han har inte kommit in i mitt liv och förändrat det dock. Han han har bara gungat med i symbiosen precis som jag=) | |
| Bianca_79 | 2010-05-27 22:30 | |
![]() | Jag har en teori om att endel människor tittar på mkt kärleksfilmer och sen tror att livet med en partner ser ut just så. En fantasibild av verkligheten. Att den rätte ska komma på en vit springare o rädda en från ditt o datt. Om ni förstår va jag menar. | |
| Sote | 2010-05-27 22:36 | |
![]() | Tänkvärd dikt av Erik Lindorm: Den rätte Jag hade tänkt dig blond och lång över allt förstånd med en energisk haka, du som i dröm och vaka varit mitt ideal. Blond och högväxt och smal. Och så kommer du dock mörk och kortväxt och tjock, med hakan i nedvikt krage och en början till mage. Sådan kliver du in i min själ och mitt skinn. Allting blev skapat om när du kom. Allting slog du itu. Du, du! | |
| granit69 | 2010-05-28 11:21 | |
![]() | -NOUBA- Naturligtvis påverkas vi av händelser och människor omkring oss. Vad jag menade var att med åren så slipas de vassa kanterna,vi mjukas upp.Utan att tänka på det värst mycket så blir vi klokare och därmed får vi större acceptans. Därav skrev jag alldeles automatiskt:)Fel av mig. | |
| LoveMeNow | 2010-05-29 16:33 | |
![]() | Bianca_79, jag kan ju erkänna att jag hoppas att mitt liv ska se ut lite som en romantisk film och att jag helt plötsligt bara träffar mr Right eller rättare sagt att han bara står där framför mig och så bara vet man. Love at first sight. Fast jag vet ju, av de få erfarenheter jag har, att när jag älskar en person känns han som den rätte, men så fort det tar slut tappar jag hoppet på kärleken och tror att han var den rätte, och då finns ingen mer osv osv. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-05-29 16:59 | |
![]() | För vi har sett för mycket film och tror att den rätte plötsligt bara står där och att det ska spelas musik i bakgrunden och allt är bara helt perfekt. | |
| Venatici | 2010-05-29 17:07 | |
![]() | Ja, som på film är det absolut inte. Själv skulle jag och min dåvarande vara romantiska på stranden men det var bara massa sand på mindre bekväma ställen, snäckskal som skar upp min vad och myggbett överallt. F*ck Hollywood. | |
| -Nephelia- | 2010-05-29 17:27 | |
![]() | Sote: den var bra. | |
| granit69 | 2010-05-29 17:41 | |
![]() | Ja,Sote den var fin. | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-29 17:58 | |
![]() | Min tjej är härligt "operfekt", älskar henne! :) | |
| Venatici | 2010-05-29 18:00 | |
![]() | ...och dagens "Naaaw-statyett" går till Källargubben <3 :) | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-29 18:03 | |
![]() | Score! :D he he | |
| Venatici | 2010-05-29 18:06 | |
![]() | Att älska de "operfekta" sidorna hos en person är äkta kärlek :) | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-05-29 18:09 | |
![]() | Jepp, helt sant Venatici! Väntat ett helt liv på att hitta en sån som man "bara kan vara " med, alltså vara sig själv. Ingen självklarhet alla gånger. :) | |