Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 222 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla _ | 2010-06-05 13:40 | |
![]() | Med det resonemanget så skulle väl närapå allt vara tillåtet? Jag borde rimligtvis får köra i 180 förbi en skola om jag inte orsakar någon olycka t.ex. Det är ju inte så att t.ex droganvändande alltid enbart berör en själv. Åtskilliga är väl de som på ett eller annat vis negativt påverkar andra pga sitt (miss)bruk?! | |
| Hagwall | 2010-06-05 13:47 | |
![]() | Verkar inte vara så många som påvisar de positiva sidorna med "knark" i denna tråden så varför legalisera det? Förutom Alexander Bard i artikeln som tydligtvis känner alla de 500000 svenskar som knarkar då han personligen kan uttala sig å de deras vägar - några andra källor än sig själv hade han ju inte. Argumentet att det är bättre med "knark" än alkohol för att legalisera "knark" är ju inte direkt imponerande... | |
| brynske - Ej medlem längre | 2010-06-05 13:49 | |
![]() | Självbestämmanderätten kan man bara åberopa då det enbart är man själv som drabbas, men som bekant så är det ju inte så.Vid en lineralisering är det så att konsumtionen alltid ökar.Dom problem som följer drogmissbruk är gigantiska och kan således inte slås bort med ett åberopande av självbest.rätten.Hur man sen ska lösa problemet är en otroligt komplicerad fråga. | |
| apbur | 2010-06-05 13:49 | |
![]() | "Åtskilliga är väl de som på ett eller annat vis negativt påverkar andra pga sitt (miss)bruk?!" Med det resonemanget skulle väl närapå allt vara förbjudet? Jag kan ibland visserligen tycka att destruktiva relationer borde vara förbjudet. | |
| apbur | 2010-06-05 13:52 | |
![]() | brynkse, missbruk av alla de former brukar ställa till det för människor runt omkring. Det är missbruket som ställer till det, inte själva drogbruket. Hur löser man bäst missbruksproblemet? Genom att kriminalisera missbrukare? | |
| brynske - Ej medlem längre | 2010-06-05 13:56 | |
![]() | Att kriminalisera drogbruk är ett sätt från samhället att iaf visa att det inte är acceptabelt att drogbruk. Sen om det löser problemet ä´r ju uppenbart inte fallet.Vilken lag vi än pekar på så är den ju till för att visa vad som är ok och inte.Mord är ju bara ett ex i mängden.Det är olagligt att mörda men det sker ju ändå.Ska vi legalisera mord,hustrumisshandel,stö ld,inbrott....ja listan blir för lång. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-05 13:57 | |
![]() | Vi förbjuder sex eftersom det finns missbrukare. | |
| Gunilla _ | 2010-06-05 14:00 | |
![]() | Så, apbur, det är alltså bättre att förbjuda "allt" än att fortsätta låta narkotika vara olagligt? | |
| brynske - Ej medlem längre | 2010-06-05 14:02 | |
![]() | Bra electric,sakligt och genomtänkt och fullt jämförbart med drogmissbruk...Finns för många i detta landet som har rösträtt.... | |
| apbur | 2010-06-05 14:06 | |
![]() | Mord, misshandel och stöld är något som direkt påverkar andra negativt. Dålig jämförelse. Drogbruk påverkar i första hand brukaren. Varför ska man visa att det inte är acceptabelt att bruka droger? Vad gör jag som inte kan ses som acceptabelt när jag drar en lina kokain hemma hos mig själv? Förutom att det av nån märklig anledning är olagligt. | |
| brynske - Ej medlem längre | 2010-06-05 14:07 | |
![]() | Du talar förmodligen som du har förstånd till.Påstår du att drogmissbruk enbart drabbar användaren? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-05 14:08 | |
![]() | Tack, brynske, jag försökte sänka mig till din nivå. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-05 14:09 | |
![]() | Men för helvete, brynske, håll isär bruk och missbruk. | |
| Gunilla _ | 2010-06-05 14:14 | |
![]() | Jag vill verkligen inte att unga människor, då de är som mest nyfikna och (ofta) vill prova på, helt lagligt ska kunna köpa narkotika (eller droger öht). Det är nog illa med de som redan finns att tillgå via nätet. Alkohol är nog så illa, men faktum är att de flesta kan bruka alkohol både ofta och mycket, utan att bli beroende eller gå bärsärk. De ungdomar som utan alltför mycket omdöme som istället använder droger fastnar betydligt lättare i skiten. Kalla mig naiv (?) men det är vad jag tror iallafall... | |
| brynske - Ej medlem längre | 2010-06-05 14:16 | |
![]() | Det finns många som använder droger som vi råkar ut för, t.ex. piloter,inom vården,busschaufförer,etc , det tycker inte jag är ok.Så att enbart relatera till dom vi ser på gatan helt utslagna håller givetvis inte.Vi möter bl.a dessa i trafiken.Men ok.Jag hoppas du en dag opereras av en drogbrukare, det krävs för en del att drabbas hårt av drogernas dyningar för att förstå.Man har i många år beklagat sig över att det är konstigt att det måste hända nåt innan man tar till lämpliga åtgärder.Hahahaha ...humor Vi skulle dessutom förlita oss på varje enskild individs moral och etik??? för h-e, detta är ju otroligt korkat, men jag är inte förvånad.Alla människor har svårt (intejag) för att se bortom sitt egna i detta faller bruk av droger och se, det är anledningen till olika lagar och regler vi har att följa för att samhället ska fungera så bra som möjligt. | |
| apbur | 2010-06-05 14:30 | |
![]() | brynske, det är inte tillåtet att operera packad heller. Eller för den delen manövrera ett flygplan. Vad ville du ha sagt egentligen? Att du inte tycker att det är ok? Till skillnad från vem? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-05 14:34 | |
![]() | Han har ingen aning om vad han vill ha sagt. Han - som så många andra - lever i villfarelsen att man är en missbrukare så fort man tar droger regelbundet. | |
| Gunilla _ | 2010-06-05 14:39 | |
![]() | ElectricEye; ett regelbundet intag av droger är alltså inte (aldrig?) synonymt med ett missbruk? När är man missbrukare i dina ögon? Kan du ge en fingervisning på hur mycket och ofta jag kan inta utan att vara missbrukare av, låt säga, kokain eller heroin? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-05 14:46 | |
![]() | Alkohol är en drog. En stor del av svenska folket använder alkohol regelbundet. Är alla de missbrukare? | |
| Gunilla _ | 2010-06-05 14:46 | |
![]() | Prova att svara på mina frågor istället :) | |