Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2013-06-06 18:54 | |
![]() | Gunilla _ Eftersom annandag pingst numer är en arbetsdag så medger det knappast något särskilt firande. Precis som nationaldagen faktiskt är ett egoistiskt firande menar du? Skillnaden är ju att jag inte är fullt så full av dubbelmoraliskt crap som er. I ena tråden får man inte säga att man är stolt över att vara svensk - i nästa står ni själv där och viftar med flaggor och uttrycker just det. Helt absurt. | |
| Bitte - Administratör | 2013-06-06 18:57 | |
![]() | Du sitter och gör egna tolkningar om vad ex vis jag skriver , och en sak vet jag då jag har ALDRIG skrivit att jag inte är stolt svensk !!! Jag är stolt över vårt land , stolt över vår öppenhet att hjälpa människor som flyr från krig och andra hemskheter. Jag är stolt över jordgubbar, och sill, midnattssol mm,mm . Bitte | |
| Gunilla _ | 2013-06-06 18:59 | |
![]() | micro113; kristna helgdagar för oss icke-kristna är enkomt egoistiska ja - nationaldagen är, vad jag vet, inte kristen..? Vem har sagt att man inte får vara stolt över att vara svensk? Det är du som påstår att man måste vara 3-4 generationen svenskfödd innan man får vara svensk och stolt. | |
| micro113 | 2013-06-06 19:05 | |
![]() | Bitte Du vill inte ens se att det finns någon som är just "svensk". Det begreppet existerar inte enligt dig som i inlägg efter inlägg försöker påstå att vi alla är lika svenska eller osvenska som invandrare. Men på flaggviftar dagen så duger det tydligen att vara just "stolt svensk". | |
| micro113 | 2013-06-06 19:07 | |
![]() | Gunilla _ Kristna högtider är faktiskt inte uteslutande, vilket flaggviftande över svenskhet mycket väl kan ses som... Dubbelmoralen svallar :) Du är stolt svensk men kan inte identifiera att någon är mer svensk än någon annan .. Kul. | |
| Bitte - Administratör | 2013-06-06 19:10 | |
![]() | Lägg ner dina plumpa påhopp , jag är och kommer att vara stolt svensk och stolt över våra traditioner , och samtidigt stolt över att vi tar emot människor som behöver hjälp och skydd. Sedan så anser jag att alla är människor med lika värden oavsett vari från vi kommer eller vart i världen vi befinner oss SÅ vänligen lägg INTE ord i min mun Bitte | |
| Gunilla _ | 2013-06-06 19:14 | |
![]() | Sicket ordbajseri micro113 - det finns liksom inget motsägelsefullt i att vara stolt svensk och att anse att folk som kommer hit också känner sig svenska och stolta. (Även om jag har svårt att tro att så många utlandsfödda eller ens svenskfödda av invandrade föräldrar anser sig vara det.) Vill de, på nationaldagen, fira att de har möjligheten att få bo i Sverige så är det dem väl förunnat - även om de fortfarande anser sig vara afghaner, sudaneser, turkar eller danskar? | |
| micro113 | 2013-06-06 19:14 | |
![]() | Bitte Vad är det att vara svensk då? Berätta. | |
| micro113 | 2013-06-06 19:15 | |
![]() | Gunilla _ Diskussionen om vad ""folk känner sig" - är vad ni vill hålla det på. Jag har talat om vad folk faktiskt ÄR - sen kan de känna sig som marsianer om de så vill. | |
| Gunilla _ | 2013-06-06 19:15 | |
![]() | Asså - nu hänger jag inte alls med micro113; "Du är stolt svensk men kan inte identifiera att någon är mer svensk än någon annan .. Kul." - säg mig; varför skulle jag? | |
| micro113 | 2013-06-06 19:15 | |
![]() | De får alltså "visa sin tacksamhet" .. Det är ju .. snällt... | |
| micro113 | 2013-06-06 19:16 | |
![]() | Gunilla _ Det är ju svårt att vara stolt över att vara svensk om man inte kan se svensk som ett existerande begrepp. | |
| Gunilla _ | 2013-06-06 19:17 | |
![]() | Diskussionen finns i en annan tråd, jag vet. Glad nationaldag på er alla! Och en extra kram till IMO som startade den... :') | |
| micro113 | 2013-06-06 19:20 | |
![]() | Du menar väl ändå Artur Hazelius. | |
| Gunilla _ | 2013-06-06 19:20 | |
![]() | Men den tråden hittar jag inte... "visa sin tacksamhet"? Hur kunde du tolka in det? Hur var det nu - som fan läser bibeln..? | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-06-06 19:21 | |
![]() | Satt på bakgården tills solen försvann, tog en bok o gick ner till Tanto... Värsta festivalen där. Urhärligt! Solen blev för mycket, nu sitter jag o lyssnar till grannar som samlats på bakgården. Ha en bra dag alla! | |
| micro113 | 2013-06-06 19:24 | |
![]() | Gunilla_ Vad innebär det här menar du? "Vill de, på nationaldagen, fira att de har möjligheten att få bo i Sverige så är det dem väl förunnat" | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-06-06 19:25 | |
![]() | micro113 mår bra av att dra ämnen i långbänk ända tills alla ger upp o hon får känna att hon har rätt. Ingen idé att försvara sina åsikter för det kommer bara att vridas o vändas tills damen fått som hon vill. Lite sjukt behov måste jag säga. | |
| Gunilla _ | 2013-06-06 19:26 | |
![]() | Ja, att de, om de vill, kan fira svenska nationaldagen utifrån att de kan bo i Sverige (det kan ju inte alla, eller hur?). Det kan man förvisso göra, om än lite ensam, om man bor i Tyskland eller Kuwait också. Ser ingen tacksamhet i det alls faktiskt. | |
| micro113 | 2013-06-06 19:28 | |
![]() | Gunilla _ De firar ingenting alltså. -FaMo- Men du kunde inte låta bli att själv kommentera - Fast på ett väldigt fegt vis. Där ser man. | |