Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade46
Mobilspel
Pågående19 260

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Grundsnygg - Ej medlem längre2010-06-15 20:05
Antal inlägg: 3451

Undrar hur många av krogarna på den här listan som skulle överleva om man hade en övre gräns vid 40?
"För 25 året i rad har Dagens Industri utsett "Årets affärskrog"."

Defrob2010-06-15 20:06
Antal inlägg: 1180

Nej ser man ut som gautama kan man ha en kort topp :) hehe men nog sexistiskt nu! Jag tycker det är pinsamt med äldre som försöker bete sig som 20... men ALLA äldre gör inte så! Åldersgränser på krogen annars är väldigt luddiga, typ killen ska vara (minst) 27 men tjejen kan komma in på samma ställe om hon är 18 t.ex. Det tycker jag är smaklöst...

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-06-15 20:25
Antal inlägg: 3451

Uppfanns inte Ålandsbåten för att eviga tonåringar skulle få dansa utmanande?

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-15 20:27
Antal inlägg: 4050

:)

Satyra2010-06-15 20:44
Antal inlägg: 4561

Instämmer i Gautamas inlägg:
"Ungefär så kan jag känna maadmaxx men tvärtom. Fattar inte ungdomar ska ska envisas med att ragga på oss äldre. Jag kan ju för fan vara deras mamma. Jag vill inte ha en 25-åring, jag har barn och vill inte ha fler. Men det är grymt vanligt kan jag lova!!"

Utöver det - Jag går i princip bara på krog om jag ska spela där, eller lyssna på någon som ska spela där. Går alltså ut för att lyssna på livemusik främst. På de krogarna är folk oftast +/- 10 år min egen ålder sisådär. Skulle inte sätta min fot på krogar som är utpräglade ungdomsställen. Gillar inte att festa ihop med folk i mina barns ålder.

Kan ju däremot hålla med om att det ÄR rätt patetiskt att så många vuxna försöker se så ungdomliga ut som möjligt, blir apfulla och allmänt bara beter sig som snorungar.

wobbler2010-06-15 20:59
Antal inlägg: 131

Varför kan inte alla som finner nöje i det få gå ut?
Sen är det väl ordningsvakten uppgift att avvisa folk som inte sköter sig, och dom finns nog i alla åldrar men knappast överrepresenterade bland äldre..

ramsay - Ej medlem längre2010-06-15 21:24
Antal inlägg: 9204

grundsnygg hahaha:)

MissyElliott2010-06-23 04:27
Antal inlägg: 125

kort o gott, en fråga om beteende och inte ålder!

likaväl som äldre kan vara patetiska och tex ragga på den yngre generationen, kan de yngre de yngre ragga på de äldre....

eller varför inte alla dessa ungdomar som ofta kan vara skrikiga, ha ölhävartävlingar eller annan sorts hetsdrickande ( tequila-race mm), spy ikapp med varandra, bråk som leder till att polis måste tillkallas osv osv,...

självklart inte alla ungdomar som beter sig så, men för att jämföra med de äldres dåliga beteende så finns det mkt hos de yngre oxå...

så varför inte lika gärna ha en åldersgräns där de som inte fyllt 35 år kan gå hem efter 22.30? ( se inlägg med artikel om övre åldersgräns)
eftersom det kan ta lite tid för ungdomarna att lära sig att dricka måttligt, de äldre har ju mer erfarenhet?
lite krasst sagt och tycker egentligen inte så, menar bara att visa på nackdelarna hos den yngre klientelen också.

har jobbat på krogen i många år och kan med fördel säga att jag jobbar hellre på ett ställe med lite äldre gäster ( dvs 25-30 plus)
de beter sig i gemene man bättre och man måste inte lika ofta neka dem att dricka mer.
på de arbetsplatser där jag har haft äldre gäster, har många varit par och vänner som går ut och umgås med varandra och/ eller andra, dansar och har det jättetrevligt. det finns folk som raggar oxå, men inte heller på samma sätt, männen är mer gentlemannamässiga ( tex de frågar inte: ska vi hem o pöka? vad ska du göra efteråt? ska du med på efterfest?) så jag tycker att äldre visst kan bete sig...

däremot, som ni även kan läsa i artikeln om krogen som var sunkig och hade lite alkisstämpel, tror jag att dessa äldre som befinner sig på ungdomshak tyvärr är de som får representera den äldre generationen för ungdomarna som då bildar sig en åsikt att folk över 30 är äckliga.
speciellt om de äldre som befinner sig på haket är lite alkoholiserade och inte kan bete sig efter några öl i kroppen och börjar ragga på tonåringarna.

MissyElliott2010-06-23 04:27
Antal inlägg: 125

eller ja, inte så kort hi hi...

le-lou2010-06-23 07:35
Antal inlägg: 17500

"Kan ju däremot hålla med om att det ÄR rätt patetiskt att så många vuxna försöker se så ungdomliga ut som möjligt, blir apfulla och allmänt bara beter sig som snorungar."

Amen! Jag glömmer aldrig tantslem-gänget i runt 45-50 års åldern i för små toppar, korta kjolar och Marie Fredriksson hår som raglade omkring på discot i stan när det var 25 års gräns en kväll. Själv var jag runt 30 och kände mig saligt gammal- tills de där äntrade banan. Och med vilken grace och stil.. fy fan, jag mådde illa och skämdes över dem. Över deras beteende rättare sagt. Stod och dreglade över småkillar, tjoade, ramlade omkull och visade Bh:n. Vidrigt. Ja ännu mer vidrigare är det när äldre håller på så där.
Med åldern borde det medfölja en viss stil, nåt man kanske saknade i sin ungdom om inte annat.

Viktor_M - Ej medlem längre2010-06-23 08:37
Antal inlägg: 1637

Gamla engelska pubar är det ultimata. Stort utbud av öl, stort whiskyutbud och en åldersskillnad på typ 45 år mellan de yngsta och de äldsta gästerna. Generationer möts. Och alla trivs lika bra!

å andra sidan så brukar det vara lite brist på dans på dessa pubar. Ingen större förlust dock. Nemo saltat sobrius.

golden2010-06-23 08:45
Antal inlägg: 1431

självklart ska alla va på krogen. ställe och uppförande kan man själv välja med omsorg oavsett ålder..

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?