Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 260 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2010-06-23 20:34 | |
![]() | Bra för att alla är lika och ingen kan klanka på kläderna. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-06-23 20:45 | |
![]() | Uniform är den enkla, tråkiga, vägen från mobbing. Det svåra, mer långsiktiga, alternativet är att försöka ge barn och ungdomar en bra/bättre värdegrund och få dem att inse att mobbing inte är okej i något läge. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-23 20:46 | |
![]() | Ni som tycker det är bra att alla är lika. Kan inte alla människor ha uniform på sig då? Varför begränsa sig till skolan? Och varför begränsa sig till kläder? Likadana hus, likadana bilar ... möjligheterna är obegränsade. | |
| bulll | 2010-06-23 20:57 | |
![]() | Jag är tveksam till skoluniform som mobbingsförebyggare, det kommer alltid att komma nya klassmarkörer, t ex accesoarer, fin klippning, dyra skor o väska etc. Däremot kan jag köpa det ur perspektivet att försöka få bort lite av modemedvetandet/kravet på att följa varenda trend redan i de lägre åldrarna. Hey - hur ful jag än var i plitkläderna när jag jobbade på anstalt, var det ändå härligt att slippa fundera över vilka kläder jag skulle använda, och så billigt det blev sen! | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-06-23 21:04 | |
![]() | Det finns ju många arbetsplatser där man använder uniform, ElectricEye, och de som inte gör det kanske (iaf de flesta) har fullt fokus på sitt jobb ändå och skiter i om Ester i mottagningsdisken har stilettklackar eller rågummisula? Skolbarn (ungdomar) har lite mer som rör sig i kropp och knopp om man säger :) | |
| Jymden - Ej medlem längre | 2010-06-23 21:06 | |
![]() | Skoluniform är bra! | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-06-23 21:06 | |
![]() | Och återigen - som mobbningsförebyggande funkar det ju inte. Mobbning sker inte pga yttre attribut. Det sker oavsett om mottagaren är snyggast, fulast eller annat. Det finns alltid en anledning att hacka på vederbörande, försvinner den ena så hittas det på en ny :/ | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-06-23 21:07 | |
![]() | Mm, kråsskjorta vore nåt! | |
| Jymden - Ej medlem längre | 2010-06-23 21:19 | |
![]() | Hehe! Kör för det! =) | |
| yak55 - Ej medlem längre | 2010-06-23 21:20 | |
![]() | när jag gick i skolan i början av 90-talet så var det lite snack om att vi skulle införa skoluniform på vår skola. men tyvärr så blev det inte så. men vad jag kommer ihåg så tyckte dom flesta av oss elever att det var en bra idé iaf. | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-06-23 21:30 | |
![]() | Tråkigt!!! | |
| MrLitzkie | 2010-06-23 21:34 | |
![]() | Skoluniform: Det beror på. | |
| Mikael | 2010-06-23 21:37 | |
![]() | Bekvämlighet är största anledningen till att jag skulle velat ha skoluniform när jag gick i skolan. Slippa fundera över vad man ska ha på sig varje dag. Det bästa med att börja jobba var nästan arbetskläder. | |
| Dooley | 2010-06-23 21:40 | |
![]() | bra! tänk vad skönt det hade varit om man sluppit ägna halva morgonen åt att fundera ut en klädsel. för att inte tala om hur mycket pengar man hade sparat =) sen vore det ju lite roligt om alla skolor hade sig egen uniform så man kunde se vilken skolan olika personer gick på =) | |
| AnneHag | 2010-06-23 21:42 | |
![]() | Nej skulle nog inte vara bra... folk skulle ändå redesigna de till så som de kan tänka sig att ha de... | |
| majtös | 2010-06-23 21:50 | |
![]() | Bodde som ensamstående mamma till 2 i ett högstatusområde. Jobbigt både förmig och barnen med suget efter märeskläder. Fram för skoluniformer. | |
| Yamma | 2010-06-23 21:56 | |
![]() | Är rätt neutralt inställd till det. | |
| Szechuana | 2010-06-23 22:11 | |
![]() | Skoluniformer är som sagt inte gratis. Vissa blir säkert istället mobbade för att de har gamla/slitna/för små/för stora uniformer. Och tänk om man inte har råd med uniform överhuvudtaget. Och dessutom vill väl barnen byta om när de kommer hem. Tror ni att det då duger med vad som helst? För inte kan de då helt plötsligt gå ut i mjukisbyxor? Fast barn som blir mobbade för sina kläder går kanske inte ut efter skolan. Nä lär barnen att imte mobba varandra istället. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-06-23 22:12 | |
![]() | Varför hakar ni upp er på skoluniform = noll mobbning? | |
| Szechuana | 2010-06-23 22:12 | |
![]() | Men argumentet angående team-känsla köper jag. | |