Spelrum
Giraffen12
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade18
Mobilspel
Pågående19 082

Forumkategorier

Användare Inlägg  
gottmix71 - Ej medlem längre2010-06-29 09:55
Antal inlägg: 547

Du är ett undantag Källargubben (eller så har din sambo fostrat dig bra!!)

:)
De flesta killar har ingen aning om varken nedfällda sitsar eller att det brukar finnas toaborstar, än mindre va man gör med en wc-anka!!

Men du har rätt, det finns både positiva och negativa saker både med singellivet och sambolivet, men denna tråd var om det negativa med sambolivet och då kan vi ju hålla oss till det, just nu och här!! :)

Källargubben - Ej medlem längre2010-06-29 09:59
Antal inlägg: 665

Nädå gottmix, även jag har mina sidor :)

Jag skall försöka, det negativa med sambolivet kan ju vara när man lever med en kvinna som aldrig säger direkt vad som är fel utan kommer med det först senare. Som man borde man ju såklart förstå vad det var hon var så sur över men som hon inte ville prata om. Sånt där är oerhört stressande och skapar en väldigt dålig stämning.

Män är tröga, deal with it! :D

Källargubben - Ej medlem längre2010-06-29 10:02

Tröga är väl kanske att ta i... Eller kanske inte :) Det jag menar är att jag tror att vi i regel är mer rakt på sak och hellre vill ha klara och tydliga besked. I allafall jag, man utgår oftast från sig själv :)

gottmix71 - Ej medlem längre2010-06-29 10:03
Antal inlägg: 547

"det negativa med sambolivet kan ju vara när man lever med en kvinna som aldrig säger direkt vad som är fel"

Haha, det går ju inte!!
Ni fattar ju ändå inte vad man menar, eller vill att ni ska göra, hur mycket man än suckar, stönar, slår i dörrar, trummar med fingrarna, himlar med ögonen, säger att det inte är någonting eller försöker få er att fatta på 100 andra sätt.! :D

wildman2010-06-29 10:06
Antal inlägg: 3860

Vad gäller toasitsar så är det märkligt att tjejer är så ouppfostrade att dom stänger den hela tiden, hur jobbigt som helst att behöva hissa upp den ;-)
Skämt åsido från en som alltid sitter, men ärligt talat så har jag aldrig förstått hur man kan irritera sig på en sådan sak. Känns som någon form av fobi.
För att svara TS så är väl svaret enkelt! Frihet! Ansvarslöshet?
Men det vanliga är väl att efter ett tag saknar man det andra.
Jag är åtminstone sådan som alltid tenderar att sakna det jag inte har. Nu är jag i ett förhållande och kan sakna friheten. När man inte är det saknar man allt annat. Att man aldrig är nöjd?

Källargubben - Ej medlem längre2010-06-29 10:06

gottmix: Tänk så mycket energi ni skulle få över om ni bara sa som det var på en gång :D

wildcard2010-06-29 10:40
Antal inlägg: 1966

wildman: ja, det där är något som vi har skojat om här hemma. Jag fäller upp sitsen efter mig och han fäller ner den när han är klar. Då blir alla nöjda...
=)

Svaret på TS fråga är att det inte finns några negativa saker med att leva i ett gott förhållande. Sorry, men det är sant!

Take Aim - Ej medlem längre2010-06-29 10:49
Antal inlägg: 460

wildman: Angående toalettsitsen. I mitt fall handlar det faktiskt lite om fobi. Toalettfobi (haha). Jag vill slippa se ner i toaletten och jag vill helst slippa ta i toalettsitsen. Tack och lov var (är) både min bror och mitt ex sittkissare! ;)

teamgrens2010-06-29 11:19
Antal inlägg: 763

Man köper godis och någon annan äter upp det

teamgrens2010-06-29 11:20
Antal inlägg: 763

Eller att vasken är full av disk trots att diskmaskinen är tom.

bj-olle2010-06-29 11:57
Antal inlägg: 3350

äntligen en tråd för oss allena!

jag tycker det (fortfarande) är lika skönt att slippa ha nån annan rakt i ansiktet så fort man vaknar. det ensamma kaffet med radion på, det är grejer det.

och att det privata är verkligen privat. utrymmet i dagen för det privata är utsatt privat och håller sig så.

Träsmak2010-06-29 12:04
Antal inlägg: 882

Man kan porrsurfa hur mycket man vill o när helst man vill

Fnesa Plugg2010-06-29 12:26
Antal inlägg: 108

man kan låta alla saker ligga synliga (=framme=ha ostädat)

man kan lyssna på musik som alla i hela världen tröttnat på utom en själv... (vanligt för mig, haha)

bj-olle2010-06-29 12:31

komma hem, låsa dörren, ta av sig några plagg, sätta på lite musik, klappa sig på magen och meditera lite över dagen. är det inte dags för kaffe så säg?

Pococurante2010-06-29 12:34
Antal inlägg: 725

Bara för att man är singel försvinner väl inte svartsjukan? Trodde inte den var förbehållen endast pojk-/flickvänner.

wildcard2010-06-29 12:37
Antal inlägg: 1966

Pococurante: nej, det har du rätt i. Att ha maktbegär och att vara missunnsam försvinner inte med x-et.

bj-olle2010-06-29 12:38

men ombyte förnöjer, man behöver inte vara maktgalen och svartsjuk på samma person hela tiden :)

Tess 082010-06-29 12:44
Antal inlägg: 18003

Läser lite i tråden och inser vad mycket jag har missat!!
Har aldrig stört mig på toalock och heller aldrig varit svartsjuk.

apbur2010-06-29 12:45
Antal inlägg: 9699

Jag hade sällskap igår när jag drack morgonkaffet och lyssnade på radion.
Han skrattade åt mig när jag regelbundet bankade på radion eftersom det är nåt glapp i den. Hade åsikter om att jag satte igång mikrovågsugnen med en tång.
Är man singel behöver man inte försvara och förklara sig hela tiden.

Lillstölla2010-06-29 12:53
Antal inlägg: 23831

Slippa exets korkade kompisar som man aldrig fick vara ifred från. Hur pinsam han var på fyll eftersom ordet lagom inte fanns i hans orförråd, eller kompisarnas heller för den delen. Så det är riktigt skönt att slippa både honom och dom!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?