Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 027

Forumkategorier

Användare Inlägg  
wildman2010-06-29 10:35
Antal inlägg: 3860

Megaherz är en snäll söt tjej som hade svårt att hitta sitt rätta jag på den lilla ort hon är uppväxt i. Hon har fortfarande inte hittat "hem" men jagar sig själv utomlands. Hon har svårt att se sig själv som stabil familjemor med barn och man/kvinna i ett trevligt förortsområde. Kanske pluggar hon vidare när hon inte längre finner något i sitt kringflaxande i världen?

bj-olle2010-06-29 12:12
Antal inlägg: 3350

wildman lever livet mitt mellan det inre och det yttre. det finns en pojkaktig fascination kvar och ömt bevarad, för saker som kittlar fantasin. dokumentärfilmer är kärt, och förhållanden mellan saker är grunden för det intellektuella. det yttre är en lite frikopplad del. det är inte modetidningar som läses och inte electro som spelas, utan kulturella attribut är mer plattformen för handling. vistas gärna i naturen (fiskar hellre än att sjunga i kör), reser vart som helst där det finns ett _starkt_ sådant incitament för resa. barcelona, indokina, new york och buenos aires. småland och frankrike, reser wildman helst medelst motorcykel. Det ska finnas halter av styrka i det wildman tar av vad livet erbjuder. varken kvinnor, fordon, fritidsaktiviteter eller vänner ska beskrivas framförallt som milda eller underdoserade, det ska liksom inte smaka nå jävla jordgubb.
det mondäna är det mondäna, som i de flestas liv, men det är kryddat där det kan! poesi, absolut, men det är ruvande. naturens skönhet är inget att låtsas inte se. beskriv saker som reglar på ett mixerbord, visst är det många på max!

bj-olle2010-06-29 12:24

bitte.
bitte älskar, allt möjligt. ringblommor och matlagning, tågresor och människor. allt i livet går att vrida på ett extra varv, och gör man det, kan man säkert hitta sympatin med vad som helst. saker behöver älskas, och kärleken till livet är någonting att glädjas över. man kan göra det i det lilla, man kan göra det i det stora, men ingen har sagt att det många ser förbi inte har något alldeles alldeles speciellt.

ta alfapet som exempel. bitte är inte vinnarskallen, utan spelar av hjärtat. alfapet passar henne perfekt. att älska idén av språket, och få plocka med det bokstav för bokstav, tillsammans med någon. bilda ord, med ett leende inombords.

man behöver inte vara fascist i sin musiksmak heller. smakfullt, för god smak smakar bra, i allt, men den reflekterar absolut andra saker på ett nära sätt. en bild av ens sympati för saker.

barn och man. barnen sysslar med sitt eget och bitte kan även älska på avstånd. hon skriver vykort när hon reser, om det inte känns lite daterat, och planterar gärna saker. med kärlek och omsorg och andaktsfull flit klappar hon på livet och det som ska göras i det.

bj-olle2010-06-29 12:32

hehe förresten innan nån gissar det så skriver jag INTE horoskop i billiga tiningar ;)

Ässät2010-06-29 13:01
Antal inlägg: 4824

Bj-olle är en kille som säkert spår i tekoppar och läser alla tidningars horoskop. Kompisar ringer honom när dom vill hitta på något kul och bj-olle är oftast i centrum.

Labret2010-06-29 13:38
Antal inlägg: 434

Ässet är en riktig diva - på det braiga sättet, naturligtvis!
Hon gillar att partaja och har en hund..

Ässät2010-06-29 13:52

Nån diva är jag inte och ingen hund men 2 katter..vad annars, jag är ju flata haha.

Lill-IT2010-06-29 14:02
Antal inlägg: 31596

Äss är en känslig och rar kvinna. Nära till skratt och gråter kanske en liten tår vid sorgliga filmer? Bor förmodligen i lägenhet i medelstor till större ort.
Månar väldigt om dem hon älskar.

Tess 082010-06-29 14:06
Antal inlägg: 18003

Ässät!
En soldyrkande blogg-diva med förkärlek för soliga balkonger och sina katter.
Spatserar gärna runt och visar upp sig i sin nya baddräkt som är mer avslöjande än skylande. Hon äter helst pizza, glass och fiskbullar i dillsås. Till detta dricker hon kaffe, mjölk eller Absolut Vodka, inget annat duger!

Ässät2010-06-29 14:15

Hahahaha Tess! Bara för du har mig på Facebook :p men nepp. Jag äter inte helst pizza och dricker inte kaffe :D

Tess: En gullig, glad och en sprallig tjej som gör allt för sin familj och är en lika stor soldyrkare som jag :)

bj-olle2010-06-29 14:16

ha ha ha galaxer i mina braxer! "spår i tekoppar och läser alla tidningars horoskop" ha ha ha

sjutusan2010-06-29 14:20
Antal inlägg: 824

Lill-IT sköter om sina krukväxter som om de vore hennes barn. Röker inte, tar ett glas vitt ibland, men aldrig ett för mycket. Hon är mycket stolt över sin hemgjorda salsasås till grillkvällarna, men delar inte ut receptet för hon vill vara själv om det. Hon bor i ett hus. Ett grönt. Nyskild.Jaa så är det nog.

tipitina2010-06-29 14:21
Antal inlägg: 2687

Tess 08:
Den typiska trevliga granntjejen. Har en stor umgängeskrets med många ytliga bekanta men väljer dina riktigt nära vänner noga. Du är glad och vänlig och är noga med att inte stöta dig med folk.
Jobbar som logoped i en halvstor sydsvensk stad och bor i en fyrarummare tillsammans med din ungdomskärlek som du är gift med sedan sju år tillbaka. Ni har två barn, en flicka på sex år och en pojke på åtta.

Carro_19882010-06-29 14:22
Antal inlägg: 93

bj-olle: En pretentiös poet som groovar till gammal jazz på en antik lp-spelare. Ett glas rödvin varje kväll är ett måste när han tittar på gamla inspelade avsnitt av på spåret.

Lill-IT2010-06-29 14:24
Antal inlägg: 31596

Sjutusan.. Det var många rätt där.. inte alla dock:)

Tess 082010-06-29 14:24
Antal inlägg: 18003

Tiptina- Tack för det!! :) Inte för att allt stämde, men jag jobbar inom vården och har tre barn :)

sjutusan2010-06-29 14:26
Antal inlägg: 824

aj fan jag visste det, du är inte nyskild! slängde dit det för det lät bra.....

elsa89 - Ej medlem längre2010-06-29 16:34
Antal inlägg: 505

bj-olle är en fattig student som bor i Uppsala eller Linköping, pluggar antagligen IT eller kanske historia och har en konstnärlig ådra - han målar tavlor på fritiden. Han gillar för övrigt att spela schack och ser gärna på historiska dokumentärer eller läser biografier om historiska personer. Han läser kopiöst mycket och är något av en ensamvarg. Favoritboken är "Liftarens guide till galaxen". Han lever på nudlar men är desto noggrannare med vad han dricker, det får gärna vara ett gott rödvin eller en rökig whiskey i fina glas.

Take Aim - Ej medlem längre2010-06-29 16:44
Antal inlägg: 460

Sjutusan är en 36-årig tvåbarnsmamma som bor i Skövde. Hon jobbar som vårdbiträde men ville egentligen studera till beteendevetare eller psykolog. Hon har ett ganska färskt förhållande med en yngre man som är tatuerad och kör motorcykel. Han är alltså inte far till något av barnen. Sjutusan kopplar av genom att läsa en spännande deckare eller genom att titta på någon kriminalserie på TV. Ett glas rött till det.

:)

snorklan2010-06-29 17:10
Antal inlägg: 1686

Kul tråd :) Va duktiga ni är!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?