Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade9
Mobilspel
Pågående19 109

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ramsay - Ej medlem längre2010-07-07 14:08
Antal inlägg: 9204

linnea, usch förstår verkligen vilken otroligt svår sits du befinner dig i:( har du alltså boendet nu?

känns bedrövande att sitta i sitt vuxna såpoperaliv och handskas med saker som man aldrig kunnat föreställa sig att man skulle behöva befatta sig med. och det svärtar av i sin sjaskighet.

jag håller med dig le-lou. men att jag förstår detta ändrar ju ingenting. vi har prövat att ha mig som boende föräldrar (vårdnaden blir man inte av med om inte tunga missbruk, övergrepp etc, men i praktiken så är boendeförälder vårdnadshavare). det fungerar inte. då träffar han inte barnen alls och bidrar ingenting. barnen blir otroligt ledsna och avundsjuka på hans nya "styvbarn. han har gift om sig och det har mkt med saken att göra. hon hatar mig och är som en 15 åring i huvudet. faktum är att jag tänkte på dem som par när sturebytjejen mördades. skada henne och få belöning av mig. det är hennes melodi. HON vill INTE att mina barn bor där. dom kostar bara av de åtråvärda pengarna hon gift sig till och längtat efter att nyttja.

herre gud såpa var det ja:(

le-lou2010-07-07 14:23
Antal inlägg: 17500

:(

Jag trodde också att det var så att ensam vårdnad är svårt att få, att det krävs ganska radikala orsaker som tex tungt missbruk osv för att det skall ges. Men, tex en konfliktfylld relation mellan två parter som går ut över barnen kan ge en förälder rätten till ensam vårdnad. Rätten ser alltid till barnets bästa, det är barnens rätt att inte tex få stå utanför din dörr tills socialen kommer eller på andra sätt hamna i kläm.
Oavsett ensam eller gemensam vårdnad så kanske ni ska bestämma just i rätten hur umgänget och andra praktiska saker ska se ut. Jag känner par som via familjerätten fick detta bestämt, nedskriver på papper som bägge parter fick signera.
Högst oflexibelt men det får man ta.
Kan man inte komma överens är förmodligen det det bästa sättet att slippa trassel i framtiden på.
Ta kontakt med socialkontoret i första hand och familjerätten och be om hjälp. De vet hur man går tillväga.

Minta2010-07-07 14:49
Antal inlägg: 20042

Jag tror inte att du kan skydda dem i längden, alltså skydda dem från den "sanna" honom. De måste ju få ha honom som sin far, men om han kan göra dem illa för att komma åt dig, har han ju problem. Det verkar ju krävas andra insatser för att han i deras ögon ska fungera som far, uppbackning av andra, socialtjänst osv. Det kommer de ju att genomskåda så småningom om det inte går över. Priset för bilden av en "god far" kan bli att du mår dåligt och en form av förljugenhet.

bulll2010-07-07 18:33
Antal inlägg: 365

Nu hjälper ju inte detta dig den här gången, men mitt tips är att du ser till att alltid ha en backup-plan vad det än gäller. Ska du iväg på nåt speciellt, planerar barnfria aktiviteter etc och barnen ska vara hos sin far - försök ha en plan B om han skulle jävlas. Jag menar, det låter så lätt att köra den hårda linjen, åka iväg på semester och skita i honom, men föräldrar vill ju sällan utsätta sina knodds för risken för ett sådant trauma. Jag tror att genom att bråka så lite själv så tar man lite grann udden av personens lust att jävlas. Svälja så mycket som möjligt, allt med barnens bästa för ögonen och för att barnen i framtiden ska kunna ha en god relation med båda föräldrarna.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?