Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 307 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-17 19:21 | |
![]() | Valsperma är inte i närheten av lika perverst som en sparsam livsstil. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-07-17 19:25 | |
![]() | Bra poäng, stora förpackningar med mindre hål så d inte kommer så mycket. Måttfullhet är visst också en dygd... sv.wikipedia.org/wik...5t tfullhet Nej jag är inte kristen och har inga planer eller önskemål om något sådant. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-07-17 19:26 | |
![]() | Perversioner.. ja du... dom är rätt kul så länge dom är hälsosamma. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-17 19:27 | |
![]() | Jag tror faktiskt det gäller att känna en pervers njutning av att snåla om man ska lyckas. Jag är jättebra på att snåla och avstå saker. Det sägs att jag är en livsförnekare men de som påstår detta har aldrig känt njutningen av att avstå. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-07-17 19:30 | |
![]() | Vet inte om jag håller med dom som hävdar detta. Antagligen är det nog bara en projektion och avundsjuka för att du kan åtnjuta frihet genom impuls kontroll. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-17 19:35 | |
![]() | Javisst. För många hör nog inte frihet och kontroll ihop men sanningen är att impulskontroll genererar en oerhörd frihetskänsla. Nu måste jag ta min tionde kopp kaffe. Tack för samtalet ;) | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-07-17 19:37 | |
![]() | Dito. | |
| pion ekrot | 2010-07-17 19:46 | |
![]() | "För många hör nog inte frihet och kontroll ihop men sanningen är att impulskontroll genererar en oerhörd frihetskänsla." Detta är motivation! | |
| regression | 2010-07-17 20:14 | |
![]() | Sparande är uppskjuten konsumtion, kom ihåg det. Jag skulle tro att det enklaste sättet att inte konsumera sådant som man ångrar efteråt är att inte tjäna några pengar. Att studera är ett finfint alternativ. | |
| kajix | 2010-07-17 20:40 | |
![]() | fast lån till konsumtion är fortfarande konsumtion. | |
| pion ekrot | 2010-07-17 20:42 | |
![]() | Lån? | |
| kajix | 2010-07-17 20:50 | |
![]() | regression nämnde studera. och nej jag har inte läst tråden så noggrant så att jag vet om någon tänker studera med eller utan lån förlåt | |
| pion ekrot | 2010-07-17 20:53 | |
![]() | Aha. Jag ska studera - fast utan lån. | |
| bulll | 2010-07-17 21:00 | |
![]() | Har aldrig provat så länge som ett helt år, men vi hade "snålmånad" i början av detta år, och bestämde då en summa pengar som vi fick göra av med och inte en krona därutöver. För oss var det en nyttig tankeställare och jättebra för att komma ur vårt slentrian-konsumtionsmöns ter. Nu har vi tyvärr halkat tillbaka igen och tänker oss nog en fortsättning efter semestern. | |
| pion ekrot | 2010-07-17 21:04 | |
![]() | Låter schysst att ha en snålhetskumpan. | |
| bulll | 2010-07-17 21:12 | |
![]() | Tricket för mig var nog också att se det hela som en sport, lura hjärnan att det var roligt att försaka en massa grejer liksom:-) Sen är det schysst att se hur jvla mycket pengar det faktiskt blir över när man inte småbränner en massa här och där - och framför allt jag var tvungen att tänka till vilka grejer jag skulle roa mig med när det var uteslutet att planlöst gå på stan och småköpa skit.. | |
| pion ekrot | 2010-07-17 21:19 | |
![]() | bulll: Ja, skitbra! Locka fram ens tävlingsinstinkt. Är glad att jag skapade en tråd om det, mycket pepp här! | |
| apbur | 2010-07-17 21:54 | |
![]() | Har du bil kan du ju spara en del där. Jag är väldigt bra på att övertala mina vänner om att skjutsa mig hit och dit. Frågar när de ska storhandla och hänger på. Trevlig är jag under tiden vi handlar så det är jättekul att ha med mig när man gör såna vardagssysslor. Nu har jag iofs motsatta problem. Jag mår verkligen illa av att köpa saker jag inte ser jag har någon direkt användning av. Man kan skicka ut mig med en tusenlapp i handen och jag kommer garanterat tillbaka med lika mycket. Kan verkligen inte förstå det här med impulsköp. Men det är väl för att jag aldrig lidit av det själv. | |
| bulll | 2010-07-17 22:00 | |
![]() | apbur: vad skönt det låter att inte vara en impulshandlare! Själv älskar jag att köpa saker, tack och lov håller jag mig till små impulsköp och inga på "Lyxfällan"-nivå. Men går jag på stan kommer jag garanterat att ha köpt några pocketböcker här, lite underkläder där samt lite mat och fika däremellan. Blir en del pengar fast det inte känns som att man gör av med något alls.. | |
| apbur | 2010-07-17 22:44 | |
![]() | bull, har man svårt att göra sig av med grejerna är det väl nåt slags samlarbehov man har. Det har jag större förståelse för än för folk som köper för att sen sälja obrutna förpackningar på begagnatmarknaden. Det gör visserligen att lite mer genomtänkta personer kan göra klipp. Man förstår ju bara av att besöka blocket.se att folk inte vet vad de vill ha men kör nån slags uteslutningsmetod och köper allt för att sen upptäcka att de inte vill ha det. Tänk om vi var lika ogenomtänkta i andra avseenden. Kanske genomgå femton utbildningar för att upptäcka att man egentligen inte hade användning för någon. Skaffa tjugo ungar med tio män för att upptäcka att de inte går att sälja på begagnatmarknaden. | |