Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående18 881

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pottränad - Ej medlem längre2010-07-22 11:10
Antal inlägg: 4315

Klubber: Ja! Jag hoppas inte så lite av den... :)

Bergarn12010-07-22 11:29
Antal inlägg: 726

Ahhh, imorron öppnar inception i Sverige, årets film? Med all sannolikhet. Om den är så bra som kritikerna säger så borde Christopher Nolan uppgraderas till Tarrantino, Spielberg status.

Såg Robbin Hood igår, helt okej faktiskt. Ingen superfilm, men eftersom jag tycker om äventyrsfilmer och Ridley Scott så får den 8 av 10, helt klart sevärd.

Många bra filmer dethär året. Om Slumdog millionaire skulle kommit i år så tror jag knappast att den skulle få så många oscar alls faktiskt. jäkligt torftigt filmår...

Elinvelin2010-07-22 11:44
Antal inlägg: 216

Jag såg Robin Hood för några veckor sedan och jag måste säga att jag vart besviken efteråt.
Helt okej action/äventyrsfilm, men den var verkligen inte "Robin Hood". Dock tänker jag givetvis på Disneys Robin Hood när jag hör namnet, och dem kan man givetvis inte jämföra med varandra.

Källargubben - Ej medlem längre2010-07-22 12:29
Antal inlägg: 665

Håller med Elinvelin, den var inte så jättebra. Max Von Sydow var lite skön dock som Marions Skruttige halvsenile gamle far :)

Ögonsten - Ej medlem längre2010-07-22 12:33
Antal inlägg: 281

Är en stor filmälskare, eller nörd kan man säga..
Älskar serier också.

Elinvelin2010-07-22 12:36

Ja, det håller jag med dig om Källargubben. Max von Sydow var rätt bra.

Fråga. Har någon sett A-team-filmen?
Jag har sett nästan hela serien och gillar den skarpt. Kan undra om filmen är en besvikelse eller är den värd att se!?

Källargubben - Ej medlem längre2010-07-22 12:40

Jag har sett A-Team, däremot inte serien. Filmen är väl lite sådär, funkar. Lite grabbig kanske, men har sina poänger.
Sharlto Copley är bra som Murdock.

Ögonsten - Ej medlem längre2010-07-22 12:42
Antal inlägg: 281

A-team har jag inte sett men funderar starkt på att börja se den idag ikväll, det regnar som f-n här idag så blir nog tvdag idag :)

Elinvelin2010-07-22 12:48

Okej. Ja, det får nog bli att se den ändå. Det är bra skådespelare som dem har tagit med. Liam Neeson gillar jag och Bradley Cooper har man sett rätt mycket av det senaste.
Murdock är min stora favorit i serien, så klockren verkligen.
Ska bli spännane att se om Sharlto kan gestalta rollen lika bra.
Sharlto var förövrigt väldigt bra på District 9, mycket bra film - sevärd!

Källargubben - Ej medlem längre2010-07-22 12:53

Sharlto var ju vid district 9 helt utan skådespelareutb, en naturbegåvning helt enkelt :)

Elinvelin2010-07-22 12:57

Ja, verkligen. Det var en fantastisk insats. Hela filmen var fantastiskt, tycker jag!

Elinvelin2010-07-23 11:13

Någon som sett Knight and Day?

Keiward2010-07-23 11:18
Antal inlägg: 471

Nästa storfilm heter INCEPTION.

Christopher Nolan med ack så många bra filmer bakom sig (Memento, The Prestige, Batman Begins, The Dark Knight). Med är också en av de bästa manliga skådespelarna i världen: Leo Dicaprio, och såklart Nolans följeslav Michael Caine.

Filmen är redan rankad 3a på IMDB efter "Nyckeln till frihet" och "Gudfadern".

Filmen har premiär idag, gå och se!

För alla andra filmnördar tipsar jag om medlemskap hos det utomordentliga filmtipset.se

Elinvelin2010-07-23 12:19

Jag måste säga att jag var svårt för att ta DiCaprio seriöst sen jag såg Titanic, inga tvivel om att han är en bra skådespelare - han gör riktigt bra insatser. Blood diamond och Catch me if you can är några av mina favoriter och att inte glömma The departed!
Men jag har ändå svårt för att släppa Jack-karaktären med sina valp-ögon och sitt svärmorsdröm-utseende.
Troligtvis för att Titanic var den första filmen jag såg med DiCaprio.
Hade antagligen sett annorlunda på Elijah Wood om jag sett Sagan om ringen-filmerna före Flipper!

Men ja, Inception ligger högt på listan av filmer jag vill/ska se på bio.

tinaol2010-07-23 20:52
Antal inlägg: 2558

APAN..vad tyckte och tänkte ni ? Är helt "snurrig".

lubsan2010-07-23 21:08
Antal inlägg: 186

Jag såg shutter island på bio, den var riktigt bra. Jag killar dicaprio. Att dessutom ellen page (som enligt mig är en av de bästa kvinnliga skådspelerskorna) är med i inception gör att den hamnat högt upp på "måste se" listan.

När jag kommer hem ifrån jobbet inatt ska jag nog se the runaways, filmen om joan jett med kristen stewart och daktoa fanning.

Remeber me är förvrigt en riktigt bra film.

Elinvelin2010-07-24 10:21

Ellen Page gillar jag,
hon är extremt duktig i An American Crime och jag gillar henne i Juno - det ska bli spännande att se henne i Inception.

Jag måste säga att jag inte är så förtjust i Robert Pattinson, känner mig lite anti honom - men det är nog mest för att gå emot strömmen. Jag har inte så ingående dömt honom för sitt skådespeleri än. Skulle gärna vilja se filmen Little Ashes där Pattinson gestaltar Salvador Dali.

Defrob2010-07-24 10:26
Antal inlägg: 1180

Dragonballs eller vad den heter.. jösses vilket skräp. Alltså den amerikanska spelversionen, Anime-filmen har jag inte sett men den är säkerligen miljoner gånger bättre.

lubsan2010-07-24 21:17
Antal inlägg: 186

ja little ashes vill jag också se. Pattinson väljer ofta ganska så konstiga roller om man räknar bort twilight dvs.
How to be är riktigt bra och bad mothers handbook också.
Alltså jag förstår att folk har nått emot pattinson, själv är jag ett stort fan av honom dock och inte just för hans utseende utan för hans roller och framförallt musik.

Träsmak2010-07-24 21:45
Antal inlägg: 882

defrob, dragonball e ingen film utan en manga o anime serie som har gått alldeles för länge och är väldans tjatig men innehåller häftiga monster och rätt många trosskämt och de e ju kul. Dragon ball baseras ju på filmen kung markatta eller apkungen eller vad den heter eller om den heter båda två.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?