Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-19 22:40 | |
![]() | Laddningen i sexuella ord - själva idén - urvattnas ju i det ögonblick de inte uppstår i en intim situation. Sjukt osexigt. Jag skall gå steget längre och säga (en grov generalisering, men ändå): Jag tror inte man är den passionerade typen om man har det förhållningssättet till sex och sexprat. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-19 22:45 | |
![]() | Ts, jag fattar inte alls vad du pratar om för att vara ärlig. Vilka sidor pratar du om där det snuskas så vilt? Om det är utpräglade sexsidor så fair enough, det är ju bara för folk att välja att inte hänga där. I andra forum - som barn kan ha tillgång till - tycker jag man skall moderera bort utpräglat vulgära saker. | |
caughtbock | 2010-07-19 22:45 | |
![]() | Haha, det var bara en teori. ;) Som jag visserligen vet är bs, eftersom jag även i ickefertil ålder tyckte att det var roligt att prata snusk. Kan mycket väl handla om bekräftelsebehovet i mig, men också att jag tycker att det är fjantigt att det ska vara så jäkla tabu. Fast om det inte hade varit tabu hade det iofs inte varit så roligt att prata om, hehe... Äh. | |
E_Cantona | 2010-07-19 22:46 | |
![]() | Ja, det var verkligen en grov generalisering...Jag tror snarare att folk som inte är öppna inför sexprat är låsta i ett förhållningssätt som gör att de oxå blir stela inför möjligheten till sex... Detta är iofs oxå en grov generalisering. Är ju kanon att ringa sin partner på jobbet och "förföra" henne eller skicka "snuskiga" sms...Blir ju som ett toklångt förspel:) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-07-19 22:49 | |
![]() | Jag kan säga så här - de män jag har känt som har varit grova i mun har haft ett betydligt mer neurotiskt förhållningssätt till sex än nedtonade stabila män som aldrig skulle drömma om att prata vulgärt (med främlingar). Jag gissar att detsamma gäller kvinnor. Tomma tunnor skramlar mest, som bekant. | |
Mouche - Administratör | 2010-07-19 22:52 | |
![]() | Jag instämmer till fullo med SylviaPlath. Angående att sitta i ett sällskap och diskutera ekivoka saker inför publik finns bara att säga: Jag hade omedelbart lämnat det sällskapet för att förhoppningsvis aldrig mer behöva träffa dem om de skulle genera mig genom att använda sig av ett vulgärt språk. Att ringa sin partner kan knappast räknas in i det ämne som diskuteras men, javisst, jag skulle mycket väl kunna tramsa lite med min kvinna via telefon. Skicka snuskiga sms är bara så "ungt" i mina ögon och något jag aldrig i livet skulle göra. Förmodligen skulle den jag sms:ade med somna också eftersom jag är fruktansvärt senfärdig att skriva sms. =) Mouche | |
E_Cantona | 2010-07-19 22:55 | |
![]() | Tack för komplimangen, känner mig ju ung oxå:))) | |
Mouche - Administratör | 2010-07-19 22:57 | |
![]() | Lite Off Topic men: Den komplimangen har du jäklar i mig förtjänat. Jag har allt läst vad du genomgått Cantona. Starkt gjort. =) | |
E_Cantona | 2010-07-19 23:00 | |
![]() | Tackar och bockar så mycket jag bara kan:) | |
Gautama | 2010-07-19 23:07 | |
![]() | Helt klart så tror jag som vissa andra att det hör ungdomen till, de utforskar det sexuella och för dem ligger det en spänning kring sex på ett helt annat sätt en för oss vuxna. Jag hör bara på min dotter här hemma hur det kan låta, det mesta handlar om att va sexig, visa lite hud, nasty och alla ord hon använder:-) Sex och snacket runt det är något jag delar med min pojkvän och möjligvis mina nära vänner någon gång ibland. Vet när jag var singel en period och man träffade killar irl eller på nätet och de efter några få ord kom in på sexbiten istället för att försöka lära känna mej. De killarna ratade jag snabbt som ögat! Finns inget så avtändande som killar som pratar sex i varannan mening. | |
hussar | 2010-07-19 23:13 | |
![]() | @Gautama,, ok ? din dotter snackar snusk o knull o hud etc,, så där bara ,, rakt pang på,,, det är ju ingen skillnad mellan vuxna o unga, mer än att DEM är oerfarna,,,, vi vuxna är väl mer kontrollerade,,, med det vulgära,, antar jag... | |
Gautama | 2010-07-19 23:15 | |
![]() | Va hussar nu fattar jag inte vad du menar alls? Vadå knull? Vadå rakt på? | |
hussar | 2010-07-19 23:17 | |
![]() | jag skriver väl inte vulgärt :S ? eller ? ja, gautama,, du snackar om att du hör hur din dotter är,, och jag tror du menar ,, att hon är värre i vulgariteten än va du egentligen sagt... :P nu undrar jag egentligen varför jag ens la mig i denna dissskusion,,, hmmm,, oh well ,, uh,,, hmm, doh,,,, ¨ sovdags snart,,, | |
Gautama | 2010-07-19 23:28 | |
![]() | Jag fattar ändå inte riktigt vad du vill ha sagt hussar men vi lämnar det. | |
Fnuttus | 2010-07-20 09:47 | |
![]() | Förstår vad Du menar hussar. Föräldrar får nog bara höra de finare snuskorden från barnen. De kan värre men då med föräldraöron långt borta. På chatten, som tråden handlar om, är det märkbart personer under 25 som tar till grova ord medan samma budskap från de äldre kommer med en vokabolär som alla ids lyssna på. Problematiken kvartstår dock. Många äldre tar inte till sig de ungas åsikter för att dem har ett ordförråd som inte passar deras öron, trots att åsikten ändå har ett lika stort värde som alla andras. Att acceptera lite mer "snuskiga" ord eller annorlunda ordval kanske kunde råda bot på problemet och gett yngre den uppmärksamhet som alla förtjänar. Kanske har samhället mer att vinna på det än vad man kanske förstår? | |
nettan23 | 2010-07-20 10:11 | |
![]() | Skapa ett eget rum för de 50+ som vill diskutera svampplockning, recept ur Allas, handarbete och som absolut inte tål snack av den grövre sorten då? | |
nettan23 | 2010-07-20 10:15 | |
![]() | För övrigt så varför ska det ses som barnsligt, ungt och tramsigt, att utveckla sin sexuella relation med sin partner? Sex ska vara roligt, man ska våga att prova nya saker, skicka ett busigt sms, prata lite dirty osv Eller så kan man köra missionären livet ut? | |
E_Cantona | 2010-07-20 10:19 | |
![]() | Håller med dig nettan:) | |
bj-olle | 2010-07-20 11:09 | |
![]() | det bästa med sånt här är att man märker att det att vara "vuxen" är mest en chimär. i förståelsen av ordet som barn har, alltså. men som robban skrev en gång; det gäller att vara lite smidig här i tillvaron. | |
Fnuttus | 2010-07-20 11:10 | |
![]() | Svar till nettan23: Anledningen till detta är att personer som inte pratar "snusk" gör en chatt mer levande när dom för en öppen diskussion. Dom som pratar "snusk" med andra väljer mestadels privata meddelanden. Dom behöver därmed ett rum att vara i som inte har en tydlig indelning av besökarna. | |