Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 263

Forumkategorier

Användare Inlägg  
anneli72 - Ej medlem längre2010-07-25 00:35
Antal inlägg: 11612

Har aldrig tanken slagit dig!

skaffa ny?

swempa2010-07-25 01:15
Antal inlägg: 535

undrar vart min tråd tog vägen om kvinnor

Tinna2010-07-25 01:18
Antal inlägg: 20250

Mouche tyckte det var tokigt av dig att hänga ut henne, så han tog bort den..

swempa2010-07-25 01:25

men hon finns ju inte ens här sa inte ens namnet ju

Tinna2010-07-25 01:37
Antal inlägg: 20250

Släng iväg ett mail till honom och fråga..

grönöga - Ej medlem längre2010-07-25 01:44
Antal inlägg: 5570

Swempa
Du har en ganska tydlig bild på dig själv här vilket innebär att alla som känner dig(eventuellt kanske genom dina barn, dagis, skola osv...)på så vis kan veta/lista ut vem hon är...

Du anar inte hur många betapetare det kan finnas i ens "närhet" som man inte hade den blekaste aning om...

swempa2010-07-25 04:00

nej men för det så hängde jag inte ut nån bröt inte mot regler så inför mitt inlägg igen

Mouche - Administratör2010-07-25 09:06
Antal inlägg: 24193

Detta är off topic men jag gör ett undantag:

Här är motiveringen till varför din tråd stängdes igen.
Jag satte nämligen in den sist i din tråd och lät den stå några minuter innan den raderades.

"Mouche - Spelvärd/Forumvärd 2010-07-24 23:22

Antal inlägg: 12988
Jag stänger den här tråden för att radera den väldigt snart.

Hur juste är det att visa sig på foto och på det sättet tala om för alla i sin närhet att "xxxxx är minsann si och så och´gör det eller det"...?

Glöm inte bort att Betapet spelas av mängder av folk från lika många mängder av ställen.

Mouche "

bajen20072010-07-25 10:03
Antal inlägg: 101

skaffa en ny

Källargubben - Ej medlem längre2010-07-25 10:09
Antal inlägg: 665

Vad sägs om att sluta älta och gnälla? Se istället vad det är som hindrar dig att gå framåt. Är det något du kan göra, gör det, om inte, deal with it!

Sten Saxpåse - Ej medlem längre2010-07-25 10:11
Antal inlägg: 163

Jag fick också tillbaka min livslust efter jag och min tjej gjorde slut senast. Inte en chans att jag tar tillbaka den surdegen.

LisaLong2010-07-25 10:16
Antal inlägg: 2725

att skaffa en ny var väl nåt man gjorde när man var i tonåren:) Inget att rekommendera anser jag:)

gnill2010-07-25 10:20
Antal inlägg: 1942

Jag tycker det är ganska vanligt att män som är uppgivna och passiva i en relation rycker upp sig, fräschar till sig och tar tag i sitt liv på ett förvånansvärt sätt så snart det tagit slut. Vanligast är kanske i min omgivning att det är "bara" hon som gör slut. Hursomhelst, hur man kommer över någon. Man kommer inte över sina känslor, bara igenom om du frågar mig. Dvs man tillåter sig att känna det man känner men kanaliserar energin i det till något användbart (om man kan). Samtidigt tänker man att det är just igenom man ska (och ut på andra sidan) så att känslorna blir en skjuts framåt (om man fastnar i dem kan man bli bitter, vilket inte är ett så attraktivt drag om man vill hitta en ny relation så småningom). Jag tycker också att man kan ta hjälp av en ceremoni/rituell handling, vi har för lite av sånt i vår kultur, tycker jag. Man kan hitta på sina egna riter, det kan vara att gå ut i skogen och gräva ner något, elda upp något etc som ett sätt att få avslut. (Själv gjorde jag en begravningsceremoni över nåt så banalt som en handväska jag haft i 15 år och sörjde, med gravöl och allt :-), inte jämförbart med din sits såklart men jag har gjort riter för svårare känslor också, dock för privata att berätta om här). Lycka till!

Bitte - Administratör2010-07-25 10:22
Antal inlägg: 24219

Tror att man ska tillåta sig att "sörja" och fundera, men utan att fasta i det, sedan så kan man ge den personen en lite plats i ens hjärta för alltid, för vissa människor slutar man inte älska för att ett förhållande tar slut,, , har en hel del människor som för alltid finns hos mig men kanske inte i min närhet

Bitte

gnill2010-07-25 10:24
Antal inlägg: 1942

Och ja, just det, en sak till. Ha tillit. Det mänskliga psyket är utrustat med "mekanismer" för att hantera förluster. Vid sorgearbete brukar man säga att på 3 månader är normalförloppet att den akuta fasen av sorgen är över. Kan kännas långa 3 månader medan de pågår men är en piss i havet i ett livsperspektiv.

nettan232010-07-25 11:06
Antal inlägg: 4086

Det är bara att gå genom det, som vilket annat sorgarbete som helst!

Finns inga mirakeltips

Men försök att hitta på saker med vänner, undvik deppiga filmer och musik, träna, alltså sysselsätt dig med allt som får dig att må bra.

Engagera dig i ngt, bli aktiv i ngn förening, byt fokus!

Passa på att göra allt som du kan göra utan att behöva ta hänsyn till ngn annan

LE, man kan faktiskt lura hjärnan!

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-07-25 11:48
Antal inlägg: 31064

Lyssna på kloka gnill.

elsa89 - Ej medlem längre2010-07-26 18:48
Antal inlägg: 505

Skickar en mental kram till jennijal! Vet hur jävla pissjobbigt det är. Det jobbigaste är att låta tiden gå när man inte står ut just här och nu. Då kan det vara bra att försöka försöka se det ur ett större perspektiv - we all have our ups and downs but we bounce back.

Pseudonymf2010-07-26 19:21
Antal inlägg: 8282

De blir aldrig bättre än vad man gör det. Jag har haft oturen att mentalt gå igenom ALLA tidigare break-ups, när det tagit slut med den jag vart tillsammans med. Det skär i alla sår och själens ärr blir aldrig riktigt läkta. Men vet du vad? Det gör inget.

Vissa sår kanske inte alltid läker så som man hoppas på och jag tror inte att man kan gå vidare förrän man accepterat att det är så. Det går nog hand i hand med livslusten och glädjen samt hur man framstår som människa inför andra.

För det är ju så att när du accepterat att du får och kan dras med vissa laster, då har du även bestämt dig för att leva från och med nu och i/med den situation du är i. Det är då du hittar styrkan och även glädjen i att kunna stoltsera med att det är okej att bli sårad, det är okej att ha bagage OCH det är okej att LEVA med det.

Rätt som det är poppar det upp personer som kan visa sig vara ett positivt inslag i ditt liv. Då är det du som avgör vad de ska få ta del av och hur du ska hantera nya känslor. Ofta kan bagaget du har med dig påverka och kanske få dig att se saker ur nya perspektiv som kan vara både negativa och positiva. Men det är också okej.

Viljan att våga. Våga leva, våga älska, våga testa en ny sorts glass (även fast man vet att man inte gillar saker som smakar sliskig hubbabubba), köpa nya jeans eller ta upp kontakten med gamla vänner eller skapa nya relationer. Se det som en nystart eller ett tillfälle för DIG att vara just DU. Trygg i dig själv, med en inställning som säger: "Jag är en människa som tycker om att leva", ger automatiskt en vibb till omgivningen att du är en människa att lägga märke till.

Våga fyra av ett bländande leende till någon i kassan på ICA. Hjälp en pensionär med rullatorn på bussen. Håll koll på ett barn som går för nära vägen när mamman tappat ut en matkasse på trottoaren. Gör dig själv till en människa DU vill vara.

Det är ju det bästa av allt - nu får du vara det du vill vara. Även om du skulle komma fram till att; "Nej, usch. Jag vill inte prova nya saker mer. Nu vill jag bara vara gamla jag igen", så är det okej.

Släck lyktan som lyser på alla potentiella dejter/övergångskarlar/ra gg m.fl. Låt strålkastarljuset hamna på dig själv genom att låta dig själv gråta, skrika, vråla, hata, ogilla, bli frustrerad, deprimerad, instängd... ja allt. Men se också en vision om hur du skulle kunna ha det, när du gått igenom allt. När du står på två starka ben och säga att du verkligen förtjänar att må bäst.

Det spelar ingen roll att jag eller någon annan har gått igenom samma sak. Visserligen kan råd hjälpa, samt stöd få en att ta sig över ytan. Men det är viktigt att våga sätta sin egen sorg och besvikelse i fokus en stund för att få reflektera över hur man vill lösa det.

Tro på dig själv och din förmåga att läka. Det finns situationer där beslut måste tas, där man vet att det är hundra procent garanterat att man kommer må skit. Du har tagit ett sådant beslut och nu måste du leva med det. Och det är bara du och ingen annan som ska ta dig ur detta. Låt dig själv må skit. Ställ dig framför spegeln, titta in i dina egna ögon, låt tårarna rinna och själen göra ont. Men säg till dig själv att den fina människa som tittar tillbaka även förtjänar att må bra... men låt det ta den tid det tar. Det är viktigt. Ha inte bråttom, du förtjänar bättre!

Scarpetta - Ej medlem längre2010-07-26 19:23
Antal inlägg: 1154

Förmodligen är du en unik person, med massor av fantastiska egenskaper! Det finns plan att utvecklas på förutom i arbetslivet, satsa på dessa. Gör saker du alltid drömt om, gå en massa roliga kurser, res, ja utvecklas som människa!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?