Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående18 988

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Hoodman - Ej medlem längre2010-07-26 23:44
Antal inlägg: 2826

Du har väl ingen rätt i att tvinga ut ''mig'' i väggrenen? Hur ska jag veta om du har en svårt skadad person i baksätet eller bara är allmänt gaskåt? Om det är så illa kanske man bör överväga att kontakta sjukvårdspersonal? Varför ska du utsätta trafiken för fara bara för att du har en ''blödande passagerare''?

Locomondo - Ej medlem längre2010-07-26 23:47
Antal inlägg: 3768

Hoodman:
Jag är inte helt säker på vad du svarar på?
Eller vad du menar?

Hoodman - Ej medlem längre2010-07-26 23:49

''Du tycker inte det är rätt att folk tvingar ut dig i vägrenen. Men tycker du att det är din rätt att tvinga mig att ligga kvar bakom dig trots att jag uppenbarligen vill om?
Återigen, du kan aldrig veta min anledning till att jag behöver köra fortare, det kan ligga nån med en kniv i ryggen i mitt baksäte?

Att du glider ut i vägrenen när du har fri sikt är allt jag begär. Tyvärr är det ca 1 av 10 som tänker så. I alla fall de som ligger framför mig i trafiken.''

Du har fortfarande ingen rätt att tvinga mig att göra i väggrenen, oavsett ditt ärende.

Locomondo - Ej medlem längre2010-07-26 23:58

Hoodman:
Absolut, du har helt rätt.

Problemet är bara att du får köra vidare med mig liggandes väldigt nära bakom samtidigt som jag blir mer och mer irriterad.
Rätt eller fel? Förmodligen fel men fortfarande fakta och jag tror inte det är den mest trafiksäkraste lösningen bara för att någon skall hävda sin rätt.

Lika lite som när folk gärna kastar sig ut på övergångsstället för att de vet att de har företräde. Företräde eller ej, de får minst lika ont i alla brutna ben om jag inte hinner stanna eller är ouppmärksam.

Hoodman - Ej medlem längre2010-07-27 00:02

Men det du beskriver är ju grundmoralen i trafiken. Alla (åtminstone majoriteten) tror att dom endast har rättigheter och inga skyldigheter. Detsamma gäller körkortet, majoriteten tror att dom kan köra bil bara för att dom fått ett intyg från Vägverket. Men intyget säger endast att en person har rätt att övningsköra på egen hand.

Locomondo - Ej medlem längre2010-07-27 00:08

Jag stannar alltid för gående vid övergångsställen, jag håller alltid till höger, jag kör gärna vägren för att underlätta för andra, jag håller alltid avstånd till övningskörare för att inte stressa, jag håller alltid hastigheten vid skolor och tät bebyggelse.

Jag kräver inte att alla skall vara proffs i trafiken, alla kan göra fel.
Men lite grundläggande regler just för att underlätta för alla i trafiken kan man väl ändå begära?

Är det verkligen för mycket det jag begär tycker du?

Hoodman - Ej medlem längre2010-07-27 00:09

Samtidigt är det väl inte direkt mitt ansvar att tygla dina svårigheter att hantera din irritation. Jag menar, du kan ju inte direkt säga till polisen att den som låg framför dig höll hastighetsbegränsningen och att du blev stressad av det för du kunde inte köra om, som om det skulle vara någon sorts ursäkt till att göra en vårdslös omkörning.

Hoodman - Ej medlem längre2010-07-27 00:11

Jag tror det är väldigt många som har sina egna ''grundläggande regler''. Men absolut! De exempel du beskrev borde alla följa, samt en del andra regler.

Locomondo - Ej medlem längre2010-07-27 00:19

Nope, ingen ursäkt. Bara mitt ansvar.
Dock en orsak. En ganska onödig orsak i mitt tycke.

Men men, det är väl så det är bara antar jag. På't igen imorgon med nya tag =)

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-27 00:23
Antal inlägg: 11612

Alla lyckopiller-chaufförer är ett elände.

dom tror för mycket om sig själva.

Syntax-Fe2010-07-27 00:56
Antal inlägg: 319

Alla som är i vägen när jag kör är ett elände! Det ska gå fort, smidigt och friktionsfritt utan en massa inbromsningar och omkörningar.
Fria vägar helt enkelt! Det är livet!

anneli72 - Ej medlem längre2010-07-27 00:58
Antal inlägg: 11612

Du låter precis som min man!

Syntax-Fe2010-07-27 01:11
Antal inlägg: 319

:) Det är underbart att köra Stockholm - Norrland i tidiga gryningen en söndag. Tomma vägar, fritt och vackert, det är livet för en gasglad quinna!

limona2010-07-27 09:27
Antal inlägg: 420

Låter bra Syntax.
Då är vi 4 som kan samåka till nästa betafest..

Locomondo - Ej medlem längre2010-07-27 10:54

Imorse gick det undan. Nästan helt folktomt på gatorna i stan. Fri sikt, inte i närheten av laglig fart, bakhjulet förbi slottet, livsglädje !!!

Alltid retar det någon... =)

Kirskål - Ej medlem längre2010-07-27 11:24
Antal inlägg: 200

Locomondo:
Varför ska det reta någon? Naivt och barnsligt tänk.

Jag tror inte du är lika styv i korken den dagen då olyckan är framme...

Ta ditt ansvar i trafiken och var rädd om andra - människor och djur som plötsligt kan finnas i din väg.

Om du nu gillar fart så varför väljer du inte att köra en liten racerbil där fri hastighet råder!?

Var rädd om dig och andra!

Locomondo - Ej medlem längre2010-07-27 11:38

Jag är alltid rädd om andra. mer än om mig själv faktiskt.
Såvida inte Stålmannen eller Blixten finns på riktigt och kan dyka upp från ingenstans så såg jag noll risk med min framfart.

Som jag skrev, tidig morgon, fri sikt och nästan heeeelt folktomt.
Galet kul också, nämnde jag det? =)

Kirskål - Ej medlem längre2010-07-27 11:44
Antal inlägg: 200

Du inser nog faktum den dagen du själv eller någon närstående råkar ut för en "fartdåre" likt dig själv...

Du verkar vara en omogen man.

Guanyin - Ej medlem längre2010-07-27 11:49
Antal inlägg: 1120

chuckford; "Vad damen hade koll på och inte kan vi bara spekulera i"
Vad andra bilförare tänker är naturligtvis svårt att sia om men huruvida de t ex använder backspeglarna eller tittar annat än några meter rakt fram är förhållandevis enkelt att se eller hur!?
(Jisses, hur bra bilförare tror folk att de är när de i sin "jag gör iallafall rätt-värld" inte har den minsta koll på sina medtrafikanter?)

Minns en gång när min bror kom upp bakom en bil i vänsterfilen på motorvägen där han (och fler) fick ligga rätt länge. Efter ett tag fick damen (suck, alla dessa damer...) för sig att titta i backspegeln och upptäcker till sin fasa att det ligger bilar bakom henne! Undanmanövern i smärre panik slutade med att hon hamnade i diket. En synnerligen bra bilförare som höll sig till strax under hastighetsbegränsningen. Hehe. Tyvärr hade hon (likt tokmånga med henne) noll koll på både bilen och omvärlden...
(Jodå, det gick bra med henne.)

Locomondo - Ej medlem längre2010-07-27 12:27

Kirskål:
Vad är det för faktum jag kommer att inse den dagen?

Omogen? Tjaa, om mogen är att strikt hålla sig till alla regler oavsett, alltid ta "det säkra före det osäkra", aldrig prova en alternativ variant och bara rätta sig in i ledet, då hoppas jag innerligt att jag aldrig mognar.

Och att någon någonsin skulle råka ut för någon som mig hoppas jag verkligen då jag är sjukt omtänksam om alla andra.
Men jag kan fortfarande ha lite kul här i livet =)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?