Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 244 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| qla2 | 2010-07-30 23:17 | |
![]() | 15mm låter väldigt tjockt för att vara ett klickgolv. Låter mer som någon sorts parkett. | |
| Tess 08 | 2010-07-31 00:10 | |
![]() | Pion- Jag har renoverat rätt mycket i mina dagar och har försökt mig på både det ena och det andra. Hade jag varit du hade jag målat själv (man börjar uppifrån och går neråt, så taket först) och tagit ett rum i taget... Att titta på allt som ska göras kan kännas övermäktigt, men tar man ett rum i taget kanske det känns lite mer gripbart :) Om du inte orkar lägga energi och kraft på allt så föreslår jag att du lejer bort golvet. Du klarar säkert att lägga det, men det är lite trix och pill och mätningar för att det ska bli bra/bäst... Hade jag bott nära dig hade jag kommit med pensel, roller och gersåg i högsta hugg :) | |
| Hannibaljan | 2010-07-31 07:11 | |
![]() | Det är inte lätt att få det snyggt på vävtapeter även om man målar tre ggr. PM:a om du vill ha en offert. Jag skall troligtvis till Sthlm och måla min väns hus inom en månad. | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-07-31 09:21 | |
![]() | Jag har tio rum och kök + tre stora inredningsbara hallar samt en stor tvättstuga, där jag har haft översvämning och varit tvungen att riva upp golvet. Även bastuavdelning med dusch och toa är en aning fuktskadad och behöver rustas upp. Dvs att jag har 420 km att renovera. Jag tar ett rum i taget. Har precis blivit färdig med rum nr 2. Bara åtta bostadsrum kvar. Jag är stolt över att jag har kunnat göra allt själv och ENSAM. Det har dessutom blivit de charmgaste rum jag sett på länge. Många har sagt till mig, att man får högre pris på huset vid försäljning om man har anlitat proffs för renoveringsarbeten. En del tycker att jag borde skaffa mig en karl. NEVER. Jag skall bo i det här huset tills jag dör - ensam. | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-07-31 09:23 | |
![]() | Varning: Måla aldrig på vävtapet. Jag gjorde det, men kommer aldrig mer att göra det. Det blev snyggt, men tog en hel vecka med långa torktider mellan de sex strykningar. | |
| LisaLong | 2010-07-31 10:10 | |
![]() | kanske detta kan hjälpa ang vävtapeten www.hemmakanalen.se/...t_ vavtapet | |
| Tess 08 | 2010-07-31 11:06 | |
![]() | Men vad fasen har ni för väv??? Vi har precis satt upp väv i hallen och det är ju skitlätt att måla på och inga problem att få det snyggt!! Iofs så målar vi lager 1 och 2 på väven så det kanske är värre om det är en massa färg på den... | |
| 850710 | 2010-07-31 11:37 | |
![]() | pion, spela lite dum ring några firmor du känner till, sen ringer du en "mindre känd" frågar dem om pris och annat så kan du ju "känna" på det. sen målningen hade jag försökt ta själv! | |
| LisaLong | 2010-07-31 16:17 | |
![]() | Tess08 dom kanske syftar på sån där gammal 60-tals väv:) För DOM är hemska:) | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-07-31 21:30 | |
![]() | Men vad fasen har ni för väv??? (tess08) I mitt hus fanns ett gammalt högklassiskt linneväv från 60- talet, som i sig var stark och hel, men så "orolig" och "rörig" till färgen. Det var nougat- natur- melerat. Ny är det rummet vit. Fast egentligen hade jag kunnat riva bort tapetet och klistra dit glasfiber, för nu ser det ut som vitmålad glasfiber ändå. Nja, en aning mjukare intryck, men inte mycket. | |
| Träsmak | 2010-07-31 21:53 | |
![]() | ja kan görat för 2000 exkl materialkostnad. Ja har aldrig prövat nåt sånt, men de skulle va kul o pröva! | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-07-31 22:26 | |
![]() | Välkommen, Träsmak. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-07-31 22:37 | |
![]() | med rot är det helt menlöst att anlita svart. det blir billigare att göra det på faktura. klickgolv ett rum? 3 tim, två rum + hall en dag. listn, fogn etc ett par timmar. måla om, det där är svårt att bedömma, skick på väggar etc? färg under och sånt....... gissningsvis två pers två dagar med väggarna, plus ev bredspackling med slipning en dag. ca: 50 timmar. är vad jag tror. | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-07-31 22:46 | |
![]() | Ja, man skall inte svartmåla det vita. | |
| pion ekrot | 2010-08-01 13:12 | |
![]() | Tack för alla svar. Jag kanske är kreativ o.s.v, och alla jag pratat med har sagt och tyckt att jag ska måla allting själv. Men sen när de kommit hit och sett hur det ser ut så har de bytt åsikt. Till saken hör att jag vill att det ska vara färdigt innan jag börjar plugga (om ca två-tre veckor) och allt är som sagt inför en framtida flytt - att med enklast möjliga medel kunna sälja lägenheten som något annat än ett renoveringsobjekt. Kostnaderna för att anlita någon nu kan man se som en investering, som iofs skulle vara större om man gjort allt själv. Men åtminstone ett rum har jag målat själv! :) Tycker också 4000 svart för golven känns som en dålig idé - ska kolla om de vill göra det vitt med rot. Annars vänder jag mig till någon annan. Vad gäller väggarna får jag svar inom kort av en bekant till mig som är målare. Så jag håller tummarna för det, och för att det inte blir alltför kostsamt. | |