Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Toody Cole | 2010-08-06 17:23 | |
![]() | Bitte, nu handlar inte tråden om fulla vuxna utan om barn. Hellre gråtande barn än en styckmördare. Hellre gråtande barn än att störta i Atlanten osv. Att allt är relativt funkar inte riktigt eftersom diskussionen handlar om ett specifikt förslag och att det är jobbigt att flyga med alkisar är inte så relevant. Det finns många saker som är jobbiga här i livet. Att man vill slippa barnskrik och bebiskaskadspyor i nacken när man flyger är inget att skämmas för. | |
| blue_moon | 2010-08-06 17:31 | |
![]() | Eftersom jag inte kan dra mig till minnes att jag blivit störd av småbarn på någon charterflygning (har gjort ett 20-tal) så förhåller jag mig neutral i frågan om barnfria flygningar. Många gånger har jag förvånats över hur fint ungarna uppför sig trots att de rimligen borde vara uttråkade. Men jag har kanske bara haft tur? :) | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-06 18:00 | |
![]() | Jag undrar varför man drar ungarna med till semesterorter? Ungarna har det bäst hos mormor (eller motsvarande) och föräldrarna får en barnfri vecka eller två utan ungar som jävlas med en det första de gör på morgonen. | |
| M_Queen | 2010-08-06 18:01 | |
![]() | Jag tycker att barn ska få åka flyglpan! | |
| Giftkremla - Ej medlem längre | 2010-08-06 18:01 | |
![]() | Varför är man tvungen att flyga när man har "små barn" det finns massor utav andra roliga aktiviteter man kan ägna sig åt medans barnen är små. Var tid har sitt!! Det är ju föräldrarna som vill iväg, inte de stackars små barnen som blir tvingade att hänga med. Inte världens bästa utrymme heller att aktivera ett barn på. Låt barnen bli så stora att de förstår själva grejen. Helidiotiskt förslag...Upp till var och en dock... Det finns så mycket som stör oss människor, kanske bättre att bita ihop lite och inte reta upp sig... | |
| lycopersicon | 2010-08-06 18:08 | |
![]() | Giftkremla: Att flyga är ju faktiskt ett sätta att förflytta sig på precis som bil, buss eller tåg. Ska man isolera sig hemma bara för att man har små barn och för att de inte tycker om att sitta i ett transportmedel. Det kan ju faktiskt vara så att man har familj långt bort och man vill antagligen träffa familjen fast att man har barn. Och familjen tycker nog det är rätt trevligt att träffa ens barn innan de har blivit tonåringar. | |
| le-lou | 2010-08-06 18:19 | |
![]() | M_Queen - är det någon som sagt att barn inte ska få åka flygplan? Det är ju inte ett förbud mot barn på flyg som diskuteras... utan den lilla detaljen att flygbolag funderar på att ha vissa flygningar helt barnfria. Varför finns det barnfria hotell som tydligen går åt som smör i solsken? Det finns ju Bamse klubbar och grejer på andra barnvänliga hotell, kan inte den som vill slippa barnskrik - få det ? Även på flyg? Eller är det bara ok med barnfria boende? | |
| Giftkremla - Ej medlem längre | 2010-08-06 18:20 | |
![]() | lycopersicon: Läs min sista mening! Översta raden var tänkt en resa för att sola/bada som mestadels gör. Tycker du vi ska ha barnfria buss, tåg också?? | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-06 18:24 | |
![]() | Jag skulle vilja ha gnällfria zoner! | |
| lycopersicon | 2010-08-06 18:29 | |
![]() | Tja, ska jag åka en långresa med buss och alternativet finns att det är barnfritt hade jag inte varit främmad för att betala extra för en sån buss. Det finns här i stan lägenheter som man måste vara 55+ för att få lov att köpa. Tycker det är bra att det finns valmöjligheter för de som önskar. | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-06 18:31 | |
![]() | Helt rätt! Man ska kunna köpa sig lugn och ro. | |
| Giftkremla - Ej medlem längre | 2010-08-06 18:37 | |
![]() | lycopersicon: Vilka krav! Skrämmande utveckling i vårt samhälle dock...där barn ingår så att säga. | |
| lycopersicon | 2010-08-06 18:40 | |
![]() | Men herre Gud! Det handlar inte om att barn ska förbjudas någonstans, bara att det ska erbjudas valmöjlighet för de personer som önskar resa barnfritt. Är det ett väldigt stort problem? | |
| Giftkremla - Ej medlem längre | 2010-08-06 18:43 | |
![]() | Ja det tycker jag verkligen är ett stort problem! Människor är för gnälliga helt enkelt och ska HA hela tiden.....vidrigt!! | |
| lycopersicon | 2010-08-06 19:03 | |
![]() | Jag tycker det är bra att det finns valmöjligheter vad det än må vara eftersom vi alla är olika och har olika behov. Marknaden erbjuder helt enkelt de produkter och tjänster som efterfrågas. Har svårt att se det vidriga i det. | |
| Savi | 2010-08-06 19:20 | |
![]() | Tycker ni resonerar jävligt dumt en del....antagligen barnlösa är ni med!! Ni som börjar eran semester med att supa er fulla på flygresan blir minst lika jobbiga.Gapiga & skrikia.Inför alkoholfria plan med,det skulle vara betydligt bättre än barnlösa plan!! | |
| Giftkremla - Ej medlem längre | 2010-08-06 19:39 | |
![]() | Håller med dig Savi! | |
| le-lou | 2010-08-06 19:48 | |
![]() | Varför blir ni sura för att det finns människor som föredrar att sitta inlåsta under ett par timmar utan barn än med barn? Varför så arg, Savi? | |
| le-lou | 2010-08-06 19:50 | |
![]() | förstår inte vad NI som vill resa med barn - skulle förlora på detta?? Kan nån förklara? | |
| Måns_E | 2010-08-06 19:57 | |
![]() | Det blir ju en alldeles utmärkt kompromiss, alkoholfria barnplan, och barnfria plan. Då får väl alla som de vill? Eller? | |