Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 18 745 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| clubcuecas | 2011-01-07 01:32 | |
![]() | det är fränt Hoodman, det är fränt. Själv hade jag en Man.U:ted flagga och halsduk på väggen när jag va yngre.. men jag tror nästan Arsenal kammar hem det hela, de är lika målvassa som Man.U.. så jag säger otippade West Ham :D | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-01-07 01:38 | |
![]() | Är det något som folk skulle betala för? | |
| clubcuecas | 2011-01-07 01:43 | |
![]() | halsduken eller flaggan.. sistnämnda fick jag jag av en pundare i utbyte mot ett par ciggaretter :) | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-01-07 01:44 | |
![]() | Syftade dock på kakelplattan. Ha överseende med min otydlighet. | |
| E_Cantona | 2011-01-07 02:11 | |
![]() | Enligt VGT's resonemang borde man alltså inte lyssna på utländsk musik då man ju troligen inte har någon koppling till dem, tur då att jag faktiskt lyssnar på lite band från min hemstad. Handlar ju om en passion som så mycket annat, började hålla på United redan i mitten av 70-talet och tycker än idag att den fotbollen tilltalar mig mer. Även om jag inte "hejar" på ÖSK så gläds jag när det går bra för dem då hela staden mår gott av det:) Men hade jag inte haft ungar så hade jag troligen redan bott i Manchester, har efter många resor dit både vänner och tom erbjudande om jobb så i framtiden kanske man blir inflyttad Manchunian:)) | |
| Night Monkey - Ej medlem längre | 2011-01-07 02:56 | |
![]() | Fulham FC är mitt lag. Inga kopplingar men det jag fastnade för:) | |
| VGT | 2011-01-07 18:46 | |
![]() | E_Cantona: Fast om du flyttar till Manchester så bör du beakta att korrekt stavning är Mancunian (inte Manchunian). Det är väl bland annat på sådana små detaljer det märks att man inte blir någon "riktig" Mancunian bara för att man flyttar dit;) När det gäller din liknelse med musik-lyssnande så håller den inte riktigt enligt mig. Jag tror att de flesta människor har ett annat typ av förhållningssätt till musik än till ett fotbollslag. Man kan vara precis lika passionerad när det gäller musik förstås men det är skillnad på att konsumera kultur och att leva för ett fotbollslag. Man hejar inte på en speciell musikgrupp och man stödjer tex inte sin favorit-filmregissör på samma sätt som sitt favoritlag. Att endast ta del av kultur från lokala upphovsmän hade ju varit allt annat än berikande och det är väl mest sverigedemokrater som kan vara tillräckligt trångsynta för att vilja begränsa sig så. Som jag skrev i mina tidigare inlägg följer jag gärna engelsk fotboll. Men att njuta av engelsk fotboll och landets fotbollskultur är en helt annan sak än att ha ett engelskt lag som sitt favoritlag, eller hur? Att nöjeskonsumera engelsk fotboll (till skillnad från att slaviskt hålla på ett speciellt lag) är precis samma sak som att man konsumerar musik eller kultur från ett annat land. Det skall sägas att jag egentligen kan ha stor förståelse för svenskar som håller på engelska lag. Kärleken till ett lag är inte logisk osv. Man blir förtjust i en klubb som liten för att de har snygga tröjor, eller häftiga fans, eller för att de vinner en spännande match man bevittnar. Därmed är det, med den stora mediaexponering som engelsk fotboll har här hemma, inte konstigt att vi fastnar för dessa engelska klubbar lika gärna som våra svenska. Om jag själv höll på en utländsk klubb skulle jag dock känna mig lite som en lättviktare om jag skulle hamna i ett fotbollssnack på puben med några som höll på tex MFF, Djurgården eller Blåvitt. Det har ingen riktig legitimitet i supportersammanhang att hålla på en utländsk klubb utan att ha några rötter där. Det är rejäl töntstämpel på det helt enkelt (vilket iofs du, E_Cantona och andra likasinnade med all rätt skiter högaktningsfullt i, man ska ju stå för det man älskar). Jag vet att många andra supportrar av svenska lag delar min åsikt. Men som sagt, svenskar som håller på sitt engelska lag i vått och torrt och åker över och ser en del av lagets matcher live står ändå relativt högt upp i hackordningen. Annat är det med de "Barca-fans" som håller på Barcelona just nu för att de är poppislaget nummer ett för tillfället och för att de har Messi osv. Sen håller de även lite på Milan för att Zlatan spelar där men om Juventus vinner CL ett par år i rad och utnämns i media som vackrast spelande laget då börjar de hålla på dem. Det är denna typ av karaktärslösa "supportrar" som är värda allt förakt. | |