Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-06-30 22:22 | |
![]() | "Precis som för oss människor är för mycket salt för katten inte bra. Värst var Whiskas, som innehåller hela fem gånger mer salt än vad katten behöver." Och så tror man att man bjuder på fredagsgott när man köper Whiskas. | |
| Minta | 2011-06-30 22:24 | |
![]() | Har du fler katter? Kontrollera urinvägsinfektion. Feliway spray/adapter skapar en mysig miljö som många katter väljer att inte kissa i. Ska man då spreja överallt hemma? Erbjud flera toaletter med olika slags sand. Ariel med aktiva enzymer till rengöring. | |
| malman | 2011-06-30 22:27 | |
![]() | jag har bara kosken men jag ska ringa djursjukhuset i morgon | |
| Gitarrmagnus | 2011-06-30 22:28 | |
![]() | Mina föräldrar hade en honkatt som jag tror blev 22 år. Den åt mycket rått fläskkött, kattmatt på burk samt en hel del torrfoder. Sen blev det nog en och en annan råta och fågel utomhus också. Hon tiggde rätt mycket vid matbordet också när vi åt. Rå fisk som ströming abborre och gädda var också favvomat. | |
| malman | 2011-06-30 22:30 | |
![]() | jag tror det kan vara urinvägsinfektion som ni säger för urinen luktar lite konstigt, kan ju vara diabetes med urinen luktar sött och inte så skarpt som den borde göra | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-06-30 22:32 | |
![]() | ew. Ge den vatten | |
| hectorsektor | 2011-06-30 22:32 | |
![]() | malman, låter som klassisk UVI. Boka tid hos Vet. genast! Bra iaktaget på lukten där! | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-06-30 22:33 | |
![]() | Vissa katter dricker bara ur glasskål. Det kan vara en cysta oxå, så bra att kolla upp. | |
| malman | 2011-06-30 22:35 | |
![]() | jag behövde lite hjälp för jag låste mig i tankarna jag kunde bara inte komma på vad det var men så här i efterhand så är det ju klart att han har UVI. men varför kissar han bakom lådan??? och på alla mina mattor. det är lite irriterande | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-06-30 22:37 | |
![]() | Ja :( Men det är det enda sättet den kan tala om att nåt är fel, eller hur? Le-lou: jag ser ingen länk. | |
| Stenknäck | 2011-06-30 22:39 | |
![]() | Jag köper ett "våtfoder" som heter Bozita och som Doggy tillverkar och det kan du köpa i Hund & Kattaffär. Sen ger jag även Felini torrfoder. Min första katt blev 15,5 år, och min andra hette Muskot och han blev 13 år och 6 mån. Fick tyvärr avliva honom i förra veckan och det var skitjobbigt men han hade fått kronisk bronkit och borrelia trots att jag gett honom fästingmedel Frontline för katter. Han var väldigt väldigt medtagen och trött så det var tyvärr inget annat att göra. Kvar har jag en som är 5 år och en som är 12 år - en hona och en hane och de har aldrig haft några urinstensbesvär någon av dem. De är kastrerade och smala och fina. | |
| le-lou | 2011-06-30 22:39 | |
![]() | sry missade länken www.testfakta.se/spo...e1 4103.ece | |
| Minta | 2011-06-30 22:44 | |
![]() | Jag har en kastrerad honkatt som är 11 år. Hon har aldrig varit sjuk, utom när hon haft bandmask och magrade. Hon är ganska bortskämd och har alltid två sorters mat framme, ett torrfoder, för närvarande Eukanuba senior och vått i små burkar som är ganska dyrt. Däremellan godbitar av rått kött och räkor (som hon älskar). | |
| malman | 2011-06-30 23:38 | |
![]() | jag får helt enkelt ta bort alla mattor så han inte kissar på om i väntan på tid till veterinär | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-06-30 23:44 | |
![]() | min katt äter pannkaka nu | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-30 23:53 | |
![]() | vetrenärerna tycker att katter ska äta bara torrfoder,järna Hills som är det märket dom säljer så att dom tjänar mer pengar,en katt dricker inte så mycket vatten att den klarar att bara äta torrfoder dom får sten i urinvägarna,som går att operera för dyra pengar,så dom tjänar mer pengar,vetrenärerna vill inte att katter ska bli så gammla det är därför dom rekomenderar Hills,dom vill ,avliva för det tjänar dom pengar på,och dom vill operera,för då får dom in mera pengar,känner du någon som fiskar,så ge katten kokt fisk,abborre gädda,och när du är lat ger du burk mat,våra katter har blivit mellan 18 och 22 år,och dött av ålder aldrig varit hos vetrenären förutom när dom blivit kastrerade eller steriliserade,dom har aldrig blivit vaxinerade,men avmaskade någon gom om åreteller vartannat år,vi har delat och rensat gäddorna i bitar och haft en speciell kattkastrull som vi kokat fisk i vi har fryst fisken i lagoma bitar och kokat nästan varje dag,just nu har vi ingen katt,och ska inte skaffa någon,det får räcka med hund och hamster,men om jag skulle skaffa katt igen så skulle jag köra så igen | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-30 23:54 | |
![]() | akta barvagen malman katter vill kissa i barnvagnar | |
| malman | 2011-07-01 00:01 | |
![]() | den står alltid i förrådet, så det är lugnt men tack ändå | |
| Devil_Star | 2011-07-01 00:36 | |
![]() | Min katt är 8 år och mår bra, äter vanlig Friskies torrfoder och Pussy burkmat och äter rester av det jag äter, han dricker vatten ur kran och matskålen. Han talar om när han vill ha vatten ur kranen alltså. Är även utekatt och leker och busar. Han är också kastrerad. Jag tror det är bra att ge mycket vatten och hålla koll på det. | |
| miss evelyne | 2011-07-01 00:45 | |
![]() | har två 3 åriga ragdoll hanar jag... dom äter endast torrfoder då det är bättre för tänder och mage.. dom äter nåt special tjosan foder.. d äter dom något för känsliga magar och så blandas det med ett för kastrerade semilånghåriga katter.. om jag inte minns fel så är det varannan påse eller nåt... och dom mår finfint... skulle dom få blötfoder blir det däremot kaos i magen och man ser på dom att dom inte mår bra alls av det.. numera så tittar dom inte ens åt blötfoder för dom vet dom mår dåligt av det. nån gång ibland kan det dock bli lite hembakad bulle(köpt duger inte) om det ska vara kalas. =P och det klarar dom fint. | |