Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 351 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lill-IT | 2010-08-28 19:19 | |
![]() | Instämmer | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-08-28 19:21 | |
![]() | Göteborg är mysigt till skillnad från Sthlm. | |
| MayBley | 2010-08-28 20:00 | |
![]() | vad menas med att den förra tråden blev "arkiverad"? vill dom att man ska fortsätta här? | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-08-28 20:11 | |
![]() | Exakt, denna tråden fanns redan innan och min var för lik den så du får fortsätta diskutera här. | |
| slånbär | 2010-08-28 21:31 | |
![]() | Håller med om Göteborg-det är min stad. Där är jag född och uppvuxen men bor sedan mer än 20 år utanför Stockholm. Är nästan aldrig inne i stan- gillar den inte helt enkelt men saknar Göteborg...... Bästa staden utanför Sverige då måste ju vara Lissabon-ren magi!! Underbart vacker stad där det gamla ruffiga möter det moderna. Den enda staden som jag fortfarande drömmer om (på riktigt alltså) trots att det var över 25 år sedan jag var där. | |
| Ynneh | 2010-08-28 21:42 | |
![]() | Stockholm är bäst och vackrast! | |
| frippefrappe | 2010-08-28 22:17 | |
![]() | Göteborg. Anledningar: människorna är nästan alltid trevliga där, och den underbara dialekten! Bor i Stockholm, men åker till Göteborg en gång om året. Så fort jag är mogen och har råd ska jag flytta dit. Utanför Sverige: London eller Paris. Inte en minut tråkigt på båda ställena, dock har Paris fler sevärdheter. | |
| MikaelJ | 2010-08-28 22:22 | |
![]() | Ö-vik | |
| Makondele | 2010-08-28 22:28 | |
![]() | Inte varit där men känns ändå som London skulle vara rätt stad för mig !! | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2010-08-28 22:35 | |
![]() | Underligt att många nämner storstäder. Dessa har i regel högre brottslighet per capita, ungdomar hamnar lättare snett, färre aktiviteter per capita, köer till det mesta, dyrare och framför allt känner folk inte varandra vilket skapar grupperingar och en stämning som inte är lika familjär och jordnära.. Mina förslag på just TREVLIGA städer är Skellefteå, Ö-vik, Piteå, sen kan jag tänka mig att ett gäng mindre städer i andra länder, främst länder som är kända för deras vänliga medborgare såsom Norge, Island och Kanada kanske. | |
| frippefrappe | 2010-08-28 22:48 | |
![]() | Skulle kunna tänka mig att bo lite "off". Var i Tyskland i somras där vi stannade en natt i ett ställe i Moseldalen som heter Cochem. Vi bodde på ett vandrarhem där, och hela staden (som var liten) var omringat med skog och vinodlingar. Inte mycket folk, men ändå inte för dött. | |
| KajsaNH | 2010-08-28 22:53 | |
![]() | Mora! Alltid något på gång. Litet och mysigt. Bra bad på sommaren och alla sorters skidåkning på vintern. | |
| slånbär | 2010-08-28 23:34 | |
![]() | Ska det vara en liten stad då blir det Falkenberg- underbar på sommaren och sådär härligt ödlsig och vindpinad på vinter. Dessutom har dom ju ett av Sveriges bättre band där- Sonic Syndicate!! | |
| Maja G | 2010-08-28 23:41 | |
![]() | Göteborg, Stockholm, Varberg, Halmstad..Men jag gillar ju min stad Jönköping. här finns allt som jag behöver. Lagom mycket kultur, närhet till vatten 8 3 sjöar runt omkring mig), mysiga caféer, gång- och cykelvägar, stadsparken och mycket natur runt omkring | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-08-28 23:46 | |
![]() | Tycker också om Göteborg. Även om jag bara varit dit en gång så räckte det för att jag skulle bli helt kär i hela stället. Så sjukt grym dialekt också, förutom att dom inte förstod vad vi sa.. men det var bara lite komiskt. :) | |
| adamis - Ej medlem längre | 2010-08-28 23:51 | |
![]() | Chicago eller Boston..what ever. där City Akuten är inspelad. | |
| Jorick | 2010-08-31 18:01 | |
![]() | Tveklöst så måste det vara Kalmar, finaste staden i Sverige och världen bakanför :) | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-31 18:24 | |
![]() | siriusmusta: Aa eller så är göteborgska typ Sveriges fulaste dialekt. Och säg inte nu att den låter så käck och trevlig. | |
| johanjos - Ej medlem längre | 2010-08-31 18:26 | |
![]() | För övrigt finns det ju andra städer i Europa än huvudstäder. Har själv inte vart i följande två städer men hört mkt gott om dem: Krakow och Budapest. Prag är väldigt vackert. Likaså Uppsala, som enligt mitt tycke är Sveriges finate stad (utav dem jag hittills sett). | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-08-31 18:26 | |
![]() | Istanbul skulle jag nog välja. | |