Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 360 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Prioritaire - Ej medlem längre | 2010-08-28 18:29 | |
![]() | ...det är ändå du, eller hur? Styling eller ej, du är du! | |
| mark69 - Ej medlem längre | 2010-08-28 18:32 | |
![]() | "att snacka bort skönheten är att uppröras i det icke demokratiska med den." nej,men jag vill inte definiera skönhet på ett sådant ytligt plan. Jag är så jävla trött på det, jag har alltid fått höra att jag är så snygg, det kanske är därför jag ser begreppet skönhet som mer mångfacettrat. | |
| Prioritaire - Ej medlem längre | 2010-08-28 18:38 | |
![]() | ...det gör vi nog alla...ser skönhet ur mångfacetterade perspektiv...hoppas jag!! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-28 18:39 | |
![]() | jag talar om estetik, estetikens skönhet är absolut och definieras inte av ev egenskaper. ett landskap är inte vackert för att det är gott. lika så ett vackert glas. skönheten är en egenskap i sig. sen kan människor vara vackra av allsköns anledningar. blanda inte ihop begreppen. | |
| mark69 - Ej medlem längre | 2010-08-28 18:42 | |
![]() | jag förstår mycket väl vad du syftar på och mästra inte mig med dina "blanda inte ihop begreppen" du får helt enkelt acceptera att jag är av en annan åsikt och har en annan synvinkel än du, och att jag till skillnad från dig inte försöker övertyga dig om att MIN åsikt är den enda rätta. Kan någon tända den filosofiska lampan tack. | |
| blue_moon | 2010-08-28 18:44 | |
![]() | Man blir vackrare när man är förälskad, på gott humör, nöjd med sig själv eller livligt engagerad! Jag har många gånger blivit överraskad av ett vackrare jag i spegeln efter att ha sett en riktigt bra film! :D | |
| Prioritaire - Ej medlem längre | 2010-08-28 18:51 | |
![]() | så sant blue moon! allt vi mår bra av gör oss _lite mer_ vackra...! | |
| canvas | 2010-08-28 19:09 | |
![]() | om man nu är nyfiken på om detta påstående stämmer, så kan man ju ta och skriva i tråden "hur het är personen som är över" och räkna ut ett snittvärde och jämföra det mot vad man själv tycker(man behöver inte ta med 1or från personer med sammakön). Vi behöver medelvärden från minst 5 personer för att kunna få ett någorlunda vettigt svar. | |
| blue_moon | 2010-08-28 19:10 | |
![]() | Absolut! Så i stället för att kritiskt granska och jämföra utseenden borde vi fokusera på sådant som får oss att må bra. Ta vara på livets små glädjeämnen. :) | |
| blue_moon | 2010-08-28 19:11 | |
![]() | Mitt svar var till Prioritaire! | |
| bulll | 2010-08-28 19:14 | |
![]() | Hehe, som den där lama ursäkten man själv kört med ett antal år, "att man inte gör sig på kort" när sanningen helt enkelt är den att man ser precis så där jävlig ut. En vän till mig sa istället att "Jag bör upplevas live", det tyckte jag var fint. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-28 20:05 | |
![]() | haha att tala om skönhet som ytligt om definerat enligt estetiken är ytligt om något:) att uppskatta vacker musik är isf ytligt. *mästrar* | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-28 20:08 | |
![]() | en perfekt linje, en kurva, färgsamansättningar, toner i perfekt harmoni, ett vackert ansikte. all den skönheten väcker en klang inom mig. jag är glad att jag har begåvmingen att se och känna skönhet. | |
| goran69 | 2010-08-28 20:09 | |
![]() | man kan släcka lampan också | |
| mark69 - Ej medlem längre | 2010-08-28 20:34 | |
![]() | droppens skörhet i tårarna som rinner, vattnet som välver sig över klippan, djupet i färgen i min älskades öga. Ja, det är underbart att kunna se skönhet, men också se djupet och det sköna i det av de flesta typiska estetiker förbigågna till synes icke sköna. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-28 20:35 | |
![]() | klycha. att se det ena utesluter inte det andra. en egenskap för sig. tillsamans kanske ännu bättre. tycker inte att man ska elda på den myten. | |
| mark69 - Ej medlem längre | 2010-08-28 20:39 | |
![]() | jag missuppfattade dig, trodde absolut att du stod för klyschorna och enkelspårigheten, men tydligen inte eftersom du säger att tillsammans ännu bättre. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-28 20:47 | |
![]() | jag lägger mig på din nivå. alltså, förklarar att det ena inte är i konflikt med det andra. trodde du skulle förstå med den meningen, och det gjorde du tydligen. god. egenskaper är ändå egenskaper även för sig självt. och det är märkligt att just skönhet ska behöva vägas i relevans med andra för att ha ett berättigande. hur man väger är upp till var och en. att förneka är bara dumt. skönhet har ett värde. så som doft. en vacker illaluktande blomma är vacker och jag kan njuta dens skönhet. en ful väldoftande blomma doftar gott och jag kan njuta av doften. bara skönhet hos människor har benägenhet att bli förnekad, förringad, kallad ytlig om den inte kompletteras av annat. en människa kan vara vacker men ändå inte attraktiv. *skiljer på begreppen* | |
| mark69 - Ej medlem längre | 2010-08-28 20:50 | |
![]() | tack för att du orkar ta dig upp till min nivå.för det var väl det du menade i din ödmjukhet? Jag drar mig ur en sån här diskussion, har alltid haft svårt för folk som tror sig vara förmer. | |
| Canopus - Ej medlem längre | 2010-08-28 20:51 | |
![]() | heja,heja mark69 :) | |