Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 331

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Keiward2010-09-02 10:47
Antal inlägg: 471

Scania är ett fantastiskt fint företag; har jobbat med ett projekt hos dem. Är stolt aktieägare. Tror mig ha läst att de skulle börja återanställa nu igen.

Börja på golvet så att de iaf får lära känna dig. Slit som ett djur, kom dit före andra, jobba lite över utan att ta övertid. Ge tecken och signaler till din chef att du har högre ambitioner. Berätta om dina erfarenheter som egenföretagare och lämna önskemål om att få prova på säljsidan etc. Kan ju prova att söka direkt också men det är rätt tuff konkurrens. Jag läste till både civilingenjör och civilekonom men fick inte ens ett summer internship hos dem.

chuchford2010-09-02 12:33
Antal inlägg: 80

En ung människa utan utbildning som inte bryr sig om lön eller arbetstid, vill bo i Stockholm och är rädd för att hugga i, du borde bli bloggerska!

Bilden jag målar upp är kanske hemskt orättvis men det låter lite som om du ämnar halka in på ett bananskal. Det vanligaste är ju att man antingen läser sig till eller arbetar sig till drömjobbet.

En rekomendation kan vara att vidga dina vyer lite. Du är inte särskilt gammal och ditt yrkesverksammaliv torde bli längre än vad du levt till dags dato. Om trettio år kanske du står som styckare på Scan i Skara och är helnöjd.

Hade jag suttit i din sitts(ålder och ekonomi verkar ju vara till din fördel) hade jag velat prova på allt från skådespelare i reklamfilm till att jobba på Anticimex till att åka på en språkresa och lära mig swahili.

YamahaJet2010-09-02 13:16
Antal inlägg: 2239

Keiward, om du inte fick ens en praktikplats över sommaren hos Scania med dina utbildningar och betyg så är det nog kört för mig med. Iden med arbetsprestationerna du räknade upp är jag inte främmande för, men jag hade hellre tillämpat dem i ett mindre, mer personligt företag där man för ledningen inte bara är en anställd i statistiken utan mer än kugge i maskineriet.

Chuchford, lustigt att du nämner Scan i Skara. Där har jag spenderat åtskilliga arbetstimmar i mitt liv, även om inte Scan varit min uppdragsgivare. Se, vad mina vyer är vidgade :)

bj-olle2010-09-02 14:57
Antal inlägg: 3350

äh grabben, bli könstnär, det är coolt

coola killen2010-09-02 18:53
Antal inlägg: 22

du är ung börja med eget du kan bestäma vad dom ska göra !!!!!!!!!!!!!!:D:)
bara om du vill

945LTT - Ej medlem längre2010-09-02 18:57
Antal inlägg: 234

"Jag vill in i en akademisk värld men utan att vara akademiker"

Du kan bli städare på universitetet ju!

YamahaJet2010-09-13 14:58

Haha, det här var löjligt. Ingen vill ge mig jobb, och jag som beställt mig en ny bil dessutom. Ska väl inte säga att jag ansträngt mig alltför mycket heller, men responsen har hittills varit noll.

Blir väl till att plugga i januari ändå, vad tror ni om KY? Alternativt ljuga ihop en examen som Wildman föreslog...

Satyra2010-09-13 15:09
Antal inlägg: 4561

Agitator YJ, tror jag är din bana! Politiker kanske? (Inte för att jag sympatiserar med de åsikter jag sett dig skriva ut i forumet men du verkar ju vara en jäkel på att uttrycka dig! ;-)) Eller frilansande föreläsare inom något ämne du brinner för.

bj-olle2010-09-13 15:47
Antal inlägg: 3350

vad tror du om det här, yama?
www.goabroad.com/pro...am s/-81049

YamahaJet2010-09-13 15:51

Pfft, inte till NATO bre...tycker däremot det är dags för upprustning på Balkan så säg gärna till om du hittar motsvarande annons som avser den regionen.

polisbil2010-09-13 16:28
Antal inlägg: 76

Hela traden verkar vara en egoboost av stora matt full av motsagelser. Verkar inte som att du ar intresserad av nagot egentligen, men anda sugen pa allt.

Kop en flygbiljett och tuffa ivag, helt planlost. Lifta runt pa mafa i ett land dar sprakbarriaren ar total och trekka i berg gor susen. Lycka till!

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?