Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 44 |
Mobilspel
Pågående | 18 699 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Satyra | 2010-09-08 22:32 | |
![]() | annakarineli - "Hur gör man en fin svinrygg?" Känns som jag skulle behöva ett ritprogram för att illustrera en del frågor men jag ska försöka utan. ;-) Först och främst - en uppsättning blir alltid bäst och mest hållbar om håret inte är helt nytvättat. Kan vara bra att minnas om man vill sätta upp det till någon finare fest där man ändå vill kunna stå på huvudet utan att håret faller ned. ;-) --> Börja med att tupera håret (håret ska vara torrt!). Kasta huvudet upp och ned - ta bit för bit och tupera nära hårbotten genom att hålla varje hårtest (passé på fackspråk) hårt sträckt och trycka kammen mot botten. När allt är tuperat och du ser ut som trollet Rulle ungefär så ytkammar du allt hår från ena sidan till baktill mitten och sätter där nålar vertikalt från nacken till hjässan (gärna i kors så det håller). Spreja över nålarna när du är klar! Det lösa håret som nu står/hänger åt ena sidan rullar du in - från topparna inåt - mot mitten så att rullen går över nålarna. Fäst rullen med nya nålar. Spreja igen! Sid/framhåren kan du antingen ha med i själva svinryggen eller fästa upp för sig på något kul vis - beroende på hur stram/vild du vill se ut. Gick det att förstå den beskrivningen? :-o ;-) | |
Satyra | 2010-09-08 22:34 | |
![]() | Uisge - Hahaha. ;-) Varsågod. Bext - Tack själv! :-) | |
annakarineli | 2010-09-08 22:43 | |
![]() | Tack! Det gick nog att förstå! =) Får prova i morgon. Ett litet problem jag har är dock att jag måste tättar håret väldigt ofta. Upplever att det blir fett i hårbotten väldigt snabbt av att jag antingen svettas i hårbotten ibland eller under natten då man kanske gnider håret mot en kudde som man redan snurrat runt på med ansiktet insmort i en fetare natttkräm... HUr ska man komma ur den onda tvättcirkeln? Har ju nästan dagligen någon produkt i håret också som gör att jag vill tvätta det dagen efter. Hur ska man göra då egentligen? Skölja det med bara vatten eller? Frut kunde Kérastases schampoo för känslig hårbotten och tora längder hjälpa, men sist hade det ingen effekt alls. Upplever också att mitt hår kommer in i en sådan här period särskilt precis den här tiden på året. I gänsen mellan sommar och höst... | |
reson - Ej medlem längre | 2010-09-08 22:47 | |
![]() | Är det alltså inte OK att tvätta håret varje dag?? | |
Satyra | 2010-09-08 22:59 | |
![]() | annakarineli - Att bara skölja igenom håret med vatten (om det inte är extremt varmt vatten, men det är inte heller bra för håret ...) får snarare håret att se mer skitigt ut ... Men torrschampon har ju kommit tillbaka på marknaden, du kanske kan använda det bara i hårbotten de dagar du inte tvättar hela håret. :-) Oftare än varannan/vart tredje dag bör man inte tvätta håret. Dels för att det är uttorkande och dels för att håret alltid är mest skört i vått tillstånd. HÅR SOM ÄR MAX EN DM LÅNGA KAN MAN DOCK TVÄTTA VARJE DAG! Schampo behöver man bara massera (försiktigt - massagen i sig stimulerar fettproduktionen!) in i hårbotten. Själva hårlängderna nöjer sig med det som rinner över dem under sköljningen! ;-) | |
Satyra | 2010-09-08 22:59 | |
![]() | reson - Se ovan. :-) | |
morsans syrr | 2010-09-08 23:06 | |
![]() | Hemkommen från en skön kundinfoprovapåkväll ! =) Rostedts Ekologiska... finns tyvärr bara på 16 salonger i Sverige! | |
annakarineli | 2010-09-08 23:10 | |
![]() | Tack Satyra! Det ante mig att det inte var någon bra idé att bara skölja det. Torrschampo vora ju bra om det inte vore för det att jag inte har hittat något som luktar ok! Hade ett förut som nog var rätt bra till märket, men som luktade gubbparfym! Någon som har något tips på ett som både är bra och luktar ok? | |
morsans syrr | 2010-09-08 23:28 | |
![]() | Tigi`s doftar citrus o fräscht o e bra, varesej du e blond eller brunett! | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-08 23:28 | |
![]() | Vilken partiledare har snyggaste frisyren? | |
Satyra | 2010-09-08 23:30 | |
![]() | Välkommen morsans syrr. Ja, som du ser gjorde jag slag i saken och intresset verkar stort så jag skulle absolut inte klara tråden ensam (och samtidigt kunna ha ett liv utanför datorn, hehe). ;-) | |
annakarineli | 2010-09-08 23:31 | |
![]() | Tack & tack för tipsen1 Mycket bra initiativ att öppna en sån här tråd! :) | |
Satyra | 2010-09-08 23:31 | |
![]() | Nänänä EE - dra inte in politik/politiker här inte!! Här ska vi bara ha det lugnt och skönt och ägna oss åt hårvård! ;-) hehe | |
skogsbotösen | 2010-09-08 23:32 | |
![]() | Tack satsyra :) Gulle dig.. | |
Satyra | 2010-09-08 23:32 | |
![]() | Kul att du uppskattar tråden, annakarineli. :-) | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-09-08 23:32 | |
![]() | Vad har Fredrik Reinfeldt gjort för fel? Är det försent att rädda hand kalufs? :) Sorry, ska sluta | |
Satyra | 2010-09-08 23:33 | |
![]() | Tack själv, skogsbotösen, för frågan! :-) | |
Satyra | 2010-09-08 23:36 | |
![]() | EE - Han har nog slitit av sig håret i förtvivlan. Men som sagt - politiker/politik är portat härinne!! Därmed basta! :-) | |
morsans syrr | 2010-09-08 23:38 | |
![]() | Lovar att va lite mer aktiv här, frågorna är ju många o Satyra kan ju inte fixa allt själv..eller jo men kanske inte orkar...;) | |
SkySpy_ | 2010-09-08 23:43 | |
![]() | Jag har en fråga: Har börjat fått grått på sidorna, bara lite. Hur fort kommer det gå utför? Hjälper det att äta B-vitamin, har hört att det ska vara bra för håret. Kan man förebygga grått hår alls? | |