Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 331 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| moi_magnus | 2010-09-10 23:08 | |
![]() | Varför så många negativa kommentarer mot apoteket? Jag har jobbat på ett apotek 10 veckor under högsäsong, och på det apotek jag jobbade på var det aldrig någon anställd som skrek ut vad kunderna behövde. Inte heller upplevde jag det som anställd som konstigt om någon frågar efter analkräm - fullt naturlig med hemorrojder, och inget som apotekspersonal skrev upp att "den har köpt det" direkt... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-10 23:09 | |
![]() | Tess, Ja jag fann det ganska komiskt fast på något sätt ville jag bara få tyst på'na. Hon trängde sig i kön (som hade kölappar) och kände väl att hon behövde berätta varför. Haha Jag gillar även när dom frågar om man ätit preparatet förut och man säger ja, så ska dom ändå fråga massa frågor eller säga "en tablett om dan". Bipacksedlar och klisterlappar finns av en anledning tänker jag. ;P | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-09-10 23:10 | |
![]() | Tycker man det är jobbigt med apotek kan man skicka någon annan dit. man kan ordna ombud som har ens legitimation. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-10 23:11 | |
![]() | moi_magnus, De flesta är trevliga och lugna men här pratar vi om dom som faktiskt nästan skriker ut personliga saker :P Tror inte direkt att dom bryr sig annars om jag skulle köpa analkräm eftersom dom har det jobb dom har. | |
| moi_magnus | 2010-09-10 23:14 | |
![]() | Jag tror att det mesta överdrivs lite i denna tråd - hur ofta hör du själv om någons besvär på ett apotek när du är där och handlar? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-10 23:21 | |
![]() | Det räcker väl med att det har hänt så många gånger att jag kände mig tvungen att skapa en tråd på betapet och fråga vad det är som pågår :P Finns också en del kunder som "skyltar" med sina besvär, men det tycker jag är en annan sak än om man kommer och vill vara lite anonym och personalen svarar högt. | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-09-11 10:11 | |
![]() | Moi_magnus: Ganska ofta på det apotek jag använder mig av.. Det är ganska litet och står man och kollar i montrarna på tuggummi och tandborstar så är man typ 1,5 m från receptkassan.. Man hör allt som alla säger.. "Ta nu det här dagen-efter-pillret direkt när du kommer hem. Du kan räkna med följande biverkningar...." "Har du använt antabus förut? Jaha, då kan jag upplysa dig om..." "Avföringen kan bli lite rödfärgad av det här maskmedlet, men det är inget farligt utan helt normalt...." "Ac3 komfort är salva som du smörjer in....." "När du använder de här tabletterna med Valium är det viktigt....." Fan, jag vill inte veta vad halva byn har för problem! Ska man behöva ha hörsekåpor på sig när man handlar Dental tuggummin och kattavmaskning? | |
| Gunilla _ | 2010-09-11 10:22 | |
![]() | Känner inte igen mig detta. Iofs har jag väl aldrig köpt något spektakulärt så det kanske inte är så roligt att gasta om. Personalen brukar bara fråga typ "har du använt den här medicinen tidigare" och inte benämna den. | |