Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 18 576 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| peawan | 2011-03-23 18:49 | |
![]() | ah, som typ godare variant av att äta soppor i några veckor? Smart drag att skippa dem, säger jag! Den första vikten som förloras när man slutar äta kolhydratrik kost är ju generellt vattenvikten, alltså den vikt som kommer av att kolhydraterna i kroppen binder vatten. Det är en 2-3 kg som ryker snabbt och kommer tillbaka precis lika snabbt sen. Om du är förbi den fasen och ändå går ner 0,5 kg varje dag låter lite läskigt... | |
| Gautama | 2011-03-23 18:53 | |
![]() | Jag har bara hållit på i 4 dagar så det är lång väg kvar:-) | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-03-23 19:34 | |
![]() | Ja, och med ett gäng inlägg raderade så fortsätter vi nu diskussionen om vilken kur som funkar bäst GI eller LCHF. | |
| Sigrids mor | 2011-03-23 20:26 | |
![]() | kolhydrater.ifokus.se/ Jag har ätit både (båda i 7-8månder vardera) och jag gillar GI bäst. Anledning: LCHF - jag VILL inte avstå allt det goda som man får avstå med denna kost. GI - du FÅR i princip äta allt - men inte alltid......och det passar mig bättre. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-23 20:29 | |
![]() | GI! LCHF kan vara en bra omställare men inte en sund och njutbar livsstil enligt mig. | |
| SkySpy_ | 2011-03-23 20:46 | |
![]() | LCHF får jag säga efter egen erfarenhet. Har precis läst ut boken Matrevolutionen mkt intressant. Kan rekommendera den. | |
| Gautama | 2011-03-23 20:48 | |
![]() | Någon som har lust att förklara skillnaderna på dessa två metoder? Är inte så påläst. | |
| Sigrids mor | 2011-03-23 20:48 | |
![]() | www.adlibris.com/se/...91 72411759 Denna är riktigt bra. | |
| Sigrids mor | 2011-03-23 20:48 | |
![]() | Ps. Gillar ändå inte LCHF - men man ska vara öppen för allt. :-) | |
| SkySpy_ | 2011-03-23 20:55 | |
![]() | Skillnaden är i stort set att du äter mkt mindre kolhydrater i LCHF än Gi. | |
| Gautama | 2011-03-23 20:56 | |
![]() | Ok, tack. | |
| SkySpy_ | 2011-03-23 21:02 | |
![]() | www.adlibris.com/se/...91 7424129X Läs denna om ni är intresserade av fett kriget samt vill få fakta om hur det verkligen gick till när vi började bli tjocka och fick följd sjukdomar. | |
| Jojojojo | 2011-03-23 21:26 | |
![]() | LCHF! Här finns tips på bra recept: www.kostvagen.se Lycka till! | |
| Men gott | 2011-03-23 21:29 | |
![]() | Fundera på följande: När jag var ung var fetma något sällsynt bland barn och ungdomar. I varje klass fanns det en eller annan med några kilon extra, men jämfört med ett besök i badhuset idag... Ojojoj. Pojkar och flickor kraftigt överviktiga med bilringar och bröst (på smågrabbarna). Min tro att den enkla förklaringen är en konsumtion av kolhydrater, socker alltså, som min generation inte kom i närheten av. Läsk, lösgodis och olika sorters bröd i aldrig sinande mängder är "vardagsmat". Resultatet är fetman eftersom alla kolhydrater som inte förbränns, naturligtvis olika hos olika individer, lagras som är fettreserv. Så ett riktigt konstigt inlägg i tråden, någon som menade att vi inte kan leva utan att konsumera kolhydrater. Märkligt hu våra köttätande fäder kunde klara sig och sprida generna vidare. Huga. Barbro | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-03-23 21:37 | |
![]() | Har aldrig ätit enligt GI, så jag kan inte uttala mig om dess effektivitet. Men jag kan absolut slå ett slag för LCHF. Nu började jag inte äta enligt LCHF för att gå ner i vikt, utan för att se om magen kunde bli bättre, och det kunde den. Jag som gått med IBS-liknande mage i många många år har nu en mage som fungerar som magar ska. Ingen med uppsvälldhet, inte längre ont, inga gaser. Oh the joy! Min allmänna energinivå är märkbart mycket bättre också. Men jag är ju inte helt fanatisk, det slinker ner nåt bröd här eller en bulle där, och i efterhand visar det sig sällan vara värt det. Magen sväller upp och gör ont. Och här kvittar det om det är bröd eller godis jag ätit. I magen blir det samma sak, glukos som glukos. Att kosthållningen skulle vara ohälsosam i längden, tror jag inte på. Jag har nog aldrig ätit så nyttigt och varierat som jag gör nu. Finns ju mängder av grönsaker man kan äta. En annan bonus är att det dessutom går åt mindre mat än tidigare eftersom jag är mätt mycket längre. | |
| SkySpy_ | 2011-03-23 22:08 | |
![]() | Jag kan ta ett litet exempel. Opererade min hälsena 15 jan. Har nog aldrig varit så här stillasittande under hela mitt liv. Men har ändå gått ner 3 kg genom att bara sitta still. Har ätit enligt LCHF | |