Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 604 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2010-09-20 13:06 | |
![]() | Lars Ohly är vänsterpartist, inget annat. Och jag tycker defenitivt att kommunister är trevligare än nazister. Går inte att jämföra ens. | |
| Mia W | 2010-09-20 13:07 | |
![]() | Om fyra år kommer Sverige att se ut på ett helt annat sätt. Vill man verkligen ha ett samhällssystem som börjar närma sig det som finns i USA, låga skatter, stora klyftor och privatiseringar? | |
| Het_och_cool - Ej medlem längre | 2010-09-20 13:09 | |
![]() | Guatama Är folkmord utförda av kommunister trevligare än folkmord utförda av nazister? För mig är det precis lika illa - det borde det vara för varje frisk människa! Kommunismen fortsätter att förstöra livet för miljarder människor världen över och ändå finns det dårar som vill ha in dem i riskdagen! | |
| Miss_jk | 2010-09-20 13:14 | |
![]() | "Jag är både kommunist och demokrat." Lars Ohly, Aftonbladet 13/12 2003. I övrigt kan jag bara ställa samma fråga som Het_och_cool. Vad är trevligare inom kommunismen? Att de dödat fler än nazisterna? | |
| Gautama | 2010-09-20 13:15 | |
![]() | Det är så töntigt av er att dra allt till sin spets så fort man öppnar käften på detta ställe! SD är ett rasistiskt parti som varken jag eller något av de andra partierna vill ha i riksdagen. Nu råkade det va Lars Ohly som gjorde en markering igår. Och genast kommer vargarna och glupskar i sig och skriker kommunist!! Det kunde lika gärna varit Fredrik som hade gjort denna markering eftersom alla partier har uttalat att det inte vill ha med SD att göra. Tagga ner lite istället. Vi har inga kommunister i vår riksdag så kom dragandes med någon sanning istället om ni vill diskutera!! | |
| Miss_jk | 2010-09-20 13:28 | |
![]() | Tagga ner? Jag är hur lugn som helst. Skulle bara vilja ha svar på frågan jag ställde. Varför är det töntigt? Du säger att kommunister är okej. Då undrar jag på vilket sätt de är trevligare än nazisterna? Hur nära sanningen kan man komma om inte utifrån ett citat? Så sent som 1998 hade de en tavla på Lenin upphängd i sin lokal i Boden. Vilken sanning menar du? Den om kommunismen? Tror att det är du som borde läsa på om den i stället, om du tycker att det är okej och trevligt. | |
| Catinka | 2010-09-20 13:30 | |
![]() | Fram till 1990 hette Vänstern just Vänsterpartiet kommunisterna......nog fan sitter där en massa kommunister fortfarande | |
| LisaLong | 2010-09-20 13:32 | |
![]() | Huzan det räcker väl att skriva det i 1 tråd | |
| le-lou | 2010-09-20 13:33 | |
![]() | Den enda förändring mot den tid när de kallade sig kommunister är att de inte längre kallar sig kommunister, en eventuell rödgrön regering innehåller ett gäng kommunister. Tro inget annat. | |
| Gautama | 2010-09-20 13:34 | |
![]() | Jag skriver att det var bra utav lars ohly att göra en makering mot rasisterna som kommit in i riksdagen. Då frågar du Miss_jk om kommunister är okey?? Vad hade det med saken att göra öht? Vill du ha rasisterna i riksdagen? Röstade du på SD? | |
| MiniLudd | 2010-09-20 13:35 | |
![]() | Ung vänsters partiordförande säger att hon är kommunist. "Förnyarna" mobbades ju ut ur partiet efter att Gudrun tagit dem upp till 12%, vilka tror ni då är kvar?! Lars Ohly däremot är en man som står upp för sina påståenden, ända tills han tar tillbaks dem :P | |
| Miss_jk | 2010-09-20 13:38 | |
![]() | Ja, eftersom det var just en kommunist som tog avstånd så undrar jag. Nej, jag vill inte ha SD eller rasister i riksdagen, och inte kommunister heller. | |
| le-lou | 2010-09-20 13:38 | |
![]() | jag vill varken ha rasister eller kommunister i riksdagen. Tur att det fanns riktiga sossar som vägrade acceptera kommunister i riksdagen. Vare sig kommunister eller rasister har en plats i demokrati. | |
| Gautama | 2010-09-20 13:39 | |
![]() | Men du tror inte att en moderat hade kunnat göra på samma sätt som en vänsterpartist gjorde miss jk? | |
| Gautama | 2010-09-20 13:40 | |
![]() | Jag hade tyckt det var minst lika bra om fredrik hade gjort som lars gjorde. Det hade inte med partitillhörighet för mig. | |
| sejmårr | 2010-09-20 13:41 | |
![]() | Men det är fortfarande så att det krävs FYRA partier för at få ihop tillräckligt många för att kunna vinna fler röster än de tre röda. Mitt goda förslag att fr.o.m i förrgår får endast två partier slå sig ihop i någon slags allians. Det är en mycket genomtänkt tanke....som jag precis kom på! Två partier kan tänkas komma överens med varandra och kompromisserna blir inte allt för stora. | |
| Miss_jk | 2010-09-20 13:44 | |
![]() | Kan jag inte spekulera i. Jag reagerade (som jag skrev nyss) på att det var just en kommunist som "markerade". Kanske skulle se om sitt eget hus först? Vidare reagerade jag på att du skrev att kommunister var okej. | |
| Huzan | 2010-09-20 13:45 | |
![]() | håller me dej Gautama!! skiter i vem det var som vände i dörren.. det var jävligt bra gjort! | |
| Gautama | 2010-09-20 13:52 | |
![]() | Men det där är så typiskt miss jk att reagera blixtsnabbt negativt bara för att det är en person som du inte delar åsikter med, då ska man leta fel att slå ner på. Oehört löjligt faktiskt. Jag röstade på miljöpartiet denna gång men vänsterpartiet ligger mig varmt om hjärtat. Däremot så tycker jag de flesta partiledare och partier har något bra att komma med. Jag gillar starkt Fredriks karisma, Carl bildt är jag imponerad av, han är påläst och kunnig. Men jag delar inte deras åsikter och partiprogramm, jag ser däremot inte rött så fort jag ser dom och letar fel på dem. Det enda parti som jag inte kan acceptera är SD eftersom de står för sinnesjuka åsikter! Och den åsikten delas ju faktiskt av alla partier, moderater som vänsterpartier. Det vore samma sak som att acceptera våld för mig. Att vi nu fått alliansen som segrare är bara att acceptera eftersom folket har lagt sin röst. | |
| Miss_jk | 2010-09-20 13:58 | |
![]() | Jag delar åsikten om att SD är skit, men definitivt inte den om att kommunister skulle vara "trevliga". Du har fortfarande inte svarat på frågan om skillnaden mellan nazismens folkmord och kommunismens dito. Tycker du att kommunismen är bra? Frågan ställer jag alltså eftersom (v) har en kommunist som partiledare och de ligger dig varmt om hjärtat. | |