Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade65
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Emollas2010-11-12 23:30
Antal inlägg: 1082

Tigera: Nä varför skulle det var det. Skulle du däremot prata med min mor. Som har ännu starkare tankar om abort. Hon säger att abort är som att slå barnet direkt i stenfoten när det har fötts.. Hon Är väl lite inne på att ha ett förbud mot abort typ som påven är mot preventin medel.

Alla här inne vet väl va rysk roulette är men vet alla här inne vad påvens roulette är?

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-11-12 23:50
Antal inlägg: 1338

Vad har påven och din mamma med TS graviditet att göra?

Tigera2010-11-12 23:54
Antal inlägg: 545

Jag vill inte döma varken dem som väljer abort eller dem som väljer att behålla. De allra flesta har sina skäl. Ibland är de övertygade i det beslut de tar och då behöver det inte påverka framtida känslor alls. En del är ambivalenta och tar ett beslut som de känner sig tvingade till; av omgivningens förväntningar, en partners tydliga krav, eller för att de inte känner att tiden är rätt just nu. För de kvinnorna kan det påverka det psykiska måendet lång tid framöver. Och jag vill påpeka att jag tycker att det är lika sorgligt när det är en kille som vill behålla, men kvinnan vill göra abort. Det är en sorg för de killarna också, men det är ändå i kvinnans kropp barnet ska växa, och därför har hennes vilja företräde.

Vet inte vad Påvens roulette är. Vad?

Jag kan inte riktigt förstå det där med att alla foster MÅSTE födas till varje pris. Varför tvingas att föda ett barn som man vet eller tror att man inte kan ta hand om?? Men vi behöver/ska inte gå in på den diskussionen här. Den är alltför avancerad och extremt svår att mötas i om man tycker olika, dessutom är det inte det tråden handlar om.

fairy_Dragon: Jag kan bara säga att det är mycket sällan att barn i Sverige svälter ihjäl pga ekonomi. Med lite pengar så får man rätta inköpen därefter. Om man är van att leva lyxliv med t ex inköp av märkeskläder, resor m.m. så får man kanske (förmodligen) avstå sådant. De första åren av barnets liv ska man inte falla för trycket att köpa allt möjligt till barnet. Det är bättre att spara de pengarna tills barnet blir äldre och har ett behov av att passa in bland andra barn, vad det gäller prylar, kläder m.m.

Resurrection - Ej medlem längre2010-11-12 23:54
Antal inlägg: 11463

Starka skäl att inte prata med din mamma då ...

Emollas2010-11-12 23:56

Dem har väl inget gemensamt egentligen men det var bara ett lite roligt skämt jag ville dra nu när vi ändå var inne på preventil medel så ingen här vet va påven roulett är alltså?

Resurrection - Ej medlem längre2010-11-12 23:58
Antal inlägg: 11463

jag vet vad american roulette är, vet du?

Emollas2010-11-12 23:59

Tigera åter igen att jag tog upp ämnet i denna tråd, jag kan öppna en ny tråd i ämnet om du vill....

Emollas2010-11-13 00:00

nej tyvärr jag vet inte va american roulette är. men det har förmodligen inget med graviditet och göra va?

Tigera2010-11-13 00:07

Nej Emollas, inte för min skull. Som jag skrev så tycker jag att abort-diskussionen är för komplicerad, eller snarare kanske för energikrävande. De som är emot abort är troligtvis övertygade i sin åsikt och jag vet hur jag känner och tycker, så jag har inte ork att strida. Jag är glad att Sveriges lag är som den är, om den skulle ändras kan jag överväga strid.

Emollas2010-11-13 00:09

Ok tigera. I alla fall eftersom ingen svarar på min fråga. Så får jag väl berätta va påvens roulette är då.

Man lägger fram 10 kondomer på bordet och sticker hål i en utav dem sedan blandar man runt dem och så tar man en till samlaget och ser om det blir barn.

Tigera2010-11-13 00:15

Tja, för min del var det inte min typ av humor, men visst... det är också ett sätt att chansa och se vad "ödet" vill.

Emollas2010-11-13 00:19

Nej alla har ju olika humor... men vi har fortfarande inte fått reda på va amerikansk roulette va för något.

Tigera2010-11-13 00:31

Olika åsikter, olika humor, olika skäl till beslut, olika lite allt möjligt... så är det.

Just därför ska man inte bry sig om att göra "rätt" enligt normen, man ska bara göra rätt inför sig själv så att man kan leva med sig själv. Sig själv är den enda man kan vara 100 % säker på att ha kvar tills man dör.

Emollas2010-11-13 00:34

du har så rätt tigera.

Tigera2010-11-13 00:35

Se där, överens om nåt ;)

Emollas2010-11-13 00:38

Har varit överens med den hela tiden.:). Det är bara du som har över reagerat.... :).

Tigera2010-11-13 00:49

Som jag ALLTID har sagt: Internet och chat är som gjort för att skapa missförstånd :p

henrik_l2010-11-13 00:52
Antal inlägg: 918

ta en massa bilder på allt möjligt jäkelskap och sälj på nätet. det ger kanske inte tusentals kr men ett par tusen i månaden efter ett tag är väl inte omöjligt. ang intervjun. ljug järnet!

Ahnad - Ej medlem längre2010-11-13 01:03
Antal inlägg: 411

Herregud, Emollas, barn har i alla tider blivit till utan att det varit så hyperplanerat. Det beror inte på att människor är ansvarslösa utan på att sexualdriften är stark och därför leder till spontana handlingar. Det är liksom inte alltid vi tänker på "typ dubbla skydd inte bara p-piller" när det hettar till. Och att sexdriften är så stark och ofta svårhanterlig är i sin tur en absolut nödvändighet för vår överlevnad. Om man ser det ur naturens synvinkel SKA vi bli med barn "oplanerat" - det är så vår art består.

Om vi istället håller oss till det tråden skapades att handla om så vill jag skriva:

Jag tycker att du ska berätta att du är gravid om du skulle må jättedåligt om du inte gjorde det. Men det förstår jag inte varför du skulle behöva göra. I dagens samhälle är arbetsgivare minsann så starka att ingen behöver känna något dåligt samvete inför dem. Och dessutom, som många skrivit här: det är inget brott att vara gravid och heller inget som ger en arbetsgivare rätt att säga upp. Om graviditet är ett hinder för att göra ett bra jobb, då får man nog sluta anställa kvinnor helt. För eller senare föder nämligen de flesta av oss barn.

Tess 082010-11-13 01:04
Antal inlägg: 18003

Planerar man barn alltför noga så finns det inte en tidpunkt som passar...

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?