Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lolacola | 2010-09-30 00:30 | |
![]() | wildcard - de där argumenten gjorde de ännu lättare att välja bort barn. | |
| Fazilja | 2010-09-30 00:37 | |
![]() | Vissa kvinnor får ingen barnlängtan, och jag antar att TS är en av dem. Jag är också en av dem. Vet inte varför det blir så. Är 31 år och har aldrig haft en längtan efter barn men jag tycker inte illa om barn för det. Jag kan tycka de är söta men jag skulle aldrig kunna tänka mig ett eget, inte hittills iallafall - man bör kanske aldrig säga aldrig. =o) Även jag har hund men jag jämför inte den på något sätt med att ha barn. Jag har hund för att jag växt upp med det och gillar det helt enkelt. Alla syskon i min familj har barn och jag kan tycka att det är konstigt att de skaffar fler och fler när de sedan är helt ihjälstressade med två ungar som står och skriker på var sida i affären. Får liksom inte ihop det riktigt, men det kanske inte är något för oss som saknar barnlängtan att förstå heller. | |
| LisaLong | 2010-09-30 00:38 | |
![]() | Ja för mig är det ju en fortplantning:) utan barn överlever inte vi människor. Men jag förstår faktiskt PRECIS hur du menar jag är själv ingen "barnmänniska" utan mer djurmänniska. Barn låter illa, är dyra, gap och skrik etc hehehe sen när dom blir tonåringar blir dom gravida eller så blir man kallad jävla kärring heheheh: Men alla är vi ju olika, jag tycker kvinnor som har många barn ska ha en store eloge, dom gör ett toppenjobb. | |
| lolacola | 2010-09-30 00:41 | |
![]() | då skall väll folk som har många hundar också ha en eloge. De kräver rätt möe de också o man får inte änns bidrag för hund utan allt får man bekosta själv. | |
| LisaLong | 2010-09-30 00:42 | |
![]() | Ydh du kan väl inte säga det är fakta, det är väl hur var och en känner | |
| Satyra | 2010-09-30 00:42 | |
![]() | "Så vad har ni tänkt använda era barn till?" Hahaha, kul mening ... eller inte ... :-o ;-) Hur som helst ... Jag hade förmodligen inte haft barn om det inte vore för att mina två barns fäder övertalat mig till att skaffa dem. Personligen har jag aldrig heller varit förtjust i barn, längtat efter barn och tycker heller inte om barn sådär generellt bara för att de är barn. Nu blev jag gravid med mitt första barn redan som 18-åring, efter massivt tjat av min dåvarande partner (han var då 31 och barnlös) och trots min svala känsla för ungar så kände jag direkt efter förlossningen att DETTA är livets mening - på riktigt! Absolut ingenting kan mäta sig med den totala villkorslösa kärlek man känner till sitt eget barn! Så tror jag de flesta föräldrar känner faktiskt. Hade sen ändå inte tänkt skaffa fler barn, men när jag sju år senare träffade en ny man - barnlös även han - så lyckades jag ännu en gång ryckas med av mannens babylängtan. Födde nästan exakt på dagen, åtta år efter dotterns födelse, ett gossebarn. Mina barn är och har alltid varit det största och bästa med livet i sig! Har aldrig ångrat en sekund ens att jag lät mig övertalas till att skaffa dem! Men min generella känsla för barn finns dock kvar. Har numera även två barnbarn och inför dem känner jag i stort sett samma enormt starka känsla som inför de egna barnen. Den inbyggda, enorma överlevnadsinstinkten antar jag är grundorsaken till varför man förökar sig - på ett rent omedvetet plan. På ett medvetet plan kan det ju dock verka som en rent egoistisk handling enbart, att sätta barn till världen. Jag har förövrigt hund också och även det utan någon större användnings-orsakstanke, utan för att jag känner att hundar berikar mitt liv, helt enkelt. ;-) | |
| LisaLong | 2010-09-30 00:46 | |
![]() | lolacola jovisst men jag menar att om nån för mänskligheten framåt är väl det en eloge. Vi som har hundar gör ju liksom ingenting för fortplantningen..det var så jag menade:) | |
| lolacola | 2010-09-30 00:49 | |
![]() | aha är de så att folk har ett "ha begär" man ska ha barn, man ska ha hund, soda stremer, popcornmaskin mm Har så svårt o fatta hur man kan skaffa nått bara för att utan att ha en syfte med de. | |
| lolacola | 2010-09-30 00:54 | |
![]() | LisaLong - att seriösa uppfödare och hundägare föder upp hundar som är friska och sunda är väll bättre än o släppa hundarna vind för våg så de får bara sig hux flux som oss människor. Se bara vad mycket hunden hjälper människan. Ledarhundar för blinda, sercivehundar för funktionshindrade, Polishundar som hjälper till att fånga tjuvar och banditer, tullhundar som ser till att de inte kommer in massa knark, hundar som sniffar fram mögel i hus mm, hundar som kan identifiera sperma för att få fast våldtäcktsmen mm mm mm | |
| le-lou | 2010-09-30 00:57 | |
![]() | klart människan skaffar barn av egoism, vi vill, man har en känsla av att faktiskt vilja föra gener vidare. egoism finns ju där av en anledning och det tordes ju i det stora perspektivet vara artens överlevnad. det är därför det är svårt att "förklara" varför man vill ha barn om man nu vill det. Man ska sitta på ett forum och traggla upp alla orsaker för och emot. Den som inte vill ha barn föder väl sin egoism på andra sätt. Jag anser att de som inte har viljan att föröka sig är defekta och med det menar jag inte på det taskiga elaka sättet. Utan bara defekta ur ett större biologiskt perspektiv helt enkelt. | |
| le-lou | 2010-09-30 01:02 | |
![]() | och nu pratar jag om den där viljan som en del säger sig ha. Inte dem som avstår barn för att man inte hittat den rätte, det blev aldrig av bara eller andra slumpartade saker. är rätt övertygad om att i helt rätt situation, i rätt ålder med rätt partner kan även den mest motsträviga logiskt tänkande barn-motståndare hitta viljan till att föröka sig. hittar man aldrig dit, så kan säkert viljan och tanken att inte vilja ha barn av en massa anledningar kvarstå. | |
| lolacola | 2010-09-30 01:04 | |
![]() | le-lou mycket intressant men om vi skall börja tänka biologiskt. Hur ser världen ut idag? en massa utsläpp, ozonlagret håller på att försvinna, våldet ökar, svält och överbefolkning förekommer i många länder och samtidigt blir "landet" mindre eftersom isarna smälter. Är de verkligen någon ide att fortsätta leva? Är de inte bättre vi dör ut och låter jorden läka/ försvinna sen kan allt börja om om flera miljarder år. | |
| strömavbrott | 2010-09-30 01:08 | |
![]() | lolacola, jag känner flera 55+are som valt bort barn i yngre år, men nu ångrar sig och ser med sorgsen blick på mina barn. Precis le-lou, den människotyp som inte vill föröka sig kommer med tiden att försvinna. Och det har de ju inget emot själva. Så det ordnar sig med tiden. | |
| Satyra | 2010-09-30 01:08 | |
![]() | "Se bara vad mycket hunden hjälper människan." Och då är det ju tur att vissa av oss vill föda barn så att det fortsätter finnas människor som har behov av hundar, om det nu är det som är hundens uppgift. ;-) | |
| lolacola | 2010-09-30 01:12 | |
![]() | Ja jag säger ju inte att folk inte får skaffa barn men jag tycker inte jag får nå bra förklaring till varför och varför de är så pass oaccepterar att inte vilja ha barn eller gilla barn. Om någon säger åt mig att koppla min hund för de tycker de är störande gör jag de men om ja ber någon hålla ordning på sin unge så blir de skitsura. Gillar inte de. | |
| le-lou | 2010-09-30 01:15 | |
![]() | "le-lou mycket intressant men om vi skall börja tänka biologiskt..." lolacola - det fina i kråksången med barn är att vi varken behöver, kan eller ska tänka logiskt. | |
| Leopardhonan | 2010-09-30 01:16 | |
![]() | Jag har inte haft någon jättelängtan efter barn, men jag tror moderslängtan i mig börjar sätta fart nu även fast jag inte har något förhållande för tillfället. Skulle jag träffa rätt kille i mitt liv framöver så skulle jag vilja adoptera, för det finns så otroligt mycket barn utan föräldrar i världen som far illa.. Ser ingen som helst anledning med att föda egna, förutom att det säkert är helt underbart att ha och känna ens barn i kroppen, finns säkert inget som slår den känslan kan jag tänka mig. Jag älskar även hundar och mina 2 katter, men jag tror ändå det är ett slags substitut för barn. Har strejkat helt när andra sagt det, men jag börjar tro på det faktiskt.. ;-) | |
| lolacola | 2010-09-30 01:17 | |
![]() | sen var de ju som sakt va de här med att alla får gå i avel. Man borde väll tänka lite på om man har nått bra att föra vidare. Nu finns de idioter i hundvärlden också som avlar på dåliga djur men ni fattar ju vad jag menar. Om man vore mer noggran i sitt av av partner och kan tänka efter lite själv om man verkligen är ett brea avelsmatrial kanske vi inte skulle ha lika många hälsosvårigheter. | |
| le-lou | 2010-09-30 01:19 | |
![]() | Enklare för djur. De har inga OM och MEN och NÄR eller HUR. De bara gör det de ska och sen är det bra med det. Människan begåvades med större hjärna än vad som är nyttigt för oss. Vi ifrågasätter och diskuterar kring och om hur man "tänker" när man skaffar barn och varför man gör det... det mest basala av allt: vår överlevnad. :D rätt ironiskt egentligen. | |
| Leopardhonan | 2010-09-30 01:20 | |
![]() | ha ha Bizzy, roligt inlägg =) | |