Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 929

Forumkategorier

Användare Inlägg  
henrik_l2010-10-10 04:58
Antal inlägg: 918

Det är totalt åt skogen hela skiten men det är väl så samhället har blitt. Skitmusik, skitprogram på tv och så den här dyngan. Välkommen till 2000-talet. Dokusåpor och ytlighet. FY och ucsh!

ANDERStG2010-10-10 07:24
Antal inlägg: 7560

Vissa tjänar pengar på att spela dataspel, så jobb som inte är förkastliga men inte heller något lämpligt ideal för ungdomen har funnits sedan tidigare. Någon Kamprad är hon inte.

Savi2010-10-10 07:28
Antal inlägg: 1176

Tycker det är helt okej med bloggar & kan man tjäna pengar på dom är ju det till fördel också.
Själv är jag storbloggaren på civil nivå & rätt som det är dimper det ner att jag får saker om jag skriver nåt litet inlägg om deras sida & nån viss produkt.
Har fått smink,presentkort på olika klädföretag,skivor mm,dock inga pengar.
Tycker man det är kul att skriva & kan ha det som jobb så varför inte.
Det är väl samma sak som en som älskar att sköta om djur blir vetrinär.
Bloggare är ju nästan ett yrke idag.

Tommy 19792010-10-10 08:29
Antal inlägg: 1192

Jag för min del tycker det är helt vanvettigt att tjäna sådana pengar på att skriva om något så oviktigt som kläder och mode när världen ser ut som den gör. Och det är inte ett dugg PK.

PowerYoga2010-10-10 08:52
Antal inlägg: 713

Kul för henne!...dock fattar jag inte vad som är intressant med hennes blogg, en fjortis som skriver om jalla jalla. Nåväl, jag tänker så här; tjejen är modell för Elite, har egen sko-, klädes- och smyckeskollektion, självklart är hon en förebild för unga flickor som vill vara som henne, ung, snygg och framgångsrik och detta hakar företagen som riktar sig mot de unga på.

Dock tror jag inte att vem som helst kan starta en blogg och tro att de ska tjäna storkovan genom annonsintäkter.

anka_i_potta - Ej medlem längre2010-10-10 09:05
Antal inlägg: 439

helt ok och till och med lite applåd åt tjejerna som visade framfötterna vid rätt tillfälle och jobbade hårt med vad de fick. Det är ingen som har fått 200.000 i månaden från första månaden han eller hon började blogga.

Jag tycker det är intressant att dels just tjejernas modebloggar blivit så uppmärksammade och tjänar så bra pengar. Jag har själv inte hört om exempelvis någon teknikblogg som massa unga killar följer som tjänar 200 lax i månaden. Undrar varför..?

le-lou2010-10-10 10:45
Antal inlägg: 17500

Poweryoga, grejen är ju att Kenza var vem som helst när hon startade bloggen. Allt omkring henne har ju tillkommit pga av själva bloggandet.

YamahaJet2010-10-10 12:28
Antal inlägg: 2239

"Jag bedriver konsultverksamhet (som ab) och tycker det är viktigt att tänka på framtiden eftersom det är svårt att i förväg veta hur många timmar man kommer kunna fakturera x antal månader framåt. Om du tycker det är vansinne för ett ab är jag intresserad av varför."

Därför att du genom vinstavsättning utsätter kapitalet för bolagsskatt om 27% eller vad det numera är. Hade du vid ett senare tillfälle tvingats ta ut samma pengar i lön så skulle du varit tvungen att beskatta dem till fullo igen med löneskatter och sociala avgifter. Således har du skattat bort 27% helt i onödan. Är man genuint orolig för sina framtida inkomster så kan man lika gärna ta ut allt i lön och spara privat istället för att bygga en kassa i bolaget.

bj-olle2010-10-10 13:08
Antal inlägg: 3350

jag kollade in kenzas blogg och tyckte att den sög, men jag kan verkligen förstå att man följer den. själv följde jag kvinnofängelset ganska länge.

den här bloggen är den enda jag följer:
loureeditweed.blogspot.co m/

Delicious - Ej medlem längre2010-10-10 14:28
Antal inlägg: 11661

bjolle, grym blogg! Karl Lagerfeld som kelt, fashiooon!

Delicious - Ej medlem längre2010-10-15 21:29
Antal inlägg: 11661

Från Kenzas blogg:
"Oj vad nervös jag är. Andas in, andas ut. Nu ska jag nämligen träffa världens största skivbolag. Ja jag vet, helt galet. Både Universal music och Sony music blev intresserade av mig efter att ha hört mig sjunga lite och nu ska jag iväg för att träffa Universal."

Asså man kanske ska starta en blogg ändå?

tina_xx2010-10-16 02:25
Antal inlägg: 133

läser nog vilken blogg som helst, bara det inte är kissies..

LisaLong2010-10-16 10:21
Antal inlägg: 2725

Tycker det är helt sjukt faktiskt, om det inte har ett ämne.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?