Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 907

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-10-10 23:48
Antal inlägg: 1338

En kriminell 18-åring är inget bra förlovningsobjekt. Det kan jag hålla med om. Vi har väl helt olika erfarenheter antagligen. Jag träffade aldrig några mini-bad boys när jag var 15-16 år. Inte en enda faktiskt. De var äldre, men normalt funtade som jag minns det.

Tigera2010-10-10 23:50
Antal inlägg: 545

Numera tycker ungarna att de är vuxna när de är 12, och ingenting är längre speciellt. Låt dem hållas, det är ju dessutom inte ditt (TS) barn. I övrigt tänker jag också att det där med förlovning och äktenskap har förlorat den betydelse det en gång hade, för precis som skrivits innan i tråden, finns det ju många vuxna som också ingår förlovning och äktenskap, sedan skiljer sig, samt skaffar barn till höger och vänster, på löpande band. Skit samma, det är deras bekymmer. Men det kan kännas lite icke-trovärdigt när man ska gratulera till giftemålet för tredje gången. Vad säger man? "Ehh... eh.. grattis..." á la den lilla råttan i Askungen på julafton, med ett litet "...igen!" på slutet ;)

Gautama2010-10-10 23:52
Antal inlägg: 6854

Vilka förutfattade meningar ni har apbur och larvbrud.
Jag har alltid umgåtts med äldre killar och tjejer med för den delen. Ingen var kriminell eller idiot för den skull. Jag var 16 år när jag flyttade hemifrån och tillsammans med min kille som då var 20. Ingen i min omkrets tyckte det var konstigt.
Det beror väl på hur man är som person och inte en siffra på ett papper.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-10 23:57
Antal inlägg: 4050

Gautama, nånting säger mig att du och jag inte har samma definition av idiot. Jag tycker ju att det bevisar att man saknar personlig mognad om man dejtar ned i åldrarna i just den åldern.
Jag har också sagt att det finns undantag och jag uttrycker alltså min fördom om såna killar. Helt riktigt.

apbur2010-10-11 00:07
Antal inlägg: 9699

I den åldern kan man absolut inte säga att åldern bara är en siffra. Rent mognadsmässigt kan man skilja nåt år från individ till individ.

Satyra2010-10-11 00:21
Antal inlägg: 4561

Men jisses ... att folk hade åsikter då jag som 17-åring flyttade ihop med dotterns far, som då var 30, kan jag förstå, men att det skulle anses som konstigt/avvikande på något vis att en 18-åring är ihop med en 15-åring ... det begriper jag ärligt talat inte alls. :-o

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-10-11 00:30

Det kan tänkas spela in var man bor också kanske? Min uppväxt var i en by i Norrbotten, och där var åldersskillnader ganska vanligt då - och är nog fortfarande. Det fanns inte så väldigt många kriminella element, möjligen brådmogna ungdomar som klev in i vuxenvärlden (trodde de iaf) lite för fort med andras mått mätt. Kan tänkas att man i sydligare delar av landet ser annorlunda på åldersskillnader, samt att det finns skillnader mellan liten ort och stor stad? Jag vet inte - men i min bok är det "normalt". Kanske inte förlovningen, men åldersskillnaden. Jag känner inga ungdomar här nere... så jag kan inte uttala mig från andra erfarenheter än min egen.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-10-11 00:31

*mina egna

LisaLong2010-10-11 05:32
Antal inlägg: 2725

Chansen är ju dock större att det håller när vuxna människor förlovar sig, men om dom vill förlova sig är det ju okej tycker jag, dom är ju "pippmyndiga" Och en ring är en ring och det är ju inga papper skrivna, så på så sätt spelar det väl ingen roll. Va ju som när man bytte halsband med en kille för i tiden egentligen. Upp till var och en anser jag oavsett ålder

Miss_jk2010-10-11 06:32
Antal inlägg: 8941

Jag är ganska övertygad om att det inte kommer att hålla livet ut mellan dessa unga tu, men vad spelar egentligen en förlovning för roll? Jag förlovade mig när jag var 15 och det höll i fyra år. Däremot så hade jag aldrig förlovat mig i den åldern om jag hade vart lika klok och vis som nu, men hur många är det när man är 15? Äsch, låt dem förlova sig och haka inte upp er så mycket på det. Det kan man vänta med tills de kommer och säger att de vill skaffa barn om ett halvår.

Savi2010-10-11 08:18
Antal inlägg: 1176

Jag förlovade mig när jag var 16.Nu är jag 28 och vi är gifta & har hela familjeproceduren med barn,villa,fast jobb.
SÅ jag tror inte att ålder på förlovning är nåt att tjafsa om.Vissa funkar det för,andra inte.
Det är ju många "vuxna" som förlovar sig med som det spricker för.

magga2010-10-11 08:41
Antal inlägg: 2533

Bara två människor kan förstå sin kärlek till varandra. Låt dem förlova sig om de känner för det, det har ingen annan med att göra. Visst jag kan tycka att det är lite tidigt att som 15åring bära en förlovningsring, men Vad Vet Jag egentligen? JO: jag vet att det var fruktansvärt frustrerande och ledsamt när omgivningen inte trodde på min egen övertygelse att jag kände den starkaste kärlek jag någonsin kunna drömma om. Så jag tänker inte lägga näsan i blöt.

Däremot har man som 15åring inte utvecklats färdigt på något sätt och det är inte säkert att man har samma livsåskådning nu som om 5 år. Det kan bli ett problem men det får man ju ta då.

Snoosy2010-10-11 09:46
Antal inlägg: 4273

TS, min syrra och hennes kille var nyss fyllda 16 då dom förlovade sig. Det har gått 11 år oc dom har två barn ihop. Så nog kan det gå bra :)

Megaherz2010-10-11 10:43
Antal inlägg: 3304

Jag tycker det finns två olika förlovningar

1) Man visar att man hör ihop, men gifter sig inte. En söt grej mellan två älskande som inte är "fel" även om man bara är 15. Som att byta bästa-vän-halsband typ.

2) Man visar att man snart ska gifta sig. Då känns 15 plötsligt lite ungt.

magga2010-10-11 10:53

Håller med Megaherz

ViktorWig2010-10-11 11:05
Antal inlägg: 442

Jag och min tjej tillhör nog undantaget. Vi blev ihop när jag va 14 och hon 13. Vi gifter oss på lördag och då har vi varit ihop i 20 år, vi förlovade oss tidigt och vår omgivning trodde inte att det skulle hålla.

Vi kommer att hålla ihop tills döden skiljer oss åt det vet vi helt säkert.

magga2010-10-11 11:07

:D

Megaherz2010-10-11 11:08
Antal inlägg: 3304

Grattis!

onyxea2010-10-11 11:38
Antal inlägg: 93

Äh TS lägg dig inte i, låt dom hållas.

För alla som pratar om åldersskillnader så träffades jag och min sambo redan när han var 15 (jag var 18) och vi håller ihop än idag, 10 år senare.
Ung kärlek behöver inte vara sämre...

Maya0116 - Ej medlem längre2010-10-11 12:23
Antal inlägg: 1

Visst kan ung kärlek hålla.Jag var 15 och han 19 när vi förlovade oss, gifte oss 8 år senare. Efter 3 underbara barn och 29 års äktenskap skilde döden oss åt, alldeles för tidigt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?