Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 877

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nystan12010-10-18 12:34
Antal inlägg: 3414

Typiskt pappskalligt att klämma ur sig en sådan kommentar.
Oförutsedda saker händer i livet, alla är inte synska.

Tess 082010-10-18 12:42
Antal inlägg: 18003

Är det mamman som ska göra allt?? Skaffa inte barn med någon man inte kan hålla ihop med... Har inte pappsen något med det hela att göra?

le-lou2010-10-18 12:57
Antal inlägg: 17500

"Typiskt kvinnor att skaffa barn med en man som dom inte sen kan hålla ihop med. Tänk efter innan ni skaffar barn!"

din jävla nolla.

wildman2010-10-18 13:29
Antal inlägg: 3860

Sargens. 14 inlägg, ingen bild. Ni fattar väl att puckot bara vill provocera. Troll kallar vi det.
Vi vet ju inte ens vem av parterna som velat separera i olika fall.

Nåja till TS. Jag tror din hästide är lysande. Eller så får man hitta något annat som sysselsätter hjärnan. Det är nog det som är knepet. Att bli apatisk är nog ingen hit. Spela mer beta?

nettan232010-10-18 13:40
Antal inlägg: 4086

Jag tänkte direkt hund

Skaffa en hund, jag brukar säga att jag har mina djurbebisar i väntan på riktiga!

nettan232010-10-18 13:41
Antal inlägg: 4086

Och det har blivit hund katt hamster och två kaniner haha

Gautama2010-10-18 13:52
Antal inlägg: 6854

Jag är också en av dessa mammor som levt växelvis med mina barn. Jag har tyvärr gjort det sen mina barn var 5 och 1 år. Känner igen mig mycket i det som ramsay tar upp.
Det kändes länge som ett helvete att inte ha barnen hela tiden som i en "normal" familj. Som tur är så har jag och pappan oftast dragit jämt och har barnen önskat vara mer hos mig under en period eller hos sin pappa så har vi lyssnat på det.
Med tiden så lärde jag mig att ta vara på tiden utan barnen, ladda batterierna och försöka vara en toppenmamma när de var hos mig.

Det som hjälpt mig är att vi alltid bott nära varann, vi hade det som krav på varann. Om någon hade valt att flytta längre bort så att barnen inte skulle kunnat haft samma skola och framför allt samma kompisar på sin fritid så hade den föräldern fått avstå halva sin vårdnad.
Nu gjorde ingen av oss det så vi har kunnat träffa barnen även de veckor som de varit hos den andra föräldern. Bara tagit en fika eller gjort något tillsammans.
Nu är barnen stora och med facit i hand kan jag tycka att vi gjorde rätt med delad tid med barnen. Kan däremot se att min dotter främst, har svårt med avsked och är extra känslig för vissa saker. Om det beror på flyttandet mellan oss eller om hon ändå hade varit sådan i naturen får jag aldrig veta.

Hoppas du hittar ett sätt att njuta av tiden även de barnfria veckorna.

Satyra2010-10-18 14:07
Antal inlägg: 4561

Grymming - "Jag tror dock det handlar om att hon blir av med ett underhåll på 1273 kr i månaden...plus halva barnbidraget."

Det där argumentet spyr jag på nästan. Det är ju inte så att man kan försörja sig på underhåll/barnbidrag när man har barn. Ett barn kostar betydligt mycket mer än den summan per månad och har man då bara barnet halva tiden så blir ju kostnaden bara hälften av det normala och alltså saknar man inte inkomstbortfallet! ...

Förstår dock inte alls ditt ex resonemang om att ni inte kan ha halva tiden var förrän hon också blir sambo?!? Ehh ... för att? För att hon inte då har sällskap varannan veckan, eller vad?!? :-o

Mamik - Man kan väl känslomässigt sakna sina barn (även om de är 10 och äldre) utan att för den skull göra dem osjälvständiga! Jag kan det i alla fall! :-)

Grymming2010-10-18 14:17
Antal inlägg: 2666

Han är 2 år gammal nu och vi gick isär när han var 10 månader. Så han vet inget annat vilket känns bra. Frågorna kommer väl om nått år när han undrar varför mamma å pappa inte bor ihop.

Grymming - "Jag tror dock det handlar om att hon blir av med ett underhåll på 1273 kr i månaden...plus halva barnbidraget."

Det där argumentet spyr jag på nästan. Det är ju inte så att man kan försörja sig på underhåll/barnbidrag när man har barn. Ett barn kostar betydligt mycket mer än den summan per månad och har man då bara barnet halva tiden så blir ju kostnaden bara hälften av det normala och alltså saknar man inte inkomstbortfallet!

Anledningen till att jag skrev så är att jag vet hur hon funkar. Hon har under hela tiden vi vart isär sagt att jag har honom för lite. (har haft honom varannan helg plus nån natt i veckan hitills) och när jag helt plötsligt säger att jag vill ha honom 50 % så motarbetar hon mig. Kan inte annat än tro det handlar om pengarna som uteblir. Visst har det lite å göra med att hon kommer sakna honom. men hon ser det ju inte från min sida alls.

le-lou2010-10-18 14:28
Antal inlägg: 17500

Grymming, stå för din rätt.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-18 14:37
Antal inlägg: 11463

Och vad säger hon när du undrar varför hon motarbetar dig när hon hela tiden har velat att du ska ha honom mer?

tina_xx2010-10-18 14:38
Antal inlägg: 133

Grymming.. jag tror du har rätt ang pengarna. Tyvärr har jag vissa bekanta som ser det som en enorm fördel och därför inte vill att barne ska vara mer hos den andra föräldern för de förlorar ekonomiskt på det. Sen att det inte är så mycket pengar grund och botten med 1 barn är ju sant. Jag har 2 barn, med barnbidrag och underhåll så har jag nästan precis 5000. Och DET är mycket mer än vad 2 små barn kostar faktiskt och då har de verkligen allt de behöver och MER därtill, men "jag" hade gärna skippat dom pengarna och haft en pappa till mina barn som vill träffa dom och ha dem mer, än att ha pengarna och en idiot.

tina_xx2010-10-18 14:41

Och till den idioten som skrev att kvinnor inte ska skaffa barn med någon de tänker lämna. Var är du tappad någonstans? Då kan man köra samma resonemang, varför ska män skaffa barn de sen tänker skita i? Lika jävla idiotiskt. Det finns väl rötägg inom båda könen.

sargens2010-10-18 14:43
Antal inlägg: 15

Kvinnor lämnar oftare sina män än vad män lämnar sina kvinnor. I synnerhet när det finns barn inblandade. Kvinnor tänker bara på sig själva när det är barn med i bilden!

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-18 14:46

Gå och trolla någon annanstans.

tina_xx2010-10-18 14:51

ja okej det gör vi, nöjd? Om kvinnor lämnar sina förhållande oftare kanske det finns en orsak? Mannen kanske inte är bra för barnen? Om man nu ska köra ditt resonemang med att hård dra alla. En man eller kvinna som inverkar negativt på barnen ska man inte bo kvar med "bara för man ska". Det säger sig själv. Det finns barn som får mentalt stryk varje dag för föräldrarna håller ihop för " barnens skull". Ett förhållande som från början förhoppningsvis varit fullt av kärlek, till att helt plötsligt vara att man bara ska bo ihop som vänner. Kommer aldrig köpa det resonemanget att det är bra. Förr eller senare ryker man ihop och mår barnen bra av att se sådana miljöer? Talar du av egen erfarenhet kanske förresten?

tina_xx2010-10-18 15:00

Sen..om man har någorlunda med vett så vet man i regel att känslolösa förhållande som man antagligen är i pga ett eller annat tvång skapar ångest. Barn märker sådant direkt. Då är det bättre att föräldrarna bor på varsitt håll och mår bra och är lyckliga, det märker även barn direkt. Vad mår barnen bäst av i längden? Att köra det gamla snacket att hålla ihop för barnens skull funkar inte. Barn är inte dumma som jag märker somliga tycks tro. Sen att man aldrig ger upp i första taget när det är barn inblandade, det är helt normalt. Klart man försöker, men allt går till en viss gräns.

LisaLong2010-10-18 15:48
Antal inlägg: 2725

usch va hemskt det måste vara att fantisera om att barnens pappa ska förlyckas:( låter inte bra

Grymming2010-10-18 15:53
Antal inlägg: 2666

Jag valde att lämna tidigt för jag såg att det ite fanns nått att kämpa för. Visst, kämpa för kärnfamiljen, men det funkade helt enkelt inte. Och det svåra valet var ju att avstå från att träffa mitt barn när jag vill. Men det förstår inte mitt ex, att den smällen får jag ta.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-18 15:55

Det är väl en smäll hon också får ta varannan helg och lite då och då? Det känns som om du försöker spela offer här.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?