Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 20 025 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| felix-w - Ej medlem längre | 2010-10-23 23:47 | |
![]() | Fortare än ljuset! Hur ser man det? | |
| janne121212 | 2010-10-23 23:57 | |
![]() | Jag tror hon syftar på maskhål som skulle vara genvägar mellan olika dimensioner. Klart det finns liv på andra ställen i universum men inte liv som det ser ut på denna planeten. Om celler eller något liknande celler uppstått någon annanstans har säkert evolutionen där lett till helt andra slutprodukter. Därför blir det ju bara löjligt när man ritar utomjordingar så lika människor som möjligt men med t ex bara ett öga. Fantasin finns där men räcker inte riktigt till för att hitta på nåt trovärdigt. Redan här fattar man ju att det hela beror på hallucinationer grundade på alkohol eller intag av div. svampar. Självklart har vi inte haft besök här lika lite som vi någonsin kommer att kunna besöka andra ev. bebodda platser i universum. Men att ni är många här som tror på sånt här förvånar mig inte längre tyvärr. | |
| Måns_E | 2010-10-23 23:58 | |
![]() | Ts lillsyrra: Va? All forskning går ut på att man ifrågasätter sin världsbild, och även de idéer som man kommer fram till. Det är just därför man tragglar igenom statistik eller gör empiriska exprement. Det går INTE till så att en forskare hittar på något, inte gör något för att bevisa att det förhåller sig på det sättet och att alla andra forskare applåderar och låter bli att ifrågasätta hur och varför det förhåller sig så. Alltså en väldig skillnad från de som tror på Ufon och andar som aldrig bryr sig om att ens försöka ifrågasätta sina hemsnickrade konspirationsteorier. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-24 00:01 | |
![]() | "Ts lillasyrra - förväxla nu för all del inte det med att det skulle vara döda människor. Eller andar." Näe, sånt ska jag akta mig för, men även du måste väl ändå hålla med om att nog har frågor som dessa ofta kopplingar till varandra. Är det fjärran dimensioner så är det - typ, lite så. | |
| le-lou | 2010-10-24 00:06 | |
![]() | "Näe, sånt ska jag akta mig för, men även du måste väl ändå hålla med om att nog har frågor som dessa ofta kopplingar till varandra. Är det fjärran dimensioner så är det - typ, lite så. " Näj, håller inte med ett dugg om det faktiskt. Att fantisera om att döda människor går igen och att det finns annat liv i universum känns som två helt skilda saker. janne121212 - men det har ju inget med kvantfysik att göra. Och de här maskhålen är väl bara en teori men inget som är bevisat. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-24 00:06 | |
![]() | Lyssna på Sune Hjorth och vad han har att säga. Jag spelade förresten mot honom (och slaktade honom) i Schack-SM i Sundsvall 1989. www.youtube.com/watc...0W 8of9PofI | |
| le-lou | 2010-10-24 00:08 | |
![]() | ts lillasyrra - glömde en mening i mitt inlägg till dig. Jag menade : att döda går igen är otroligt och orimligt medan det istället är mycket rimligt och högst troligt att människan inte är det enda liv som finns i universum. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-24 00:10 | |
![]() | Måns Så jivvla tappat bakom är inte ens jag. Jag vet allt det du räknar upp. MEN håller du inte med om att det behövs både och? Och det handlar ju inte om att hitta på, utan att låta tankarna spinna utan att man begränsar sig...ääh...duu..jag ger upp förresten. Och jag tror att du VET hur jag menar men du lotsas om annat, OCH sen ger du dig aldrig OCH sen har du alltid MOTargumet mot allt och alla. Kan du aldrig hålla med nån? (faen va jag överdrev nu, men det satt fint, så det bjussar jag på :D | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-24 00:12 | |
![]() | Jag har rosa elefanter på min balkong. Och innan alla börjar käfta emot: måste ni alltid vara så motvals? | |
| janne121212 | 2010-10-24 00:14 | |
![]() | Tack för klippet på Sune Hjorth riktigt underhållande om det inte hade varit för att man blir rädd för att det verkligen finns såna människor | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-24 00:20 | |
![]() | le-lou "att döda går igen är otroligt och orimligt medan det istället är mycket rimligt och högst troligt att människan inte är det enda liv som finns i universum." Jag förstår ditt resonemang. Och när det gäller "att döda går igen" har jag inga egna erfarenheter att komma med, men jag köper faktiskt det som folk berättar att de har sett lite av varje... Jag har aldrig sett och jag vill inte se heller. Mina egna erfarenheter (flum sådana, om man så vill - jag har ingen svårt att bjussa på det) är ganska mkt skilda från sånt. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-24 00:22 | |
![]() | Du, VEM är du egentligen R? Jises va jag flabbar åt dina inlägg - så gott som alltid. | |
| Måns_E | 2010-10-24 00:24 | |
![]() | Ts lillsyrra Ja vad skall jag förstå att du vet? Det jag säger är att det är bra att ha ett kritiskt förhållningssätt till utomjordingar och andar, jag förstår helt ärligt inte vad som blir bättre av att inte ha det. Sedan tycker jag inte att man skall blanda ihop kreaktivitet med att tro på allsköns dumheter, det är för mig två helt olika saker. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-24 00:25 | |
![]() | Vem jag är? En vanlig snubbe som liftar genom galaxen. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-24 00:39 | |
![]() | Måns Du kommer inte att tro mig nu, men faktum är att jag idkar också kritiskt tänkande ganska så ofta. I vissa sammanhang har jag dock valt att släppa det - mer eller mindre. För parallellt med det (mer kritiska) sättet och tänka, så kan jag ÄVEN acceptera att allt GÅR INTE att förklara rationellt, allt går inte att bevisa (vetenskapligt mm) och lägger man (framförallt) till sådant också som man själv har upplevt, så blir allt det tillsammans en blandning av att man väljer att ha ett äventyrligare (bildligt) förhållningssätt till en del av livet, och till mkt annat försöker man ha ett mer kritiskt och analytiskt förhållninggsätt. "Sedan tycker jag inte att man skall blanda ihop kreaktivitet med att tro på allsköns dumheter" Skulle JAG då ha sagt att man ska? pytt | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-24 00:40 | |
![]() | "galaxen" jaja, då håller du dig till rätt tråd iaf. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-24 00:41 | |
![]() | Att allt inte går att bevisa är faktiskt bevisat: sv.wikipedia.org/wik...ig hetssats | |
| felix-w - Ej medlem längre | 2010-10-24 00:42 | |
![]() | Kom ihåg när jag var runt 11 år så sa man att om man spelade vissa hårdrocksskivor baklänges fanns det gömda meddelanden. Runt samma ålder skulle man släcka på toaletten och ropa fram svarta madam. Är väl så att i vissa åldrar så är allt som är onaturligt spännande och intressant. Allt från andar, parapsykologi, utomjordiska fenomen. Döden är ju alltid "spännande. Livet efter döden. Varför inte snacka om livet före döden. Nåja, tur man har blivit äldre och "klokare" :-) | |
| JennyBörlin | 2010-10-24 00:46 | |
![]() | Le-lou: Nej, jag är ingen expert, men jag vet att information kan färdas ögonblickligen och det kallas quantum entanglement om jag minns rätt. Dvs en kvantpartikelpar vet om varandras tillstånd. Säg att ena partikeln snurrar motsols och den andra medsols. Man särar på partiklarna. I det ögonblick man observerar en av partiklarna, så ändrar den andra partikeln sitt tillstånd efter hur den observerade partikeln 'landat'. Alltså i motsats. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-24 00:47 | |
![]() | Inte så konstigt att Led Zeppelin är så djävulskt bra: www.youtube.com/watc...re =related | |