Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 33 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-10-27 22:07 | |
![]() | Har DU bytt jobb än? | |
| wildcard | 2010-10-27 22:25 | |
![]() | Hehe, det här är ju riktigt underhållande! Först en som varit arbetslös som hävdar att han haft en nära kollega i flera år som han ska ha förolämpat å det grövsta, sedan dyker det dessutom upp ytterligare en från samma kick-off och försvarar honom! Jag dör, skitkul! Fortsätt gärna i samma stil, det roar i alla fall mig... ...undrar när chefen dyker upp och förklarar att det är sånt här som han har anställda till: att utföra hans skitgöra! Underhållande att så många går igång och blir arga på denna historia, dessutom! | |
| Jesper M | 2010-10-27 22:29 | |
![]() | brudar och deras problem... | |
| Fröken Sol | 2010-10-27 22:36 | |
![]() | JosephV, född -37, alltså 73 år, jobbar på samma arbetsplats som TS.Bor i Arjeplog och är på kick-off i Skövde - en hel värld emellan. Kontot skapades igår, och TS har inte varit inne och "försvarat sig" sen tråden skapades. Det luktar som om TS skapat sig ett nytt konto och håller med och stöttar sig själv i ett alter ego... Nån mer som tänkt så? =)) | |
| wildcard | 2010-10-27 22:37 | |
![]() | Fröken Sol: har påven en rolig mössa? skiter björnen i skogen? är TS och JosephV samma "person"? Självklarheter! | |
| Fröken Sol | 2010-10-27 22:40 | |
![]() | Ja, visstär det så. Kan nog finnas en "tredje person" i gömmorna också. | |
| tavi | 2010-10-28 17:54 | |
![]() | Sakta i backarna nu. Först och främst: jag ber om ursäkt att jag inte närvarat i min egen tråd, förbannat skämmigt. Tråden utvecklades inte i den riktning jag hade förväntat mig måste jag erkänna. Där jag väntade mig goda råd och uppmuntrande tillrop möttes jag av dels cynisk misstänksamhet (fruktansvärt tråkigt) men framförallt av upprörda känslor kring mitt agerande. Låt mig först klargöra vad som verkar vara det oftast förekommande bryderier bland er: det faktum att jag trots ett frekvent umgänge inte hade noterat odören men ändå ansåg mig ha rätten att inför andra kommentera den. Det gjorde jag av den enkla anledningen att jag såg hur det skapade tråkigheter på arbetsplatsen i form av sprickor mellan berörd medarbetare och övriga. Det har blivit på tok för många kommentarer för att svara på allt men min generella hållnig är att ni är bra fräcka som vågar använda så tuffa ordalag om en situation som ni inte ens bevittnade! Vi är som tidigare nämnt nära vänner även om umgänget alltid sker på strikt formell nivå. Det enda jag möjligen kan förstå upprör är ordet "gravöppning". Inte sällan väcker mitt färgstarka språk anstöt hos mindre bildat folk och kanske var det just det som fick min kollega att ta så illa vid sig. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-28 18:09 | |
![]() | Jag tycker att du gick tillväga på ett väldigt smidigt sätt, Tavi. Du kan verkligen tänka dig in i andra människors situation. Respekt för det. | |
| tavi | 2010-10-28 18:12 | |
![]() | Unikabox: Tack till Dig och övriga som gett mig stöd. | |
| Marttina | 2010-10-28 18:17 | |
![]() | Ställer mig också bakom Tavis agerande. | |
| Bitte - Administratör | 2010-10-28 18:22 | |
![]() | jag kan bara hålla med de som säger till TS ,, vilken jäkla plump typ du är,, man gör inte så mot någon,, och om du nu absolut skulle bry dig så varför inte bara ta det med personen i fråga ENSAM inte inför alla Bitte | |
| Minta | 2010-10-28 18:25 | |
![]() | Så länge du står ut med att en nära vän till dig inför 15+ arbetskamrater att din brist på social kompetens är ett problem för de övriga, så är väl ditt beteende ok. Inte. | |
| Gurktrollet | 2010-10-28 18:28 | |
![]() | Haha, ditt färgstarka språk får du gärna visa mer av. Det är vansinnigt underhållande. Och alla kommentarer sen....Jeezuz! Vart tog alla med sinne för ironi vägen? | |
| Minta | 2010-10-28 18:31 | |
![]() | Ja, det är stor humor. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-28 18:36 | |
![]() | Vänskapen ska väl bestå trots att man blir utsatt för offentlig förnedring? Nä, hörni, jag tycker att Tavis vän är lite väl fin i kanten här. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-28 18:38 | |
![]() | Kan det vara Illi? Skulle vara just likt honom i så fall. :-D | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2010-10-28 18:49 | |
![]() | Skumt språk från din sida och mycket konstiga formuleringar vilket får mig att undra om din kollega verkligen inte har minsta lilla anledning att reagera... har en nära kollega (har kanske inte längre) som handläggare (avslöja vem det är bara) kom till min kännedom (skriver du detta på jobbet som en överklagan till Länsrätten?) fler än en (ta hjälp av alla du känner för att trycka ner denna kollega?) finner (snarare tycker, om de tycker det är superjobbigt) motbjudande och rentav äcklig (och nu tvingas du gå och tänka på andedräkten) så till den milda grad (det är inte olagligt att vara töntig) enkom uppmärksamma min nära kollega på detta. Jag vet nämligen hur jag fungerar i dessa situationer - bara för att folk påpekat det kommer jag inte kunna undvika att lägga märke till det själv (really?) arbetsmiljöproblem (snarare interpersonellt problem) ta sådan skruv och bli sådant liv för ett så banalt påpekande - jag hade rentav väntat mig ett tack! Jag till och med tipsade om en tungskrapa som jag själv använder för att förebygga just detta problem. (I samma andetag som du droppade bomben?) vårt yrkesmässiga resultat (be a professional) yrka på någon form av samarbetssvårighet (och ni har varit vänner?) någorlunda stabil människa (har du rätt att avgöra?) | |
| mette-m | 2010-10-28 19:09 | |
![]() | Men gud vad klumpigt! Är det inte du som har samarbetsproblem? Vad fick dig att tro att du skulle vara "bror duktig" och föra allas talan. Nej det är väl du som skall omplaceras för din glappa käfts skull..... Be om ursäkt för satt du lade dig i nåt som du inte har att göra med och det inför en stor grupp! | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-28 19:13 | |
![]() | Hade det varit sant är det nog skäl för uppsägning faktiskt. Iaf en varning. | |
| Minta | 2010-10-28 19:20 | |
![]() | Det är klart det inte är sant. Sådana finns inte på vanliga arbetsplatser. Men det kanske inte är en arbetsplats i vanlig mening? | |